Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Omdat hij de enige van de vier is die niet de hype achter zich heeft van Fred Again.. en Rosalía, noch de voormalige headliner status van Editors.
Maar inderdaad, het feit dat Stormzy op de main staat op het moment dat zijn set begint pleit in het voordeel van een volle Barn.

Zoals gezegd, ik ga uit van rode kruizen aan het begin van elke Barn headliner.
Ja, hoewel ik ook denk dat het vol zal staan, vind ik Iggy als grootste Barn act een beetje licht uitvallen. Voor hij werd aangekondigd dacht ik dat het dagopvulling zou worden voor de vrijdag (tourt mee in het voorprogramma van RHCP). Maar de Barn zal vast wel heel goed gevuld zijn puur door de mensen die (alleen) van gitaren houden en Stormzy niet willen proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Gaat hij 2016 herhalen denk je? Hij begon toen met No Fun - I Wanna Be Your Dog - The Passenger - Lust For Life.
op setlist.fm kun je setlists kijken. Maar gaat er meer om dat Iggy een grote naam is maar alleen voor de liefhebbers echt 1 uur interessant. Was bij Patti Smith ook, volle barn, iedereen kwam kijken vanwege het feit dat ze Patti Smith was, maar na paar nummers was de barn halfleeg (geweldig concert overigens)
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

dumbo

Playlistbediener
29 jul 2017
22
5
Ik kijk alvast uit naar Sigur Ross, dit zal echt een hoogtepunt worden. Ik heb het geluk gehad deze al een paar te zien. De eerste keer was ik gewoon weggeblazen :)
Ik heb er alvast zin in.
Morgen naar Boutique om het vrouwtje tevreden te houden. Ideaal voor mij om het terrein al eens te verkennen :)
Zondag naar Classic dan een weekje ontstoffen en 4 dagen knallen op Rock Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en NiekBBQ

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Goed album van QOTSA vind ik persoonlijk, elk nummer wel anders, vette riffs, verrassende twisten. Ben benieuwd welke ze spelen op RW, een opener als Sicily zou niet misstaan.
Echt goed album. En staan er live ook weer. Wordt topconcert zondag
 
  • Leuk
Waarderingen: YR71

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Snap niet dat iedereen denkt dat Iggy zoveel volk zal trekken. Met Stormzy heb je precies wat veel hier zeggen dat RW nodig heeft. Hedendaags act die een volle weide zal verzekeren en dat staat tegenover een 70'er die niet meer relevant is. Volgens die redenering moet men al om 19.00 een plaats zoeken voor Stormzy anders wordt het heel moeilijk....
 
  • Haha
Waarderingen: Everyknight en LIBOH

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Snap niet dat iedereen denkt dat Iggy zoveel volk zal trekken. Met Stormzy heb je precies wat veel hier zeggen dat RW nodig heeft. Hedendaags act die een volle weide zal verzekeren en dat staat tegenover een 70'er die niet meer relevant is. Volgens die redenering moet men al om 19.00 een plaats zoeken voor Stormzy anders wordt het heel moeilijk....
Ik ga persoonlijk naar Iggy, Stormzy is een nieuwe act inderdaad maar toch eerder een speciale rap naam (zijn superhard Brits accent). Ik denk niet dat het overvol gaat staan daar. Iggy Pop is daarentegen toch meer mainstream denk ik dan. Zet daar een Eminem, Kendrick Lamar, Post Malone en het is een heel ander verhaal.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
697
483
Vraagje: Wij slapen op The Hive ADL, maar willen graag nog eens naar de afterparty afzakken op de echte Hive. Geraken wij daar ook op of is dat enkel toegankelijk voor mensen die op The Hive zelf liggen? De voorbije jaren zijn we er uiteindelijk nooit geraakt om het zelf te kunnen testen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Vraagje: Wij slapen op The Hive ADL, maar willen graag nog eens naar de afterparty afzakken op de echte Hive. Geraken wij daar ook op of is dat enkel toegankelijk voor mensen die op The Hive zelf liggen? De voorbije jaren zijn we er uiteindelijk nooit geraakt om het zelf te kunnen testen.
Hive ADL zit officieel bij de Hive, dat zal dus lukken!
 
  • Geweldig
Waarderingen: swissepfan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Hoe dichter we komen, hoe meer ik begin te twijfelen tussen Stormzy en Aurora. Stormzy is groter, maar Aurora kan me echt overtuigen met haar live optredens en erna mogelijks nog door naar Iggy (?) Kortom, ik ben dus op zoek naar een live performance van Stormzy die me volledig over de streep trekt. Heeft iemand dit achter de hand?
Heb hem hier al eens gedeeld, mar gewoon deze kijken van begin tot einde. Toont wel een beetje wat een spektakel Stormzy live is. Die gitarist aan het gezin is wel een beetje over the top haha.


Deze ook wel heel bekend (al vind ik dit nummer een beetje melig).

 
Laatst bewerkt:

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Moet maar je ding zijn........

Voor mij klinkt het geheel een beetje zoals het Hollandse ziekte, maar dan op stage.
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Moet maar je ding zijn........
Inderdaad, en waarom bij een rapact met een extra harde gitaar komen? Lijkt me weinig nut hebben, beetje hetzelfde als 2Fabiola live zien en ineens een gitaarsolo midden in hun set (echt gebeurd). Is niet echt voor hun publiek denk ik dan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Snap niet dat iedereen denkt dat Iggy zoveel volk zal trekken. Met Stormzy heb je precies wat veel hier zeggen dat RW nodig heeft. Hedendaags act die een volle weide zal verzekeren en dat staat tegenover een 70'er die niet meer relevant is. Volgens die redenering moet men al om 19.00 een plaats zoeken voor Stormzy anders wordt het heel moeilijk....
Dit forum is niet in de verste verte vergelijkbaar met het volk op RW. Niet een beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe en Paddy

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Snap niet dat iedereen denkt dat Iggy zoveel volk zal trekken. Met Stormzy heb je precies wat veel hier zeggen dat RW nodig heeft. Hedendaags act die een volle weide zal verzekeren en dat staat tegenover een 70'er die niet meer relevant is. Volgens die redenering moet men al om 19.00 een plaats zoeken voor Stormzy anders wordt het heel moeilijk....
Héla Héla niet meer relevant? Dat laatste Iggy Pop album is echt een heel sterk album hoor. ;)

Los daarvan de mopjes van "het is wel ROCK Werchter", en "al die usb-muziek" komen effectief ergens van. Denk dat je onderschat hoeveel van dat soort mensen er nog rond lopen hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
697
483
Het is wel bizar dat Stormzy zijn show op Werchter niet op zijn officiële site heeft staan. Hij gaat toch niet weer cancellen zoals op CORE vorig jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken