Lokerse Feesten 2023 - Nieuws & Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
+ Skunk Anansie - Anouk - Arsenal - K'Choice zaterdag 12 augustus.

Als ik het programma zo bekijk vraag ik me af of ze een punkdag zullen doen... let's hope!!
Met uitzondering van Arsenal dat daar een abonnement heeft, toch wel knap, hoor.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
ik vermoed van niet, anders hadden ze dropkick murphys niet laten schieten aan pukkelpop

Enkel op 4 en 13 augustus zou het nog kunnen. Maar er tourt voor zover ik kan zien eigenlijk geen enkele grote punkband die een dag een beetje kan trekken in augustus in Europa. Buiten dus Dropkick Murphys die, zoals je zegt, al op Pukkelpop staan.

Enige mogelijke optie lijkt me dat Bad Religion hun annulatie van vorig jaar komt goedmaken. Zij hebben in juni al wel 3 data in Spanje, maar verder nog niets gepland. Misschien maken ze 2x de oversteek?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
+ Hot Chip, Baxter Dury, Warmducher op de Blur dag.

+ Merol, S10, Sophie Straat op de Goldband/Opposites dag.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
+ Hot Chip, Baxter Dury, Warmducher op de Blur dag.

+ Merol, S10, Sophie Straat op de Goldband/Opposites dag.
Die laatste is, buiten Opposites, ook een 1 op 1 kopie met de Suikerrock vrijdag. Daar krijgen ze in de plaats Bazart. En net aangekondigd ook Sean Paul en Coely.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Met uitzondering van Arsenal dat daar een abonnement heeft, toch wel knap, hoor.

Er is een reden dat Arsenal blijft geboekt worden. Die reputatie van één van de beste live bands en de garantie steeds een goeie show te krijgen waar het volk voor blijft afkomen is iets waar elke organisator graag voor tekent.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
ING maakt momenteel reclame voor een Lokerse Feesten-wedstrijd, waarbij je tickets kan winnen voor de Blur-dag. Van de andere dagen is er geen sprake.

Nog maar eens een signaal dat ze bij LF meer verwacht hadden van Blur...
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
632
426
Zou Lorde dan toch nog langskomen in Lokeren? Eerste show in de zomer is 9 augustus in Noorwegen, dus praktisch gezien zou ze nog steeds zaterdag 5 augustus kunnen headlinen waarvoor nog geen enkele naam bekend is.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Een familie dag is er toch al met Bart Peeters, Pommeline Thijs, Regi, Metejoor?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Klopt niet, de eerste zaterdag en de laatste zondag staan nog volledig leeg.
Laatste zondag wordt wel vaker met pop en commercieel ingevuld, dus wie weet...
Aha, correct. Nog één gaatje.

Een familie dag is er toch al met Bart Peeters, Pommeline Thijs, Regi, Metejoor?
Weird, ik ging eens terugkijken en vorig jaar was het met Clouseau ook niet meer op zondag. Is die zondagse traditie dan weg? Kan dus idd nog iets bij dan op zondag. Waterkans tho. Ze moeten duidelijk wachten om die laatste twee dagen nog aan te kondigen, lijkt me, anders hadden ze die afgelopen weken wel al aangekondigd in die ene week.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Weird, ik ging eens terugkijken en vorig jaar was het met Clouseau ook niet meer op zondag. Is die zondagse traditie dan weg?

Ik denk dat je verwart met Suikerrock die de zondag in de markt zetten als een familiezondag.

Bij de Lokerse heb je een kindernamiddag (dat is de term die ze zelf gebruiken) en dat mag je vrij letterlijk nemen. Echt een namiddag voor kinderen, dus iets als Clouseau zal je daar niet zien in de namiddag.
Meer dingen als K3, #LikeMe, Spring, etc...
Ik denk dat dit vooral door de locals bezocht wordt.
Was vorig jaar op zaterdagnamiddag, maar ik denk dat ze het ook al in de week georganiseerd hebben vroeger.

Wat niet wegneemt dat er in de avondprogrammering soms familiegericht geprogrammeerd wordt, met acts als Clouseau, Borsato en Bart Peeters.

Verder is de metaldag op de eerste zondag, de enige festivaldag die al in de namiddag start.
Een normale avond start om 20u, maar soms wijken ze er wel eens van af als ze veel bands staan hebben op een avond of wanneer ze aan een band de mogelijkheid geven om een volwaardig concert te spelen ipv een festivalset (bijv. Brian Wilson).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bij de Lokerse heb je een kindernamiddag (dat is de term die ze zelf gebruiken) en dat mag je vrij letterlijk nemen. Echt een namiddag voor kinderen, dus iets als Clouseau zal je daar niet zien in de namiddag.
Meer dingen als K3, #LikeMe, Spring, etc...
Klopt. Maar in mijn herinnering werd dat altijd volwaardig ingevuld en was dat altijd op zondag. Niet dus blijkbaar?

Feit blijft dus wel dat ze die twee dagen nog bewust achter houden aangezien de posters her en der in het straatbeeld te zien zijn met deze namen. Dus ofwel zijn dat echt nog grote, interessante namen (maar vanuit opzicht posters in straatbeeld niet echt logisch) al kunnen die misschien sneller uitverkopen en hebben die minder tijd nodig. Anderzijds kan het ook omgekeerd; misschien wel kleinere lokale namen waarbij men misschien moet wachten en qua promotie maakt het misschien ook niet veel verschil als die er wel of niet al op staan. Ik denk bv. aan dEUS.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Klopt. Maar in mijn herinnering werd dat altijd volwaardig ingevuld en was dat altijd op zondag. Niet dus blijkbaar?
Nee, het is zelfs zo dat ze na de kindernamiddag het terrein volledig ontruimen, om dan plaats te maken voor de avondprogrammering.
Dus het is niet zo dat er een volwaardige programmatie is die van de namiddag doorloopt tot in de avond.

De laatste jaren is het wel de trend dat ze inderdaad iedere dag ophangen rond een bepaald genre.
Het Vlaamse/Nederlandse (familie) is al ingevuld, dus de kansen op een Lorde lijken me nog wel reëel.
Anderzijds ontbreekt er ook nog wel wat dance, dus mogelijks zullen ze wel het partypubliek proberen aanspreken op de zaterdagavond.

Heb trouwens de indruk dat de Lokerse ook nog vrij veel kassaverkoop heeft de avonden zelf.
Passanten van het kermisgebeuren die dan lastminute toch nog maar besluiten om toch maar eens naar binnen te gaan.
Een paar kleppers in het weekend op de affiche, kan hierbij zeker helpen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.151
2.914
Ik vind Lokerse Feesten nu niet het meest gezellige festival ooit, maar als Lorde komt, ben ik zeker van de partij! Qua capaciteit ook perfect voor haar om toch die headlinespot te kunnen krijgen. En als je de rest van het programma ziet, lijkt me dit ook wel mogelijk binnen het budget.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken