Best Kept Secret 2023

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Het is in mijn ogen een goede inhoudelijke aanvulling op de discussie.

Los van mijn mening (die ik al voldoende heb toegelicht) en het respect voor de andere kijk verduidelijkt het voor mij het volgende:

De mening dat het wat minder dansen mag zijn bestaat in ieder geval bij enkelen al sinds de eerste editie(s). Dat zet onze discussie hier weer in perspectief.

Dat we verschillen van kijk hierop is ondertussen wel duidelijk. Dus ik ben nu eigenlijk ook vooral benieuwd of er een oplossing verzonnen kan worden door ons waar we allemaal gelukkig van worden. Dan kan Maurits vervolgens ons huiswerk afkijken.

Ik zie het zelf namelijk nog niet en verwacht eigenlijk gezien de koers van met name de laatste 3 edities dat de nacht van BKS meer zoals draaimolen gaat worden met daarbovenop een dosis kwalitatieve indiedisco (dus geen 3fm 00s feestje). Dansen voor fijnproevers in een omgeving die als kunstwerk beschouwd kan worden.
 
Laatst bewerkt:

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
292
Ja, behoorlijk gek. Voer de discussie dan op het andere forum waar je zo'n uitgesproken mening over hebt.
Wat een heisa. Ik wilde alleen aantonen dat de discussie letterlijk zo oud is als BKS zelf. Ik zal het er een volgende keer expliciet bijzetten.
En verder is Graz nu op sterven na dood, terwijl dat in 2013 voor het forum van Festileaks gold. Dus ja, voor oude reacties moet je wel naar Graz.
Ik krijg in ieder geval bijna zin in een BKS dat wél een 3FM-feestje wordt.
 
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Ik heb al vaker sneren gezien vanuit dit topic naar Graz toe. Niet dat ik er zelf op zit, maar dat soort onzin mag toch gewoon weg uit dit topic. Ga inderdaad dan daar maar de discussie aan als je het zo vervelend vind, niet hier.
Daar zijn ze in staat om het volk van hier 'amoebes' te noemen. Dat forum is het vermelden niet waard hier nee.
 
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
292
Daar zijn ze in staat om het volk van hier 'amoebes' te noemen. Dat forum is het vermelden niet waard hier nee.
Het is ook geen sneer naar Graz. Het is een sneer naar de reeds 10 jaar lang lopende discussie over feestpubliek dat wel of niet naar BKS mag komen. Ik haal alleen Graz aan, omdat daar 10 jaar geleden al wel een actief forum bestond en hier nog niet. Is het nu duidelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Je zou maar een missie van maken om op te komen voor "het feestpubliek"
man-man-man-man.gif


Maar ja, ik begrijp het wel als je niet naar De Toppers kan dit jaar dat je naar iets anders gaat zoeken. Sterkte!
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
Aan de andere kant, als je zon sterke mening hebt over wat past en niet past op een festival en daar ook duidelijk een waardeoordeel bij plaatst kan je je ei misschien beter kwijt op het Graz forum en daar lekker klagen over de "normies" hier op het forum?
Je zou maar een missie van maken om op te komen voor "het feestpubliek"
man-man-man-man.gif


Maar ja, ik begrijp het wel als je niet naar De Toppers kan dit jaar dat je naar iets anders gaat zoeken. Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: jopkins en Synt

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
448
Ik denk dat, zeker in Nederland, je altijd wel mensen hebt die puur voor een feestje komen en niet voor de artiesten. Op Draaimolen vorig jaar was dit op de zaterdag ook overduidelijk het geval terwijl het festival echt een behoorlijk experimentele line-up heeft. Ik probeer er maar de humor van in te zien als mensen verbaasd staan te kijken bij een of andere polyritmische drum 'n bass act. Daarnaast is het voor een deel van die mensen ook een mooie ingang in de wat meer underground muziek natuurlijk ;)

Verschil is wel dat het geluid bij Draaimolen echt mokerhard staat en daardoor je niemand door de muziek heen hoort lullen, dat is bij BKS wel anders natuurlijk. Maar in mijn beleving is dat bij de "normies" en de "boomer-snobs" op een gelijk ergelijk niveau.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje, Jelle en Joris

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik denk dat, zeker in Nederland, je altijd wel mensen hebt die puur voor een feestje komen en niet voor de artiesten. Op Draaimolen vorig jaar was dit op de zaterdag ook overduidelijk het geval terwijl het festival echt een behoorlijk experimentele line-up heeft. Ik probeer er maar de humor van in te zien als mensen verbaasd staan te kijken bij een of andere polyritmische drum 'n bass act. Daarnaast is het voor een deel van die mensen ook een mooie ingang in de wat meer underground muziek natuurlijk ;)

Verschil is wel dat het geluid bij Draaimolen echt mokerhard staat en daardoor je niemand door de muziek heen hoort lullen, dat is bij BKS wel anders natuurlijk. Maar in mijn beleving is dat bij de "normies" en de "boomer-snobs" op een gelijk ergelijk niveau.
Nou, ik heb er dit jaar de zaterdag echt hinderlijk last van het publiek gehad. Bijvoorbeeld extreem tijdens Interpol, maar ook hoorde je in de rustige stukken weer harde muziek er doorheen of denk vorig jaar aan The Floor die je tijdens de rustige stukken van Nick Cave hoorde.

Ik gun echt iedereen zijn of haar feestje, maar op dat soort momenten wordt de feestje van de zogenaamde "boomersnobs" wel verpest.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Voor mij is een goed feestje onmiskenbaar verbonden met de BKS-ervaring. Na een lange festivaldag is dat vaak het enige wat me nog wat kan oppeppen. Zou wel veel liever hebben dat ze meer inzetten op enkele top niche elektronische namen (of wat unieke B2B sets) na middernacht, dan dat ze (zoals dit jaar) de hele dag door enkele vijfderangs dj's laten spelen. St. Paul en zijn vloer vind ik echter wel verschrikkelijk, maar over (muziek)smaak valt niet te twisten.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
292
Je zou maar een missie van maken om op te komen voor "het feestpubliek"
man-man-man-man.gif


Maar ja, ik begrijp het wel als je niet naar De Toppers kan dit jaar dat je naar iets anders gaat zoeken. Sterkte!
Mijn god zeg, wat kun je iets totaal verkeerd interpreteren. Djeez. Zo vast zitten in je eigen betoog over te veel feestpubliek en de poorten van de muziekhel, dat je zelfs een grappig bedoelde opmerking over dat deze discussie al 10 jaar speelt, zo weet te draaien dat ik naar De Toppers zou willen. Echt, get a life en doe niet zo ontzettend sneu.
 
  • Leuk
Waarderingen: splinter013

Gebruikers die dit onderwerp bekijken