Alcatraz Open Air 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Schat ik inderdaad goed mogelijk. Organisatie was blijkbaar enorm tevreden over vorige passage.

Helloween kondigde vandaag ook een show in Hongarije aan, 29 juli. Deze komen ook dichter en dichter met hun tour

Deze lijken mij dus twee kanshebbers.
Helloween speelt op de dag waarvoor nog een headliner ontbreekt, op Bloodstock in UK.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Helloween speelt op de dag waarvoor nog een headliner ontbreekt, op Bloodstock in UK.
Oh oke, wist ik niet!
Op zich ben ik er niet kwaad voor. Heb de indruk dat de show/setlist nog dezelfde is als hun vorige passage.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Oh oke, wist ik niet!
Op zich ben ik er niet kwaad voor. Heb de indruk dat de show/setlist nog dezelfde is als hun vorige passage.
Ik heb ze gezien in 013 vorig jaar en was toch echt een heel goede show naar mijn mening. Ik hoop echt ze dit jaar evt op Graspop nog te zien, al dan niet als headliner. En anders denk ik gewoon dat ik ze nog eens ga kijken op een ander Europees festival ofzo. Maar die mannen zijn volgens mij anti-Belgisch, is al van 2018 geleden dat ze hier waren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
In het Graspoptopic kwam de hint voorbij dat we vrijdag de laatste headliner kunnen verwachten. Ik blijf enorm benieuwd wie het wordt. Woensdag staat Buller for my Valentine met Jinjer in 013. Misschien zijn dit de laatste twee namen? Al zie ik in beide bands geen headliner.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
In het Graspoptopic kwam de hint voorbij dat we vrijdag de laatste headliner kunnen verwachten. Ik blijf enorm benieuwd wie het wordt. Woensdag staat Buller for my Valentine met Jinjer in 013. Misschien zijn dit de laatste twee namen? Al zie ik in beide bands geen headliner.
Hopelijk! Ben echt benieuwd!
Jinjer hintte ik al eerder omdat hun optreden vorig jaar echt wel volk trok en het pastte in kansen geven + vrouwelijke front, maar KK's Priest veranderde mijn visie wel enorm. Dat zouden 2 gewaagde headliners zijn.

Avatar? Architects? In flames? Staan allemaal op GMM maar houdt dat iets tegen? Ev met een speciale show dan
Avantasia?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Bullet for my Valentine zien headlinen zou onironisch een uitkomende jeugddroom zijn.

Jinjer zou mij persoonlijk wat minder liggen. Die band heb ik de afgelopen jaren net iets té vaak gezien (Alcatraz, Graspop, Knotfest - 3x op 3 jaar tijd). Muzikaal nog altijd stevig in orde, maar minder mijn genre/muziek.

Iedere headliner uit het lijstje Avatar - Architects - In Flames zou ik dan weer formidabel vinden, aangevuld met BFMV.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Whitechapel cancelt Bloodstock. Ben bang dat we hen ook voor Alcatraz mogen doorstrepen helaas.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Bullet for my Valentine zien headlinen zou onironisch een uitkomende jeugddroom zijn.

Jinjer zou mij persoonlijk wat minder liggen. Die band heb ik de afgelopen jaren net iets té vaak gezien (Alcatraz, Graspop, Knotfest - 3x op 3 jaar tijd). Muzikaal nog altijd stevig in orde, maar minder mijn genre/muziek.

Iedere headliner uit het lijstje Avatar - Architects - In Flames zou ik dan weer formidabel vinden, aangevuld met BFMV.
architects is denk ik niet zo groot buiten de UK om te headlinen? de andere opties lijken me realistischer. al gun ik het ze wel
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
architects is denk ik niet zo groot buiten de UK om te headlinen? de andere opties lijken me realistischer. al gun ik het ze wel
dat is een lotto arena band, zie niet in waarom die niet groot genoeg zouden zijn.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Klopt, evenals Avatar en In Flames. Dus die verwacht ik allemaal niet. Nee, er zit blijkbaar nog wat anders in het vat,.
Langs de andere kant...

... Ik zou een show van 1u30 als headliner van Alcatraz voor beide bands verkiezen boven die 40-50 minuten die ze op Graspop krijgen. Als dat al het geval is. Graspop 2018 mocht Avatar niet eens 40 minuten spelen. In Flames stond in 2019 relatief laag geprogrammeerd en kregen - denk ik - 50 minuten.

Ik hoop dat de leak klopt en dat we vrijdag de laatste headliner voorgeschoteld krijgen. Ik ben alleszins benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Whitechapel cancelt Bloodstock. Ben bang dat we hen ook voor Alcatraz mogen doorstrepen helaas.
Ik vond het ook al gek dat ze maar stuk of 3 bevestiging hadden voor de zomer. Vroeg me af of er meer kwam, maar ziet er dan helaas naar uit dat ze helemaal niet meer komen inderdaad :(
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Is deze poster al gedeeld? Een week voor Alcatraz in Roemenië...

327935797_528972282666781_6180906560629699734_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Super gaaf affiche dit. Als het meer in de buurt was zou ik direct gaan.
Idem! Zo goed als alle bands in logo - met misschien de uitzondering van Arch Enemy - zou ik zeer graag live bewonderen. Daarnaast ook Obituary, Mayhem, Igorrr, Dying Fetus, While She Sleeps, Zeal & Ardor, The Ocean, Gaerea, Hangman's Chair en Misthyirming...

Spijtig dat Alcatraz nog maar 2 (3, als Whitechapel zou cancellen?) spots overheeft voor bovenstaande bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Idem! Zo goed als alle bands in logo - met misschien de uitzondering van Arch Enemy - zou ik zeer graag live bewonderen. Daarnaast ook Obituary, Mayhem, Igorrr, Dying Fetus, While She Sleeps, Zeal & Ardor, The Ocean, Gaerea, Hangman's Chair en Misthyirming...

Spijtig dat Alcatraz nog maar 2 (3, als Whitechapel zou cancellen?) spots overheeft voor bovenstaande bands.
Ja heel veel moois. Buiten de headliner hoop ik dat Tryptikon of Zeal &Ardor de laatste vrije spot opeisen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ja heel veel moois. Buiten de headliner hoop ik dat Tryptikon of Zeal &Ardor de laatste vrije spot opeisen.
Met Misthyrming zou ik ook blij zijn. Ik baal er nog van dat ik ze heb moet missen op Eindhoven Metal Fest. Zeker na het beluisteren van hun nieuw album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Toch weer een paar kleine ontdekkinkjes, beide uit de stoner-hoek, maar wel heel verschillend: Elder (Amerikaanse progressive/stoner/doom) en Slomosa (Noorse stoner/desert).
Helaas valt die laatste waarschijnlijk wel samen met Wolves In The Throne Room, dus dat zal wel een momentbeslissing worden (of een half-halfje?). Elder valt dan weer samen met Overkill, maar daar heb ik niet zoveel mee.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken