Graspop Metal Meeting 2023

Machine Head, Disturbed en Gojira staan alle drie bovenaan het affiche op de vrijdag. Disturbed zelfs in het midden van de drie.. Mag toch hopen dat dit niet betekent dat Gojira de headlinestatus van de South Stage kwijt is? Denk/hoop/verwacht dan gewoon Disturbed (South) -> Gojira (North) -> Machine Head (south). Toch?
denk dat machine head en disturbed co headliners geworden zijn beetje zoals FFDP dat ook was vorig jaar. denk dat dit gewoon grafisch is om management van disturbed blij te houden

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Jamel
Machine Head, Disturbed en Gojira staan alle drie bovenaan het affiche op de vrijdag. Disturbed zelfs in het midden van de drie.. Mag toch hopen dat dit niet betekent dat Gojira de headlinestatus van de South Stage kwijt is? Denk/hoop/verwacht dan gewoon Disturbed (South) -> Gojira (North) -> Machine Head (south). Toch?
Ik neem aan:

amon amarth en gojira north en disturbed and machine head south, dus disturbed - amon amarth - machine head- gojira

Ik vind het echt helemaal top. Zoals ik eerder zei interesseerde het me geen reet meer want de lineup was al goud, en met Machine Head er nu bij is het feest compleet. Tom Morello maakt het voor mij nog af, kers op de taart. Heel erg benieuwd naar de soloshow, echt een jeugdheld van me. Dit wordt nu al het beste festival voor mij waar ik ooit geweest ben, wat wordt dit kicke.

Machine Head sowieso South.
Zoals aangegeven in de post op de Facebook van GMM

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik vind het echt helemaal top. Zoals ik eerder zei interesseerde het me geen reet meer want de lineup was al goud, en met Machine Head er nu bij is het feest compleet. Tom Morello maakt het voor mij nog af, kers op de taart. Heel erg benieuwd naar de soloshow, echt een jeugdheld van me. Dit wordt nu al het beste festival voor mij waar ik ooit geweest ben, wat wordt dit kicke.
Alhoewel ik fan ben van RATM denk ik niet dat tom morello zijn solo werk gaat aanslaan op graspop. het is toch allemaal wel vrij experimenteel, veel elektronisch en rap er tussenin verwerkt.

Mag ik vanaf deze plaats de organisatie van Graspop een gigantisch vet compliment maken? Er is overduidelijk iets niet helemaal goed gegaan met een headliner voor de metalfestivals, dit jaar. Ozzy? A7X? We zullen daar vooralsnog naar moeten gissen. De alternatieven zijn er amper, zoals we hier de afgelopen honderden pagina's al met z'n allen hadden geconcludeerd. En dan haal je, vooralsnog als enige festival, Machine Head op uit Amerika. Letterlijk, want een week voor Graspop doen ze nog gigs aan de andere kant van de oceaan. En dus hebben ze met Machine Head, Gojira en Disturbed (en Amon Amarth, Behemoth, Hatebreed en Meshuggah) een meer dan uitstekende bovenkant op de vrijdag weten neer te zetten.

Ik neem er mijn spreekwoordelijke pet voor af en ga lekker het hele weekend Machine Head concerten bekijken op Youtube en me enorm verheugen op één van de vetste headliner duo's ooit.

Een exclusieve boeking van Machine Head is normaal iets wat we van Hellfest verwachten...

Zeer nice, ben er echt blij mee, maar ik heb toch de indruk dat dit niet plan A was, want anders bracht je dit veel eerder naar buiten.
Ik denk toch dat er iets mis gegaan is en dat ze met veel geld gesmeten hebben naar MH. Maar ik ben blij dat het gebeurd is!

Nadeel: Ik ga niet zowel bij MH als Gojira een goede plek vooraan hebben, want beide gaan op elkaar aansluiten op de Main Stages. Keuzestress!

Mijn standaard tip voor dit soort situaties: Welke heeft meer kans om nog eens terug te keren / welke is unieker? Ik denk dat je het beste bij MH vooraan kan gaan staan, lijkt me dat dit een relatief eenmalig iets gaat zijn en dat er veel meer kans is dat Gojira terug gaat komen als headliner.

Alhoewel ik fan ben van RATM denk ik niet dat tom morello zijn solo werk gaat aanslaan op graspop. het is toch allemaal wel vrij experimenteel, veel elektronisch en rap er tussenin verwerkt.

Zal er staan voor Killing In The Name tijdens de encore :LOL:

Ik ga wel heel erg vrezen voor het tijdschema na het lossen van de poster. Draconian staat bijvoorbeeld wel erg hoog. Zie die zomaar de Metaldome afsluiten en clashen met één van die drie bovenaan het affiche op de zaterdag.

• Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal
Niet bekend zijnde met Tom Morello z'n solo werk, is er ook kans dat we werk van RATM en Audioslave mogen verwachten bij een Morello concert?

Ik mag hopen dat ze Helmut Lotti niet laten clashen met Skid Row, Def Leppard en Motley Crue. Wat een feest wordt dat in de Metal Dome
Misschien wel dé plek om die wall of death straf, die we allemaal hebben, in te lossen!

Niet bekend zijnde met Tom Morello z'n solo werk, is er ook kans dat we werk van RATM en Audioslave mogen verwachten bij een Morello concert?

Dit is de meest recente volledige setlist die ik kan vinden. Uit 2019.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Ties23
Facebook reacties zijn positief. Veel meer ophef rond helmut dan machine head
Meeste ophef wat ik rond Helmut zie is op de krantenpagina's... AKA mensen die waarschijnlijk nog niet te vaak op Graspop geweest zijn! Ik judge niet graag op basis van profielfoto's maar als Mariette van 75 jaar 'het een schande vind' dan is dat zo erg nog niet :D
Maar Mariette is natuurlijk altijd welkom, we zullen extra voorzichtig zijn in de pit voor haar :D

Users who are viewing this thread