Best Kept Secret 2023

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
118
134
OatW vind ik wel wat groter dan dEUS. Dan kan je net zo goed de headliner spot naar Interpol overhandigen.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Inderdaad, OATW vult toch Ziggo Domes en Sportpaleizen ... Dat doet dEUS hen niet na.
Dat kan allemaal wel goed zijn maar met wie vullen ze Ziggodomes en sportpaleizen?
Met gillende tienermeisjes.
Ik trek het even op flessen maar ik vind een bepaalde zaal kunnen vullen geen criterium om BKS te mogen headlinen.
En geloof me… ik ben geen purist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.920
Dat zou juist niet het criterium van BKS moeten zijn. Anders krijgen we in de toekomst allemaal 13 in een dozijn popmeisjes als headliners.
 

itsdave

Playlistbediener
27 jan 2023
25
39
Het zal wel een onpopulaire mening zijn maar ik zie PPC liever op de One staan in de (na)middag, zoals een Wolf Alice/King Gizard vorig jaar ipv weggestopt worden in een te kleine Secret in de avond. Nadeel is dat Goldband waarschijnlijk in de weg staat.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.920
Het zal wel een onpopulaire mening zijn maar ik zie PPC liever op de One staan in de (na)middag, zoals een Wolf Alice/King Gizard vorig jaar ipv weggestopt worden in een te kleine Secret in de avond. Nadeel is dat Goldband waarschijnlijk in de weg staat.
Vorig jaar op Misty Fields speelde PPC 2 shows en de meest indrukwekkende was op het kleinere buitenpodium. Two lijkt me een prima plek voor hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Dat kan allemaal wel goed zijn maar met wie vullen ze Ziggodomes en sportpaleizen?
Met gillende tienermeisjes.
Ik trek het even op flessen maar ik vind een bepaalde zaal kunnen vullen geen criterium om BKS te mogen headlinen.
En geloof me… ik ben geen purist.
Maar is dit idee iets in je hoofd of iets dat je effectief al hebt gezien?
Het kan zijn dat het in Nederland wat anders is dan hier in België hoor, maar ik heb altijd het idee gehad dat OATW een licht alternatieve popgroep is met vrij brede mainstream appeal. En daar bedoel ik ook mee dat zijn publiek hier niet per se zo jong is, waarschijnlijk genoeg dertigers die ook in het Sportpaleis stonden. Da's echt nog iets anders dan 'Dua Lipa'-publiek hoor.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Oef... Hoe reëel is dat Aphex Twin die tijd ongeveer zal spelen? Ik overweeg de zondag te gaan (nooit eerder BKS geweest), maar dan wordt Aphex Twin zien kansloos met het OV. Ik had naar de timetable van vorig jaar gekeken en toen speelde de headliner op zondag maar tot 23:30.
Ik heb vorig jaar een paar festivals gedaan waarbij ik bij een festivalbus van een derde partij een kaartje had gekocht. Werkte superchill en vertrokken vanuit vrijwel alle grote steden. Zowel Pinkpop, RHCP mee gedaan dus wss doen ze ook wel BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.722
Maar is dit idee iets in je hoofd of iets dat je effectief al hebt gezien?
Het kan zijn dat het in Nederland wat anders is dan hier in België hoor, maar ik heb altijd het idee gehad dat OATW een licht alternatieve popgroep is met vrij brede mainstream appeal. En daar bedoel ik ook mee dat zijn publiek hier niet per se zo jong is, waarschijnlijk genoeg dertigers die ook in het Sportpaleis stonden. Da's echt nog iets anders dan 'Dua Lipa'-publiek hoor.
Precies. Hij headlinede eerder al eens DTRH en het is niet dat daar massaal gillend tienermeisjespubliek op afkomt. En al helemaal niet in 2017.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en yannickd

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Maar is dit idee iets in je hoofd of iets dat je effectief al hebt gezien?
Het kan zijn dat het in Nederland wat anders is dan hier in België hoor, maar ik heb altijd het idee gehad dat OATW een licht alternatieve popgroep is met vrij brede mainstream appeal. En daar bedoel ik ook mee dat zijn publiek hier niet per se zo jong is, waarschijnlijk genoeg dertigers die ook in het Sportpaleis stonden. Da's echt nog iets anders dan 'Dua Lipa'-publiek hoor.
Ik zei toch dat ik het op flessen trok?

Blijkbaar ben ik op the OATW appreciation club gestoten… 😉

Mijn punt is… dat Pukkelpop OATW als headliner boekt, snap ik. Dat BKS dat doet, snap ik niet.

Maar hè… blij voor de liefhebbers dat ze allemaal zullen kunnen genieten van dat optreden.
En gelukkig voor mij zijn er genoeg andere dingen te zien en te beleven.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
312
316
Dat kan allemaal wel goed zijn maar met wie vullen ze Ziggodomes en sportpaleizen?
Met gillende tienermeisjes.
Ik trek het even op flessen maar ik vind een bepaalde zaal kunnen vullen geen criterium om BKS te mogen headlinen.
En geloof me… ik ben geen purist.
En ik ben geen pubermeisje.
je onderschat OatW een beetje denk ik.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
312
316
Ik zei toch dat ik het op flessen trok?

Blijkbaar ben ik op the OATW appreciation club gestoten… 😉

Mijn punt is… dat Pukkelpop OATW als headliner boekt, snap ik. Dat BKS dat doet, snap ik niet.

Maar hè… blij voor de liefhebbers dat ze allemaal zullen kunnen genieten van dat optreden.
En gelukkig voor mij zijn er genoeg andere dingen te zien en te beleven.
Ik heb nog nooit gehoord van op flessen trekken. Geen idee wat je ermee bedoelt.
waar ik een beetje moe van wordt is dat er te veel gezaagd wordt over bands die iemand niet wil zien of die helemaal niet komen. Begin een forum apart daarover zou ik zeggen. Dan kunnen we hier babbelen over de bands die wel komen en we willen zien.
De goeie posts zoals van El Plopsa over Nation of Language raken nu ondergesneeuwd. En dat is zonde.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Ik zei toch dat ik het op flessen trok?

Blijkbaar ben ik op the OATW appreciation club gestoten… 😉

Mijn punt is… dat Pukkelpop OATW als headliner boekt, snap ik. Dat BKS dat doet, snap ik niet.

Maar hè… blij voor de liefhebbers dat ze allemaal zullen kunnen genieten van dat optreden.
En gelukkig voor mij zijn er genoeg andere dingen te zien en te beleven.
Ik ken die uitspraak ook niet, vandaar dat ik je misschien niet goed begreep.
En ik ben allesbehalve lid van de OATW appreciation club. Mijn mening over zijn muziek is zo gematigd als maar kan, maar ik wou toch even duiden dat wij blijkbaar een heel ander beeld hebben over wat voor soort publiek ze trekken.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
534
481
Ik heb nog nooit gehoord van op flessen trekken. Geen idee wat je ermee bedoelt.
waar ik een beetje moe van wordt is dat er te veel gezaagd wordt over bands die iemand niet wil zien of die helemaal niet komen. Begin een forum apart daarover zou ik zeggen. Dan kunnen we hier babbelen over de bands die wel komen en we willen zien.
De goeie posts zoals van El Plopsa over Nation of Language raken nu ondergesneeuwd. En dat is zonde.
Sommige namen, en zeker headliners roepen nou eenmaal meer controverse op dan anderen. Dat Oscar in die categorie zou vallen was wel voorspelbaar. Maar het idee om het wat meer te hebben over wat wat je aanspreekt daar sluit ik me wel bij aan. En inderdaad dat Nation of Language zou wel eens mooi kunnen worden. Zelf vandaag Sylvie Kreusch ontdekt. De voorpret van grasduinen in al die nieuwe namen blijft onverminderd leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken