Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Leuven idd wel gezellig maar vrij klein. Stad verkennen zal snel gebeurd zijn, dan is er uiteraard meer te verkennen in Antwerpen. Keuze die je uiteraard zelf moet maken als je RW graag combineert met soort citytrip
Dat is inderdaad het idee, maar als parkeren echt zo lastig is, is Leuven wellicht handiger. Bij Pinkpop had ik een zelfde soort ervaring. Daar was de parking bovendien 40 minuten lopen. Weet niet hoe dit bij RW is? Of ik zet de fietsendrager achterop de auto ;-)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik veronderstel dat je nooit meer Coca Cola, Stella, Jupiler, karmeliet, Hoegaarden,...drinkt, nooit een de Mc Donalds binnenwandelt, nooit nog een visa-kaart gebruikt, geen kledij/schoenen van Adidas aandoet enzovoort... allemaal sponsors van Qatar en Rusland waarmee Robbie Williams wordt betaald. Beetje gemakkelijk en simplistisch om artiesten (die je sowieso onuitstaanbaar vindt) om die reden te bannen.
Er is dan alsnog een verschil om als artiest zijnde bewust ervoor te kiezen het gezicht te worden van zulke landen. Het is ook niet voor niets dat het zowel voor Rusland als Qatar dezelfde artiest was eh. Andere grote artiesten zijn wel zo slim om zich daar niet aan te willen verbinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Waarom? Omdat Lizzo in een ver van uitverkocht Sportpaleis staat en Liam "maar" in een uitverkocht Vorst?
Liam stond vorig jaar op 2 na laatste op een mini festival als Hear Hear en deed er meer dan 2 jaar over om dat Vorst bijna uit te verkopen. Heeft ook gewoon geen enkele solohit in België.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.864
8.476
Les Ardentes is ook van LN eh. Zie dat nog steeds als grote mogelijkheid.
Mja, die zitten toch al aardig vol qua headliners? En geen goedkope ook. Daarnaast vind ik de discopop van Lizzo daar minder goed passen.

Maar wat een drop van North Sea Jazz eigenlijk. Lizzo, Stormzy, Loyle Carner, Little Simz, Zwangere Guy & Lander Gyselinck, Mavis Staples, Kokoroko en Sampha The Great mogen allemaal door naar RW hoor. Ervan uitgaande dat iets als Alabaster DePlume het niet zal worden daar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Dat is inderdaad het idee, maar als parkeren echt zo lastig is, is Leuven wellicht handiger. Bij Pinkpop had ik een zelfde soort ervaring. Daar was de parking bovendien 40 minuten lopen. Weet niet hoe dit bij RW is? Of ik zet de fietsendrager achterop de auto ;-)
Je zal met je fiets niet veel sneller er geraken, de fietsenparking is namelijk bij de autoparking. Afstand van Parking naar de wei is 20 minuutjes wandelen/waggelen (vrij in te vullen)
 

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Er is dan alsnog een verschil om als artiest zijnde bewust ervoor te kiezen het gezicht te worden van zulke landen. Het is ook niet voor niets dat het zowel voor Rusland als Qatar dezelfde artiest was eh. Andere grote artiesten zijn wel zo slim om zich daar niet aan te willen verbinden.
Precies, Dat geldt overigens ook voor de genoemde merken. Sinds afgelopen WK ben ik alle (hoofd)sponsor gaan mijden. Nog geen traan om gelaten. Als consument (van zowel muziek als producten) heb je wel degelijk macht. Niet in je eentje maar als honderduizenden of miljoenen mensen bepaalde merken of artiesten boycotten omdat ze zich aan schandalige regimes verkopen, dan heeft dat wel degelijk effect.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Je zal met je fiets niet veel sneller er geraken, de fietsenparking is namelijk bij de autoparking. Afstand van Parking naar de wei is 20 minuutjes wandelen/waggelen (vrij in te vullen)
Okay je mag de fiets dus niet gewoon bij de ingang van de wei zetten? 20 minuten vind ik prima. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat er plek is op die parking, kan je die reserveren ofzo?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
844
775
Okay. Zal het overwegen. Ben absoluut geen fan van bussen (zeker niet als ze overvol zijn). Maar als het echt 60-80 euro scheelt dan is het wellicht een idee.
Zit zelf ook al jaren in een hotel in Leuven. Leuven zelf is gezellig. Terrassen zijn er genoeg en vaak goed bezet in die periode. Hotels zijn bijna niet of erg duur beschikbaar op dit moment.Best kan je zelf een hotel benaderen of er nog een kamer vrij is. Prijzen gaan 3 keer over de kop. Busreis is inderdaad zo'n half uur en dan nog 15 minuten wnadelen naar de wei. Als een bus te vol wordt wacht ik altijd even zodat ik een zitplaats heb. Rijden toch af en aan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Mja, die zitten toch al aardig vol qua headliners? En geen goedkope ook. Daarnaast vind ik de discopop van Lizzo daar minder goed passen.

Maar wat een drop van North Sea Jazz eigenlijk. Lizzo, Stormzy, Loyle Carner, Little Simz, Zwangere Guy & Lander Gyselinck, Mavis Staples, Kokoroko en Sampha The Great mogen allemaal door naar RW hoor. Ervan uitgaande dat iets als Alabaster DePlume het niet zal worden daar...
Hele mooie drop daar inderdaad.

Sampha The Great vond ik op Glasto vorig jaar wel best tegenvallen. Groot fan van haar muziek op plaat maar kon me live niet echt boeien. Benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben of dat het gewoon aan mij lag toen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Okay je mag de fiets dus niet gewoon bij de ingang van de wei zetten? 20 minuten vind ik prima. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat er plek is op die parking, kan je die reserveren ofzo?
Zelf geen ervaring mee en vrees eigenlijk van niet, aanschuiven, betalen en parkeren waar ze je zetten :)
 

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Zit zelf ook al jaren in een hotel in Leuven. Leuven zelf is gezellig. Terrassen zijn er genoeg en vaak goed bezet in die periode. Hotels zijn bijna niet of erg duur beschikbaar op dit moment.Best kan je zelf een hotel benaderen of er nog een kamer vrij is. Prijzen gaan 3 keer over de kop. Busreis is inderdaad zo'n half uur en dan nog 15 minuten wnadelen naar de wei. Als een bus te vol wordt wacht ik altijd even zodat ik een zitplaats heb. Rijden toch af en aan.
Bedankt voor de tip! parking en bushalte zijn dus ongeveer even ver van de wei af?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.508
4.340
Hele mooie drop daar inderdaad.

Sampha The Great vond ik op Glasto vorig jaar wel best tegenvallen. Groot fan van haar muziek op plaat maar kon me live niet echt boeien. Benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben of dat het gewoon aan mij lag toen.
Bij mij omgekeerd, op Couleur Café gezien en was blij verrast, aangezien ik het op plaat maar niets vond. Wel eerder toffe achtergrondmuziek om op de wei te liggen toen
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Zelf geen ervaring mee en vrees eigenlijk van niet, aanschuiven, betalen en parkeren waar ze je zetten :)
Ja vrees ik ook. Valt mij op dat bij festivals erg weinig rekening wordt gehouden met mensen die niet super mobiel zijn (maar te mobiel voor een rolstoel).
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.069
905
Okay je mag de fiets dus niet gewoon bij de ingang van de wei zetten? 20 minuten vind ik prima. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat er plek is op die parking, kan je die reserveren ofzo?
fietsparking is altijd plaats...
en met je bandje kan je er altijd op. Dus vanaf dag 2 ook geen stress dat er geen plaats zou zijn!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Als het dan toch Lizzo wordt gaan ze die toch niet alleen aankondigen? Wat namen erbij om de teleurstelling te maskeren. Zou het wel echt maar matig vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Nelios

reaper

Support act
26 okt 2015
1.069
905
Liam stond vorig jaar op 2 na laatste op een mini festival als Hear Hear en deed er meer dan 2 jaar over om dat Vorst bijna uit te verkopen. Heeft ook gewoon geen enkele solohit in België.
Hear Hear verkocht gewoon voor geen ruk want wie verzint nu net extra festivals na corona.
er zijn er al 1000den hier in ons vlaams regiotje...
zie ook Encore & Classic ...

daar zou ik niet teveel conclusies uittrekken.
en Lizzo verkoopt sportpaleis ook niet uit op dit moment toch (ok kortere termijn maar toch)

Liam gaat het gewoon goed doen hoor op die spot :)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ja vrees ik ook. Valt mij op dat bij festivals erg weinig rekening wordt gehouden met mensen die niet super mobiel zijn (maar te mobiel voor een rolstoel).
Moest je mindere mobiliteit nodig zijn voor een dichtere plek kan je ook dichterbij parkeren via Inter. Staat op de info pagina die al online staat, wie weet kan je daar mee verder :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken