Best Kept Secret 2023

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
246
163
Ik lees iets over ranzig fastfood. Dan ga ik ook niet. Dan maar naar BKS. Nemen we Goldband maar op de koop toe...
Ranzig uitziende fastfood, dat is een belangrijk nuanceverschil ;) Het is in elk geval niet het culinaire paradijs dat BKS is.
Moet ook wel zeggen dat Dour een topsfeer heeft, en bij veel optredens een zeer enthousiast publiek.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Meerdere artiesten op BKS die grote hits hebben op TikTok, en daardoor soms ook absurde cijfers op Spotify

Surf Curse met "Freaks" (250k+ videos https://www.tiktok.com/music/Freaks-6855610258107190022)
Alex G met "Treehouse" (100k+ videos https://www.tiktok.com/music/treehouse-by-alex-g-6886227786043067141)
Caroline Polachek met "So Hot You’re Hurting My Feelings" (75k+ videos https://www.tiktok.com/music/So-Hot-You're-Hurting-My-Feelings-6737354490929743874)
Sir Chloe met "Michelle" (meerdere remixes ... ) en "Animal" (65k+ videos https://www.tiktok.com/music/Animal-6736171137677462277)
Yot Club met "YKWIM" (40k+ videos https://www.tiktok.com/music/YKWIM-6814614832856172545)
Caroline Polachek haar nummer was ook wel al een hit zonder TikTok hoor. KEXP sessie gedaan, op Jimmy Kimmel gekomen... Alle muziek critici zaten daar al vrij snel op.
Alex G is natuurlijk al 10 jaar stilaan zijn fanbase aan het uitbreiden. Met zijn vele tours en albums.

Dus in die 2 gevallen verdiend het meer credit dan een TikTok fenomeen te noemen.
 

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
205
278
Caroline Polachek haar nummer was ook wel al een hit zonder TikTok hoor. KEXP sessie gedaan, op Jimmy Kimmel gekomen... Alle muziek critici zaten daar al vrij snel op.
Alex G is natuurlijk al 10 jaar stilaan zijn fanbase aan het uitbreiden. Met zijn vele tours en albums.

Dus in die 2 gevallen verdiend het meer credit dan een TikTok fenomeen te noemen.

Dat was ook niet mijn punt
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
311
296
uit verveling ook een poging gewaagd
Oef... Hoe reëel is dat Aphex Twin die tijd ongeveer zal spelen? Ik overweeg de zondag te gaan (nooit eerder BKS geweest), maar dan wordt Aphex Twin zien kansloos met het OV. Ik had naar de timetable van vorig jaar gekeken en toen speelde de headliner op zondag maar tot 23:30.
 

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
205
278
Oef... Hoe reëel is dat Aphex Twin die tijd ongeveer zal spelen? Ik overweeg de zondag te gaan (nooit eerder BKS geweest), maar dan wordt Aphex Twin zien kansloos met het OV. Ik had naar de timetable van vorig jaar gekeken en toen speelde de headliner op zondag maar tot 23:30.
Meeliften, taxi, hotel
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Oef... Hoe reëel is dat Aphex Twin die tijd ongeveer zal spelen? Ik overweeg de zondag te gaan (nooit eerder BKS geweest), maar dan wordt Aphex Twin zien kansloos met het OV. Ik had naar de timetable van vorig jaar gekeken en toen speelde de headliner op zondag maar tot 23:30.
Toen Nick Cave vorig jaar begon was het nog licht; en aansluitend was er nog een set van 2manydj's. Maar de jaren daarvoor (o.a. Christine & the Queens, LCD Soundsystem, Radiohead) speelde de afsluiter op ONE tot na middernacht. Ik zou er geen rekening mee houden dat je na afloop van Aphex Twin nog een trein gaat halen. Dus inderdaad: meeliften, taxi, hotel.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.184
5.590
Toen Nick Cave vorig jaar begon was het nog licht; en aansluitend was er nog een set van 2manydj's. Maar de jaren daarvoor (o.a. Christine & the Queens, LCD Soundsystem, Radiohead) speelde de afsluiter op ONE tot na middernacht. Ik zou er geen rekening mee houden dat je na afloop van Aphex Twin nog een trein gaat halen. Dus inderdaad: meeliften, taxi, hotel.
ja klopt en in tegenstelling tot sommige van die andere namen die in het verleden tot 01u speelden, lijkt Aphex Twin me een act die in de donker beter tot zijn recht komt
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
311
296
Toen Nick Cave vorig jaar begon was het nog licht; en aansluitend was er nog een set van 2manydj's. Maar de jaren daarvoor (o.a. Christine & the Queens, LCD Soundsystem, Radiohead) speelde de afsluiter op ONE tot na middernacht. Ik zou er geen rekening mee houden dat je na afloop van Aphex Twin nog een trein gaat halen. Dus inderdaad: meeliften, taxi, hotel.
Duidelijk, thanks!
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
613
635
Ik kan me vergissen maar volgens mij moet het op de ONE om middernacht afgelopen zijn. Tenten mogen tot uiterlijk 01.00.


Edit: op zondag bedoel ik
 
Laatst bewerkt:

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik weet dat er al veel inkt is gevloeid over OATW op BKS maar ik kan niet anders dan er toch nog even een boom over opzetten.

Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een festival als BKS zo'n act inzet als headliner. OK... het kan dan wel plan C, D of E zijn maar dan nog...
Ik vraag me af wat de relevantie van OATW is. Dat Pukkelpop zoiets doet, tot daar toe. Maar daar is de doelgroep ook gemiddeld 15-20 jaar jonger.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het BKS-publiek gaat warmlopen voor Max Colombie en zijn gevolg.
Als je ziet dat dEUS vorig jaar in de vooravond op het hoofdpodium stond... Dan snap ik echt niet dat een groep als OATW kan/mag headlinen. Alsof ze enkele divisies hoger spelen dan dEUS.

Een knauw in de geloofwaardigheid van BKS, Maurits... En nu hou ik er over op.
Voor de rest blijf ik het programma beestig goed vinden.
Prettig weekend, iedereen! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
140
149
Volledig eens, ik denk dat je het BKS-publiek oprecht blijer had gemaakt met een exclusieve headlineshow van dEUS, waarbij ze Worst Case Scenario integraal spelen en hun nieuwe album presenteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Edit: Was mijn comment aan het editen en verpeste de boel haha. Daarom is mijn comment weg.

Ik vind Oscar op de een of andere manier wel wat relevanter en beter passen dan The Chemical Brothers. Die laatste past imo ook niet echt bij BKS. Eerder op Lowlands ofzo. Of Paaspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.026
4.997
Ah, de persoonlijke discussie over relevantie. Geen enkele headliner op BKS is relevant voor de notoire puristen. Daar kun je ook onmogelijk zo'n groot festival voor organiseren in de Benelux. Daarom zijn alle drie de headliners best prima voor de meerderheid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken