Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Maar dit blijft toch gewoon vrij vertaald 'in Nederland geboren, Belgische zanger', of niet? Dus NL?


Dus dan kijken we niét naar geboorteplaats?
Mathieu van de Poel, in België geboren, woont in België, rijdt voor een Belgische ploeg: Nederlandse fietser.
 
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Maar dit blijft toch gewoon vrij vertaald 'in Nederland geboren, Belgische zanger', of niet? Dus NL?
Het stukje “in Nederland geboren” lees ik als bijzin/extra info. Er staat daar specifiek dat het een Belgische artiest is dan, die toevallig in Nederland is geboren.

Het is niet een Nederlander, die toevallig een Belgische zanger is.

Dus dan kijken we niét naar geboorteplaats?

Als er staat dat iemand een “Dutch singer” is, dan maakt het niet meer uit waar iemand geboren is, want dan staat er expliciet dat het een Nederlander is
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Het stukje “in Nederland geboren” lees ik als bijzin/extra info. Er staat daar specifiek dat het een Belgische artiest is dan, die toevallig in Nederland is geboren.

Het is niet een Nederlander, die toevallig een Belgische zanger is.



Als er staat dat iemand een “Dutch singer” is, dan maakt het niet meer uit waar iemand geboren is, want dan staat er expliciet dat het een Nederlander is
Oké, nu ben ik mee. Dan kijk je dus naar nationaliteit in dat geval - maar normaal eerst geboorteplek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Tja; je zal zien dat het ergens deze nacht nog aan mij is he. Maar ik ga slapen.

Tot morgen om 10u!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Oké, nu ben ik mee. Dan kijk je dus naar nationaliteit in dat geval - maar normaal eerst geboorteplek.

Volgens mij precies andersom, maar dat kan ook zijn omdat het laat is na een lange werkdag.

Maar als je die vier punten erbij pakt dan zou je er moeten komen. Ik heb in ieder geval nog geen andere constructie gezien op wikipedia.

Verder ga ik er vandaag niks meer over typen, want dan gaat het alleen maar onduidelijker worden weer. Bedtijd!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Deze Rock Blomberghen zal internationaler gaan dan ooit. Daarbij zullen ook zeer wat Afrikaanse acts aan bod komen. Deze is daarvan allicht een van de grootsten. Op Couleur Café een prachtige live show gezien van deze beste man en daarnaast brengt hij zeer veel volk bijeen in België. Zeker omdat hij weinig in Europa optreedt. Papa Wembe is spijtig genoeg niet meer mogelijk, maar de grootste superster na hem uit DR Congo wel: Fally Ipupa!
Rage Against The Machine (13).jpg

@mattman
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Park Green Rodrigo y Gabriela.PNG

Mexicaanse invloeden zullen niet misstaan op Park Green in Antwerpen, het festival dat zal plaatsvinden in september. Rodrigo y Gabriela is een Mexicaans gitaarduo met als handelsmerk een snel ritmisch en percussief klassiek gitaarspel. Het duo bestaat uit Rodrigo Sánchez, leadgitarist, en Gabriela Quintero, ritmisch gitarist. Ze zijn meteen op zondag de trekpleister van een speciaal podium, het concept hiervan zal pas later bekend gemaakt gaan worden maar het raden hiernaar kan al meteen starten.

@werchter12 x2
IK
@mattman
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Park Green Erika de Casier.PNG

Dertien namen zijn er nu bekend voor Park Green want zonet liet het festival weten dat Erika de Casier evenens present zal tekenen. De Deense zangeres, die in Portugal geboren werd, kwam al met twee albums. Laten we het allemaal wat moeilijk maken. Erika werd geboren in 1989 of 1990 in Portugal. Haar vader is van Kaapverdië, haar moeder is een Belgische. Erika is dan weer zelf woonachtig in Denemarken en heeft de Deense alsook de Portugese nationaliteit. Ze wekte in het verleden al samen met Mura Masa en bracht dus albums uit in 2019 en 2021. Ze zal op vrijdag op het festival staan op Main Stage. Die dag deelt ze dus het podium met onder andere Oscar and the Wolf en Tame Impala.

Park Green Overview.PNG

@mattman
@theblackmadness
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken