Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Net niet toch? Zowel de dag van GnR in 2020 als de dag van RHCP waren/zijn de slechtst verkopende dagen van hun weekend.
Nope, de RHCP vrijdag was met afstand de best verkopende dag (o.a. door de sterke aanvullende namen als TOP, NBT, 5SOS) , de zaterdag met Post Malone liep het minst goed, en de zondag met Guns was eveneens geen hardloper. Maar de vergelijking is zo scheef als wat, want het programma was incompleet met pas 18 namen bekend op vrijdag, 16 op zaterdag, en 14 op zondag. Niet echt bruikbaar analysemateriaal...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.667
Nope, de RHCP vrijdag was met afstand de best verkopende dag (o.a. door de sterke aanvullende namen als TOP, NBT, 5SOS) , de zaterdag met Post Malone liep het minst goed, en de zondag met Guns was eveneens geen hardloper. Maar de vergelijking is zo scheef als wat, want het programma was incompleet met pas 18 namen bekend op vrijdag, 16 op zaterdag, en 14 op zondag. Niet echt bruikbaar analysemateriaal...
In 2020 was het volgens mij vrijdag > zaterdag > zondag, de dag van Post Malone (hoewel ook geen hoogvlieger) verkocht zelfs nog beter dan die van Guns. Maar misschien is mijn herinnering niet meer zo goed. Vrijdag toen wel het populairste.

En had het over de RHCP dag dit jaar, die verre van uitverkocht is en zelf de minst verkopende dag van de 3 is volgens de laatste cijfers die Pinokkio deelde. Waarschijnlijk omdat RHCP vorig jaar al eens een grote show deed in NL. Geen idee hoe goed die onthaald werd trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
In 2020 was het volgens mij vrijdag > zaterdag > zondag, de dag van Post Malone (hoewel ook geen hoogvlieger) verkocht zelfs nog beter dan die van Guns. Maar misschien is mijn herinnering niet meer zo goed. Vrijdag toen wel het populairste.

En had het over de RHCP dag dit jaar, die verre van uitverkocht is en zelf de minst verkopende dag van de 3 is volgens de laatste cijfers die Pinokkio deelde. Waarschijnlijk omdat RHCP vorig jaar al eens een grote show deed in NL. Geen idee hoe goed die onthaald werd trouwens.
Matig.



 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
In 2020 was het volgens mij vrijdag > zaterdag > zondag, de dag van Post Malone (hoewel ook geen hoogvlieger) verkocht zelfs nog beter dan die van Guns. Maar misschien is mijn herinnering niet meer zo goed. Vrijdag toen wel het populairste.
2020 87% verkocht van de vrijdag dagtickets, geen idee wat de verdeling was, maar zal tussen 21.750 (bij 25.000) a 26.100 (bij 30.000) liggen?
de andere dagen bleven steken tussen 10.000 a 12.000, maar de Malone en de GnR dag ontliepen elkaar niet heel veel.
ik gok dat er ca 35.000 weekendkaarten verkocht waren
totaal voor 2020 tussen 75.000 en 80.000 kaarten verkocht bij moment van de cancel (na de cancel overigens ca 17.000 kaarten terug gegeven via Ticketmaster)
fyi, bij de start verkoop voor de 2020 editie was ca de helft van de kaarten verkocht.

ter vergelijking, editie 2023 ca 88.600 kaarten verkocht (stand begin mei)
vrijdag ca 16.500 verkocht, 66 procent weg (van 25.000)
zaterdag ca 16000 verkocht, 64 procent weg (van 25.000)
zondag ca 15600 verkocht , 62 procent weg (van 25.000)
weekend ca 40500 verkocht, 94 procent weg (van 43.000)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
En had het over de RHCP dag dit jaar, die verre van uitverkocht is en zelf de minst verkopende dag van de 3 is volgens de laatste cijfers die Pinokkio deelde. Waarschijnlijk omdat RHCP vorig jaar al eens een grote show deed in NL. Geen idee hoe goed die onthaald werd trouwens.
Ohw dat heb ik dan verkeerd gelezen, my bad.

Ja de drie dagen van dit jaar ontlopen elkaar nauwelijks iets. Vind het lastig om daar conclusies aan te trekken of de positieve en de negatieve effecten op de kaartverkoop nou komt door de headliners of de dagprogrammering. RHCP hadden vorig jaar al een show in Nijmegen en kun je, net als vorig jaar, ook op RW bekijken. Robbie heeft dit jaar naast Pinkpop 3x de Ziggo Dome staan. En P!nk staat dit jaar o.a. ook op Boutique en doet ook losse shows. Ze krijgen het in ieder geval alle drie niet voor elkaar om de voorraad dagkaarten er doorheen te jagen...

Al met al, er springt niet bepaald een dag uit, waar dat normaal gesproken (m.u.v. jubileumjaar 2019) vaak wel het geval was. De weekendtrickets, wat er dit jaar ook nog eens maar liefst 43.000 zijn, gaan dan weer als een trein. Dat is dan weer een kleine boost voor de horeca verkoop, omdat er toch van donderdagavond tot maandagochtend geconsumeerd zal moeten worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
2020 87% verkocht van de vrijdag dagtickets, geen idee wat de verdeling was, maar zal tussen 21.750 (bij 25.000) a 26.100 (bij 30.000) liggen?
de andere dagen bleven steken tussen 10.000 a 12.000, maar de Malone en de GnR dag ontliepen elkaar niet heel veel.
ik gok dat er ca 35.000 weekendkaarten verkocht waren
totaal voor 2020 tussen 75.000 en 80.000 kaarten verkocht bij moment van de cancel (na de cancel overigens ca 17.000 kaarten terug gegeven via Ticketmaster)
fyi, bij de start verkoop voor de 2020 editie was ca de helft van de kaarten verkocht.

ter vergelijking, editie 2023 ca 88.600 kaarten verkocht (stand begin mei)
vrijdag ca 16.500 verkocht, 66 procent weg (van 25.000)
zaterdag ca 16000 verkocht, 64 procent weg (van 25.000)
zondag ca 15600 verkocht , 62 procent weg (van 25.000)
weekend ca 40500 verkocht, 94 procent weg (van 43.000)
Dus pakweg 56000/57000 man per dag.Mooie aantallen maar dat is dus nog een heel eind weg van die 80000 waar men naar toe wilt dan zal men toch met een heel sterk programma moeten komen om dat / ooit ? te realiseren.En waar moeten die verblijven?Meer campings?Zie dat nog niet meteen gebeuren.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
SERA komt naar Pinkpop op vrijdag 16 juni! Trousdale is deze dag genoodzaakt hun optreden op Pinkpop af te zeggen. In hun plaats komt de uit Nederland afkomstige popzangeres onze Stage 4 van 15:30 tot 16:15 uur op de kop zetten met o.a. haar megahits 'Only Us', 'Take A Chance' en 'Head Held High'! 🤩
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
SERA komt naar Pinkpop op vrijdag 16 juni! Trousdale is deze dag genoodzaakt hun optreden op Pinkpop af te zeggen. In hun plaats komt de uit Nederland afkomstige popzangeres onze Stage 4 van 15:30 tot 16:15 uur op de kop zetten met o.a. haar megahits 'Only Us', 'Take A Chance' en 'Head Held High'! 🤩
Q-Music zou zo hun radiostation op het veld kunnen zetten. Dat is niet gemeen bedoelt maar echt gemeend.

Van 80% van de bekende liedjes van artiesten van Pinkpop worden ze op Q-Music gedraaid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
SERA komt naar Pinkpop op vrijdag 16 juni! Trousdale is deze dag genoodzaakt hun optreden op Pinkpop af te zeggen. In hun plaats komt de uit Nederland afkomstige popzangeres onze Stage 4 van 15:30 tot 16:15 uur op de kop zetten met o.a. haar megahits 'Only Us', 'Take A Chance' en 'Head Held High'! 🤩
Onverwacht...

maar leuke toevoeging, levert meteen een clash op met Ellie Goulding helaas 🙈
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: bootje76, Oasiss en elo

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Q-Music zou zo hun radiostation op het veld kunnen zetten. Dat is niet gemeen bedoelt maar echt gemeend.

Van 80% van de bekende liedjes van artiesten van Pinkpop worden ze op Q-Music gedraaid.
Ah vandaar dat deze naam mij echt helemaal niks zegt.

Ondanks dat ik hier voorbij zag komen dat stage 4 gezien werd als Mojo opvulling, staan er voor mij toch nog genoeg leuke verassende namen op stage 4 dit jaar, zoals Brutus, The Lathums, Orange Skyline & SONS. Ben daar dit jaar denk ik vaker te vinden dan op de mainstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en colette283

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Jammer van Trousdale en al helemaal jammer dat het wordt ingeruild voor een koningsdag artiest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Jammer van Trousdale en al helemaal jammer dat het wordt ingeruild voor een koningsdag artiest.
Koningsdag artiest? Dat relateer ik in Hollandse hoempa, palingsound, usb dj's en Snollebollekes 🤣

Jeetje, ik maak hier uit op dat je Sera niet kent?
Had ze eigenlijk wel verwacht in de lineup, volgens mij heb ik haar naam al een paar keer laten vallen in mijn vroege voorspellingen.
Uitstekende plek overigens zo vroeg op de dag op Stage 4.
Maar toch al een paar radiohitjes en inmiddels presentatrice voor Zapp programma's, dus uitstekende toevoeging voor de jeugd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
SERA komt naar Pinkpop op vrijdag 16 juni! Trousdale is deze dag genoodzaakt hun optreden op Pinkpop af te zeggen. In hun plaats komt de uit Nederland afkomstige popzangeres onze Stage 4 van 15:30 tot 16:15 uur op de kop zetten met o.a. haar megahits 'Only Us', 'Take A Chance' en 'Head Held High'! 🤩
Dus Arctic Monkeys heeft geen hits en dit zijn megahits? Mij ben je kwijt 😅
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Koningsdag-artiest klinkt toch wat denigrerend. Armin van Buuren stond er ook, is dat ook een Koningsdag-artiest? Lijkt me een prima toevoeging voor Stage 4 en zal wel meer mensen trekken dan Trousdale verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wat is er ook mis met een Koningsdag artiest ? 😂

Dan zijn Afrojack , Martin Garrix, Armin van Buuren, Hardwell , Di- Rect ook allemaal Koningsdag artiesten omdat ze er eerder stonden. Pure onzin

Denk dat we ervan af moeten met artiesten labelen met evenementen / festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Ik kan het mis hebben maar volgens mij bedoelt @eloelo gewoon dat je deze act op elk gratis festival al kan zien en dat het daarom zonde van de spot / te makkelijke opvulling is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken