Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
Wat betreft Helmut Lotti: weet nog niet of ik hoop dat het echt waar is, of een vervroegde 1 april grap. Met beide scenario's kan ik prima leven, eigenlijk. Een grap is leuk voor alle verontwaardigde reacties van vandaag. En als het wel echt zo is, vind ik het ook top van zowel Graspop als Helmut Lotti zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Ik mag hopen dat ze Helmut Lotti niet laten clashen met Skid Row, Def Leppard en Motley Crue. Wat een feest wordt dat in de Metal Dome
Misschien wel dé plek om die wall of death straf, die we allemaal hebben, in te lossen!




Dit is de meest recente volledige setlist die ik kan vinden. Uit 2019.
Nice. Wel een paar dus, toch wel de moeite waard sws om hem te zien ook denk ik.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Meeste ophef wat ik rond Helmut zie is op de krantenpagina's... AKA mensen die waarschijnlijk nog niet te vaak op Graspop geweest zijn! Ik judge niet graag op basis van profielfoto's maar als Mariette van 75 jaar 'het een schande vind' dan is dat zo erg nog niet :D
Maar Mariette is natuurlijk altijd welkom, we zullen extra voorzichtig zijn in de pit voor haar :D
Rolatorrockzondag, circle pit met de rolstoel! 🤣
Had het zelf meer over de graspop post op facebook. Ophef was mss niet de juiste woordkeuze.
 
  • Haha
Waarderingen: gerbthederp

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Wat betreft Helmut Lotti: weet nog niet of ik hoop dat het echt waar is, of een vervroegde 1 april grap. Met beide scenario's kan ik prima leven, eigenlijk. Een grap is leuk voor alle verontwaardigde reacties van vandaag. En als het wel echt zo is, vind ik het ook top van zowel Graspop als Helmut Lotti zelf.
Ik hoop eigenlijk nog best dat t echt waar is ook. Denk dat de metal dome ook super vol komt te staan als ik t zo even snel lees allemaal. Je zal maar tegenover Hellmut Lotti staan op een metal festival en daar een hoop publiek aan verliezen haha
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: duck, Joslittel en Jamel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Wat betreft Helmut Lotti: weet nog niet of ik hoop dat het echt waar is, of een vervroegde 1 april grap. Met beide scenario's kan ik prima leven, eigenlijk. Een grap is leuk voor alle verontwaardigde reacties van vandaag. En als het wel echt zo is, vind ik het ook top van zowel Graspop als Helmut Lotti zelf.
Ik denk dat het ook voor echt is. Helmut is een metalfan (heb ik ooit ergens gelezen) en misschien heeft hij na zijn cover op Willy (met veel positieve reacties) we zin gekregen in een project. Graspop zal dit ook gezien en gehoord hebben en gewoon gevraagd hebben 'gaan we eens zot doen?'
I'm here for it en het gaat een once in a lifetime feest worden waar we nog jaren over gaan praten denk ik!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Ties23 en Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.173
1.237
Machine fucking Head!
Echt wel zo blij met die boeking
Het wordt een prachtweekend! Nu hopen dat de time table geen zout in de feestvreugde komt strooien. Of hoe is die uitdrukking? In ieder geval mijn hoedje af aan de organisatie van Graspop. Trouwens voor de niet kenners en liefhebbers van old school death/thrash metal in het straatje van Morbid Angel en Slayer. Check Schizophrenia. Belgische band die alle support verdient! Staan dat weekend ook op Hellfest en zijn nu op tour met Evil Invaders.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.642
7.389
Ik dacht al dat ik de naam Helmut Lotti ook herkende, onderstaand van 7 oktober!

Al paar pagina's terug gezegd geweest maar schrijf Helmut Lotti ook maar in potlood. Zijn cover van run to the hills, zijn mogelijkheden met groots orkest,... ideaal voor donderdagavond om 21u opwarming...


En in de discussie over te veel berichten en relevantie voor Graspop, blijkt het toch nog relevant, al zal dat meer geluk dan wijsheid zijn geweest haha
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
Ik denk dat het ook voor echt is. Helmut is een metalfan (heb ik ooit ergens gelezen) en misschien heeft hij na zijn cover op Willy (met veel positieve reacties) we zin gekregen in een project. Graspop zal dit ook gezien en gehoord hebben en gewoon gevraagd hebben 'gaan we eens zot doen?'
I'm here for it en het gaat een once in a lifetime feest worden waar we nog jaren over gaan praten denk ik!
Yep, helemaal mee eens. Hij is trouwens ook een briljant zanger en een grote naam in België. Ik vind het top dat hij het durft en voor de reputatie van metal is het ook niet zo verkeerd. Ik weet ook nu al dat die Metaldome afgeladen gaat zijn en daar tijdens zijn optreden het hardste applaus van het hele weekend gaat zijn. Veel metalheads die dit soort stunts keihard kunnen waarderen.

Hoop het zelf ook mee te kunnen pakken, mits het tijdschema het toelaat. Ik voorzie dat de Metaldome te klein gaat zijn, dus we zullen wat eerder naar binnen moeten. Dat doe ik alleen als ik er geen mustsees voor moet missen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
1914 staat er voorlopig nog op!!
Edit: Insomnium best laag op de poster, verassend. Maar hopelijk dus geen overlap
Katatonia staat ook erg laag. Dat wordt dus geen Lorna Shore -> Insomnium -> Katatonia als laatste drie bands in de Marquee. Hoogstens in omgekeerde volgorde, want Lorna Shore staat dan wel weer een rijtje hoger.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Het valt mij overigens op dat Orbit Culture erg klein op de poster staat. Heeft iemand op basis van de poster enig idee wat ik kan verwachten aan stage en speeltijd?

Normaliter ben ik eigenlijk 90% van de tijd op de MainStage en dan is een dermate kleine naam vaak ergens tussen 12:00-14:00 uur en half uurtje spelen. Geen idee hoe dat zit in de tenten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
Het valt mij overigens op dat Orbit Culture erg klein op de poster staat. Heeft iemand op basis van de poster enig idee wat ik kan verwachten aan stage en speeltijd?

Normaliter ben ik eigenlijk 90% van de tijd op de MainStage en dan is een dermate kleine naam vaak ergens tussen 12:00-14:00 uur en half uurtje spelen. Geen idee hoe dat zit in de tenten?
40 - 45 minuten in één van de tenten in de vroege middag, ja.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken