Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.415
6.095
Snaggletoöth Dutch Motörhead Tribute:

Altijd goed om bij onze zuider/westerburen op bezoek te gaan, maar deze is wel extra gaaf! Nö sleep ‘till Graspop!!! Vrijdag 14:15. Classic Rock café. Tribute aan Lemmy en Motörhead💪🏻♠️🤘🏻 be there!
Ah daar heb ik laatst nog een stukje van gezien, klonk goed. Leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.430
2.980
Snaggletoöth Dutch Motörhead Tribute:

Altijd goed om bij onze zuider/westerburen op bezoek te gaan, maar deze is wel extra gaaf! Nö sleep ‘till Graspop!!! Vrijdag 14:15. Classic Rock café. Tribute aan Lemmy en Motörhead💪🏻♠️🤘🏻 be there!
Dat is wel een must see voor mij😜
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Dag beste kijkers,
Goed nieuws, het wordt iedere dag 27 graden of meer. Want heb juist op stubru gehoord dat ze dan van de wet verplicht zijn om gratis water te voorzien.
temperaturen van woensdag tot maandag
27, 27, 28, 28, 30, 30
Er is dus nog altijd een stijgende trend met nog alitjd onzekerheid over zondag en maandag. Kan een graadje hoger. Kan 5 graden koeler.
minimum: 14, 14, 13, 18, 18
Ook hier zijn de twee laatste nachten nog onzeker. Kan enkele graden koeler of warmer
Geen wolkje behalve misschien zondagen en vooral maandag.
Wind, bijna geen. Met enkel zaterdag een verfrissend noordenwindje. De rest oost tot noordoost
morgen zijn we er weer met meer weer.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Misschien stond het al op één van die vorige 1139 pagina's, maar is er eigenlijk officieel of officieus geweten wat nu juist plan A was, waarvoor Machine Head uiteindelijk de noodoplossing is geworden?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.434
6.806
Misschien stond het al op één van die vorige 1139 pagina's, maar is er eigenlijk officieel of officieus geweten wat nu juist plan A was, waarvoor Machine Head uiteindelijk de noodoplossing is geworden?
Nooit officieel of officieus bevestigd. Maar het meest logische lijkt me A7X en/of Ozzy. Daarvan gaan in elk geval geruchten dat er een tour op de planning stond, maar deze werd uitgesteld of afgezegd.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Iemand (ik weet niet meer wie) schreef hier dat Made In Purple een tribute brengt specifiek aan het Made In Japan album. En ik had ook begrepen dat ze dat album integraal spelen. Maar dat album is 75 minuten lang. En elke set is maar 45 minuten lang. Weet iemand of ze dan nummers schrappen of in de andere set spelen of ... ?


Ik vind er helaas geen setlisten van
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Nooit officieel of officieus bevestigd. Maar het meest logische lijkt me A7X en/of Ozzy. Daarvan gaan in elk geval geruchten dat er een tour op de planning stond, maar deze werd uitgesteld of afgezegd.
Volgens mij weten we ook helemaal niet zeker of Machine Head een noodoplossing was, dat was meer een aanname, dacht ik?
Misschien was MH al die tijd al 1e keus, maar kon/mocht GMM daar niks over zeggen, i.v.m. exclusiviteit o.i.d.?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.430
2.980
Iemand (ik weet niet meer wie) schreef hier dat Made In Purple een tribute brengt specifiek aan het Made In Japan album. En ik had ook begrepen dat ze dat album integraal spelen. Maar dat album is 75 minuten lang. En elke set is maar 45 minuten lang. Weet iemand of ze dan nummers schrappen of in de andere set spelen of ... ?


Ik vind er helaas geen setlisten van
One of the best known and best selling albums in history is “Made in Japan” by Deep Purple. An iconic double live album recorded during three sold out shows in Osaka and Tokyo in its most successful line up (MKII: Gillan/Glover/Lord/Blackmore/Paice). The record was recorded, produced (by Martin Birch) and released in 1972.

These songs were performed:

Highway Star, Child in Time, Smoke on the Water, The Mule, Strange Kind of Woman, Lazy, Space Truckin’. In 1998 the album was remastered and 3 encores (played at the time) were added: Black Night, Speed King and Lucille. This album lifted Deep Purple to the status of ultimate global headline rockband and remains after nearly 5 decades the ultimate reference for every single hardrock and metal band.

Dit heb ik van de website geplukt. Heb je volgens mij een redelijk idee van welke songs er gespeeld gaan worden
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Nooit officieel of officieus bevestigd. Maar het meest logische lijkt me A7X en/of Ozzy. Daarvan gaan in elk geval geruchten dat er een tour op de planning stond, maar deze werd uitgesteld of afgezegd.
Ozzy lijkt mij sterk. Als Graspop bezig is, die te boeken dan zorg je wel dat je een alternatief klaar hebt staan.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
One of the best known and best selling albums in history is “Made in Japan” by Deep Purple. An iconic double live album recorded during three sold out shows in Osaka and Tokyo in its most successful line up (MKII: Gillan/Glover/Lord/Blackmore/Paice). The record was recorded, produced (by Martin Birch) and released in 1972.

These songs were performed:

Highway Star, Child in Time, Smoke on the Water, The Mule, Strange Kind of Woman, Lazy, Space Truckin’. In 1998 the album was remastered and 3 encores (played at the time) were added: Black Night, Speed King and Lucille. This album lifted Deep Purple to the status of ultimate global headline rockband and remains after nearly 5 decades the ultimate reference for every single hardrock and metal band.

Dit heb ik van de website geplukt. Heb je volgens mij een redelijk idee van welke songs er gespeeld gaan worden
Ah dus als ik het goed begrijp (ja sorry ik leefde toen nog niet. Ik ken het album wel maar ken de opnamesteden niet) is dat album in twee maal opgenomen? Dus misschien daarom ook 2 sets? Maar waarom dan de derde?

Sorry teveel vragen. Gewoon gaan kijken en genieten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.415
6.095
One of the best known and best selling albums in history is “Made in Japan” by Deep Purple. An iconic double live album recorded during three sold out shows in Osaka and Tokyo in its most successful line up (MKII: Gillan/Glover/Lord/Blackmore/Paice). The record was recorded, produced (by Martin Birch) and released in 1972.

These songs were performed:

Highway Star, Child in Time, Smoke on the Water, The Mule, Strange Kind of Woman, Lazy, Space Truckin’. In 1998 the album was remastered and 3 encores (played at the time) were added: Black Night, Speed King and Lucille. This album lifted Deep Purple to the status of ultimate global headline rockband and remains after nearly 5 decades the ultimate reference for every single hardrock and metal band.

Dit heb ik van de website geplukt. Heb je volgens mij een redelijk idee van welke songs er gespeeld gaan worden
Heerlijk album ja. Ooit een keer “toevallig” op LP aangeschaft. Stond in de tweedehands bak, zag er mooi uit, Deep Purple is een fijne band dus ik dacht: die neem ik mee! Bij thuiskomt even opgezocht, blijkt het volgens velen één van de beste live albums aller tijden te zijn. Goeie vondst dus. Ben wel bang dat een cover band dat niveau toch nét niet gaat halen 😅 maar het zal vast leuk zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken