Bruce Springsteen

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Ja eens! Ik hoor heel graag Thunder Road in Landgraaf komende zomer. Ook the River en Spirit in the night graag! Wordt mijn eerste concert dus hoop wel deze 2 te horen!
Point Blank zou ook heel mooi zijn!
Point Blank zou te gek zijn, maar die kans is minimaal. Blij dat ik die gehoord heb tijdens The River tour, toen ze dat album nog integraal speelden. Prachtig nummer! The River en Thunder Road zullen tijdens de Europese leg wel vaste waarden in de set worden. Spirit is een heel fijn nummer, maar persoonlijk inmiddels vaak genoeg gehoord.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Zit nu nog eens opnieuw filmpjes van Tampa en (inmiddels ook) Atlanta te kijken. En waar het natuurlijk ontzettend vet is wat Bruce nog allemaal kan en doet en ik echt niet kan wachten tot de Europese leg van mijn grote held begint, vallen me ook wel wat dingen op.

The E Street Choir: die werden er volgens mij voor het eerst in 2012 bijgehaald om die volle gospelsound van Wrecking Ball live te kunnen brengen. Toen werkte dat heel goed, een goeie toevoeging. Nu lijkt het toch wel meer een "nodig" backupkoor ipv een extraatje. Het geeft Bruce de kans zich te sparen. En dat doet ie dus ook. Begrijpelijk, maar wel duidelijk merkbaar.

Stevie: op veel forums wordt zijn enorme gewichtsverlies als iets positiefs gezien. "Healthy life" blabla. Ik vind hem eerlijk gezegd bijzonder slecht uitzien. Mis ook dat frivole, de sprankeling en de speelsheid die hij voorheen (met 20kg meer) wel had naast Bruce. Ik hoop dat hij gezond is.

Patti: was er in Atlanta alweer niet bij. Het is natuurlijk niet aan ons om te oordelen over wanneer ze wel en niet kan. Maar die vrijblijvendheid maakt het wel een beetje een gimmick als ze er wel is. Pluspunt is wel dat ze Brilliant Disguise spelen als ze erbij is.

Jake: ik vond het prachtig om te zien hoe Jake in 2016 er stond als soort van volwaardig onderdeel van de band. Toen waren ze ook gewoon lekker klein in rock-n-roll formatie. Nu met alle toeters en bellen erbij (E Street Horns) sneeuwt zijn rol toch een beetje onder.

Garry: die stond altijd zo heerlijk steady op zijn verhoging schuin achter Bruce en voor de vleugel van Roy. Waar nu die percussionist staat, zeg maar. Met de volle podiumindeling van deze tour vind ik hem wat weggepropt tussen Bruce en de versterkers. Zonde... Het is de basis van het geluid, met Max. Zet dat op een voetstuk!

Tot zover deze ontzettende nerd/fan/teveel tijd bijdrage van mijn kant ;-)
 
Laatst bewerkt:

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ben het aangaande Gary en Patti zeker met je eens, Patti is voor mij een essentieel onderdeel van het geluid van de band nu, haar bijdrage tijdens The River tour was soms wel toen iets te extreem. Maar je houd van haar stem of niet.

Wat Steve aangaat, Steve is kampioen sjagerijnig kijken is mij al diverse tours opgevallen, en tussendoor pakt ie zijn momenten en lijkt ie super vrolijk(kijk maar eens oude beelden van 2016 terug.
Dan de achtergrond zangers en zangeressen, die vind ik wel delijk wat toevoegen, ook deze tour weer.

Maar hee, dit is dan weer mijn mening
Zolang we maar gaan genieten de komende, het zij live, het zij via streams, hetzij via opnames van Nugs
Ik heb in elk geval zin om weer regelmatig naar de kerk te gaan, zolang ze nog in deze samenstelling bestaan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Het blijft ook heel lastig beoordelen op basis van filmpjes en audiofragmenten welke nu beschikbaar zijn. Het maakt nogal een verschil of je bij het concert bent of een Youtube filmpje bekijkt. De recensies op internet zijn veelal lovend. Misschien dat de eerste officiële audiorelease van Tampa van vanavond, je mening doet bijstellen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Het blijft ook heel lastig beoordelen op basis van filmpjes en audiofragmenten welke nu beschikbaar zijn. Het maakt nogal een verschil of je bij het concert bent of een Youtube filmpje bekijkt. De recensies op internet zijn veelal lovend. Misschien dat de eerste officiële audiorelease van Tampa van vanavond, je mening doet bijstellen
Natuurlijk, het zijn slechts filmpjes! Was ook geen zwart-wit kritiek. Vooral constateringen en overpeinzingen. Ik ben gewoon zo toe aan de Europese leg dat ik de komende maanden alles kapot analyseer :)
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Wie van hier gaat er allemaal naar Barcelona (of andere Europese concerten) trouwens? Misschien leuk om een drankje te doen de avond van/voor het concert.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Hoi allemaal, wat tof om die eerste setlists te zien, dit wordt weer episch en onmisbaar! Maar nu is het zo dat ik tickets heb voor de show op Landgraaf op 11 juni, maar dit valt ook samen met BKS. Is er hier toevallig iemand met staanplaatsen voor de Arena die eventueel interesse zou hebben om deze te ruilen voor mijn kaarten? Ik hoor het graag (PM mag ook)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Hoi allemaal, wat tof om die eerste setlists te zien, dit wordt weer episch en onmisbaar! Maar nu is het zo dat ik tickets heb voor de show op Landgraaf op 11 juni, maar dit valt ook samen met BKS. Is er hier toevallig iemand met staanplaatsen voor de Arena die eventueel interesse zou hebben om deze te ruilen voor mijn kaarten? Ik hoor het graag (PM mag ook)!
Ik raad je aan om gewoon naar Landgraaf te gaan. Dat is qua setting, sfeer, geluid en daginvulling sowieso een betere ervaring dan de Arena. BKS is volgend jaar ook weer. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Geen nieuwe nummere vanacht helaas! De speelsheid moet nog een beetje terugkomen in de set blijkbaar.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Kort verslag van een bekedne Bruce fotograaf Rene van Diemen:
"
Orlando !
De show was weer iets beter vandaag !
Setlist met 1 wijziging t.o.v. Atlanta.
Burning Train was gelukkig terug als toegiften opener.
Darlington County niet gespeeld deze keer, wel Thunder Road.
Patti was er weer niet bij.
Bruce zijn stem was beter, hij draait blijkbaar langzaam warm en daarnaast had hij er verschrikkelijk veel zin in, het leek wel of hij als een kind in de speeltuin kwam.
De rest van de band was solide maar minder uitgelaten als Bruce.
Het publiek was OK maar een tandje minder dan in Atlanta.
Ik heb 1 sign gezien voor “If I was the Priest” hopelijk gaat dat binnenkort een keer komen.
De pit (GA) is hier wel steeds voor maximaal 2/3 gevuld, wellicht omdat mensen allemaal naar voren willen, anderen blijven liever achter in de pit staan waardoor er een hele lege strook ontstaat."
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Gebruikers die dit onderwerp bekijken