Pinkpop 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Beetje kromme vergelijkingen.
Eerst Alcatraz met Pinkpop vergelijken, dan Lowlands met Pinkpop. Dit zijn toch totaal verschillende festivals?
Als Pinkpop mijn favoriete festival zou zijn zou ik zeker niet willen dat ze een voorbeeld nemen aan Lowlands. Dat is toch een heel ander soort festival? Niet beter of slechter, maar anders. Bij Lowlands kopen veel mensen ongeacht een ticket ongeacht van de line up. De randaankleding en beleving etc. wegen zwaarder dan de line up daar. Bij Pinkpop draait het toch veel meer om de line up en de muziek heb ik het idee.

Lijkt me verschrikkelijk dat mijn favoriete festival instant uitverkocht wordt en ik geen kaartje kan kopen. Soms zelfs zonder een line up te lossen. Dit zorgt er op den duur dan weer voor dat de organisatie minder moeite of aandacht steekt in de line up. zag je dit jaar ook met Hellfest. 0 bands bekend en instant uitverkocht, met een debiele prijs stijging. Vervolgens veel mensen ontevreden over de lineup. Voor de organisatie is het leuk, voor de fans is het drie keer niks.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Het verschil zit hem er toch gewoon in dat Pinkpop het volledig van de Line-up en dan vooral de headliners moet hebben en Lowlands het van sfeer, aankleding, eten/drinken, en gehele festival beleving moet hebben.

Sinds ik in 2017 voor het eerst naar Lowlands ben geweest koop ik blind een kaartje voor dat festival, omdat het altijd een top weekend is. Bij Pinkpop wacht ik de laatste jaren toch af welke artiesten er komen, omdat je anders voor de rest niet zoveel te doen hebt op het terrein.

Dit jaar spreekt de line-up me weer aan van Pinkpop, dus heb ik een kaartje gekocht. (En gelukkig ook weer een kaartje voor LL weten te bemachtigen)

Na de verhalen van vorig jaar zou ik het persoonlijk trouwens helemaal niet erg vinden als het niet uitverkoopt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Te weinig schaduw plekken, mensen die flauw vielen in het voorvak door de warmte, te weinig water punten, etc

Zaterdag was het wel al beter aangepakt maar de dagjesmensen van de vrijdag hadden geen prettige ervaring.
Bwa. Ik was dat weekend op Graspop en de omstandigheden waren gewoon enorm extreem. Dat heb je als organisatie niet in de hand.
Is ook niet iets waar ik als vaste Graspopbezoeker voor zou wegblijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Een programma zonder unieke speciale headliners. Een Williams en P!nk zijn ook elders te bewonderen in de buurt.

Maar we vergeten hier dat Pinkpop vorig jaar flinke imago schade heeft opgelopen 😉 Bij veel mensen ( die vaste bezoeker zijn en van de sfeer houden en niet naar het programma kijken )uit de buurt toch een van de redenen om dit jaar eens over te slaan.
Was weer eens voor het eerst sinds 2015 naar PP geweest afgelopen jaar. Het is gewoon zo matig geregeld allemaal, zeker als je het vergelijkt met andere festivals. 3 kwartier tot een uur naar de camping vanaf je parkeerplaats, 35 graden en geen partytent mogen opzetten, alleen dixies in de nabijheid van je tent met de eerste fatsoenlijke sanitaire units op 15 minuten lopen en dan nog die ellende met het water op het terrein(met een bestuur dat roept: Dan loop je maar naar de bar). Ik ga er voorlopig niet meer heen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Te weinig schaduw plekken, mensen die flauw vielen in het voorvak door de warmte, te weinig water punten, etc

Zaterdag was het wel al beter aangepakt maar de dagjesmensen van de vrijdag hadden geen prettige ervaring.
Was vrijdag wel iets rustiger bij de toiletten om water te halen aan de kranen... Zaterdag daarentegen, langere rijen. Maar verdeelde de mensen meer over de waterpunten.

Moet wel flink wat kraanwater doorheen gegaan zijn, al die waterpunten en kranen die constant doorstroomde
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
he?

it's P!nk, definitely!
rumours has it, GnR going to give a concert about a month after the festival on the festivalsite.

Zou dat nu niet allang aangekondigd zijn? Lijkt me behoorlijk laat om daar in Februari nog mee te komen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zou dat nu niet allang aangekondigd zijn? Lijkt me behoorlijk laat om daar in Februari nog mee te komen?
GnR is behoorlijk laat met die hele tour ja, maar hij lijkt er toch echt nog wel te gaan komen. Worden onder andere ook nog op Graspop als headliner verwacht, wellicht ook Glastonbury? En een aantal arena's in de rest van Europa waar het gerucht ook voor rondgaat. Dus er hangt sowieso iets in de lucht, maar de aankondiging loopt al een tijdje vertraging op om onbekende redenen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Lowlands mag nog Gladde Visstick en DJ Nico laten headlinen, het verkoopt toch ook uit hoor. Lineup boeit de meeste mensen daar niet echt heb ik de indruk.
Dat is natuurlijk echt onzin. Dat heeft Lowlands een aantal jaar terug ook ondervonden. Als Lowlands kut programmeert komen de mensen ook niet meer.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Het verschil zit hem er toch gewoon in dat Pinkpop het volledig van de Line-up en dan vooral de headliners moet hebben en Lowlands het van sfeer, aankleding, eten/drinken, en gehele festival beleving moet hebben.

Sinds ik in 2017 voor het eerst naar Lowlands ben geweest koop ik blind een kaartje voor dat festival, omdat het altijd een top weekend is. Bij Pinkpop wacht ik de laatste jaren toch af welke artiesten er komen, omdat je anders voor de rest niet zoveel te doen hebt op het terrein.

Dit jaar spreekt de line-up me weer aan van Pinkpop, dus heb ik een kaartje gekocht. (En gelukkig ook weer een kaartje voor LL weten te bemachtigen)

Na de verhalen van vorig jaar zou ik het persoonlijk trouwens helemaal niet erg vinden als het niet uitverkoopt.
Ik zei het net ook al. Met een slechte line Up gaat Lowlands op den duur ook niet meer uitverkopen. Ondertussen heeft Lowlands dit jaar gewoon de beste headliner met Billie Eilish en Pinkpop pink en Robbie Williams waar geen festivalganger op zit te wachten. Verder vind ik de line Up van Pinkpop dit keer best wel prima.
Lowlands programmeert in de breedte elk jaar 100 keer beter dan Pinkpop. Dat is ook waarom het elk jaar zo snel uitverkoopt.
Ik was in 2011 en 2012 op Pinkpop en vanaf 2013 op Lowlands. Als je Lowlands eenmaal hebt meegemaakt kan ik me niet voorstellen dat je ooit teruggaat naar Pinkpop behalve voor een headliner die je graag wilt zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zei het net ook al. Met een slechte line Up gaat Lowlands op den duur ook niet meer uitverkopen. Ondertussen heeft Lowlands dit jaar gewoon de beste headliner met Billie Eilish en Pinkpop pink en Robbie Williams waar geen festivalganger op zit te wachten.
Dat laatste is niet helemaal waar: P!nk is een artiest waar vrij veel mensen tickets voor halen. Zie ook Boutique, dat al is uitverkocht. Da's een betere headliner dan Nothing But Thieves imo.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Dat laatste is niet helemaal waar: P!nk is een artiest waar vrij veel mensen tickets voor halen. Zie ook Boutique, dat al is uitverkocht. Da's een betere headliner dan Nothing But Thieves imo.
Ik heb jou reacties vaker gelezen en je gaat het nu dan ook met me eens zijn. Je programmeert niet alleen headliners. Als je NBT niet zo tof vind kun je waarschijnlijk in de bravo naar Foals of in de Heineken naar Bicep. Er is gewoon veel meer keuze op Lowlands. En als je zoals mij niet van Pink houdt kun je op Pinkpop gewoon 1,5 uur eerder naar bed.
En is Pink onder festival publiek ook geliefd? Misschien is het inderdaad een goede Pinkpop naam maar kan me niet voorstellen dat andere grote Nederlandse festival Pink zouden willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
95
66
Misschien dat het mijn leeftijd is(61), maar ik vind de programmering van pinkpop dit jaar wel lekker. Naast de 3 headlines, die stuk voor stuk grote zalen en arena's meerdere keren vullen, zijn er nog heel veel interessante bands. Disturbed, War on Drugs, Qotsa,, the Editors, MGK en the Hollywood Vampires. Daarnaast nog een hele rij goede
Artiesten voor de kleinere podia, maar die wel meerdere keren AFAS uitverkopen. Misschien nog een paar namen uit het verleden erbij (Sting, UB40, o.i.d) en wat aankomende bands (bijvoorbeeld. Cardinal black) en je hebt een topfestival. Voor de overige grote bands Metallica, Bruce, Coldplay, Depeche Mode en Peter Gabriel) heb ik al kaarten voor hun eigen concerten. Daar wil ik gewoon een hele show van zien. Ik heb wel erg veel zin in 3 dagen pinkpop en vind dat er ook wel eens een positief geluid mag klinken op het forum.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Misschien nog een paar namen uit het verleden erbij (Sting, UB40, o.i.d)
goed punt... heb er ook inmiddels geen geheim van gemaakt dat ik "uit de oude doos"-acts mis op de lineup
bijvoorbeeld Billy Idol, met Generation Sex...
of als ik bijvoorbeeld Azkena Rock (in SPanje) er bij pak, 15 - 17 juni
Iggy Pop, The Pretenders, Incubus of Alter Bridge, mogen best doorkomen.

ik mis nog wel 1 a 2 "Pinkpop Classic"s in de lineup
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Misschien dat het mijn leeftijd is(61), maar ik vind de programmering van pinkpop dit jaar wel lekker. Naast de 3 headlines, die stuk voor stuk grote zalen en arena's meerdere keren vullen, zijn er nog heel veel interessante bands. Disturbed, War on Drugs, Qotsa,, the Editors, MGK en the Hollywood Vampires. Daarnaast nog een hele rij goede
Artiesten voor de kleinere podia, maar die wel meerdere keren AFAS uitverkopen. Misschien nog een paar namen uit het verleden erbij (Sting, UB40, o.i.d) en wat aankomende bands (bijvoorbeeld. Cardinal black) en je hebt een topfestival. Voor de overige grote bands Metallica, Bruce, Coldplay, Depeche Mode en Peter Gabriel) heb ik al kaarten voor hun eigen concerten. Daar wil ik gewoon een hele show van zien. Ik heb wel erg veel zin in 3 dagen pinkpop en vind dat er ook wel eens een positief geluid mag klinken op het forum.
Zo denk ik er ook over. Al zal het een kwestie van smaak blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken