Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik hoop het niet hoor maar zou Kiss misschien niet een optie zijn(ze hebben in 2019 er al wel gestaan maar dat zou mischien de extra dag verklaren)


En we moeten toch wat hebben om over te praten om de 666 aan te tikken ;)
Die zijn elke 20 pagina´s al eens aangehaald en het antwoord blijft, staan al in Brussel met een zaalshow rond GMM dus wss niet
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
Persoonlijk vind ik het op zich niet verkeerd om in een keer een hoop namen te krijgen, geeft gelijk een goed overzicht. Maar die mini affiches op genre klinken ook wel heel leuk ja, en als marketing strategie lijkt het me zeker superieur om meerdere kleine pakketjes te lossen inderdaad, gewoon puur omdat je dan veel meer momenten pakt en de aandacht over een langere periode vasthoudt. Plus namen die in een pakket van 100+ wellicht wat wegvallen, kunnen in een pakket van 10-20 juist een leuke blikvanger zijn.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
Alcatraz deed ook één jaar elke middag om 12u een band (soms twee). Dat vond ik ook heerlijk! Zelfs al stond die band je niet aan had je iedere dag die spanning. Nu, misschien werkte dat gewoon niet en werden mensen dit een beetje beu, ieder zn voorkeur natuurlijk..
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
We hebben nieuwe sfeerbeheerders, ingrijpen aub!
Ik sta volledig achter de opmerking. Alles om te voorkomen dat we pagina 666 gaan halen. Dat worden kruistochten naar het Festileaks hoofdkwartier. En ik wil het festivalseizoen nog wel graag halen!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
Denk dat dit de strategie is om heel veel mensen op dag 1 een kaart te laten kopen en dan kort daarna met de nearly sold out berichten het volledig te beslissen alleen werkt dat alleen als je alle headliners al hebt
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Denk dat dit de strategie is om heel veel mensen op dag 1 een kaart te laten kopen en dan kort daarna met de nearly sold out berichten het volledig te beslissen alleen werkt dat alleen als je alle headliners al hebt
Ik denk inderdaad een soort wow-effect creeëren en hopen dat mensen in dat enthousiasme direct een kaart kopen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Begrijpelijk, maar Graspop heeft al enige tijd niets om op dat "wow"-niveau in te spelen. Ze teren nu alsnog op dezelfde namen als 2 maanden geleden. Hadden ze een bommetje van 50 namen & 4 headliners gedropt en dan een dikke maand later opnieuw 50 namen, speelden ze misschien wat meer in op dat effect van die eerste hoop.

Ach, de marketeers van Graspop weten ongetwijfeld beter dan ik wat ze doen! Ik blijf het gewoon maar vreemd vinden 😁
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik blijf het een vreemde strategie vinden om op 24 november 100+ acts bekend te maken en daarna meer dan 2 maanden geen enkele naam te lossen. Had dan liever wekelijks een pakketje van 10-15 namen gehad.

Alcatraz loste vorig jaar dagelijks een soort "mini"-affiche per genre; wicked wednesday, thrashing thursday, freaky friday enzovoort. Dit bevatte dan tussen de 10 - 20 acts van datzelfde genre. Vond ik persoonlijk een héél leuk concept.

Achja, het ligt mogelijks aan mij, ik vind het gewoon fijner als er meerdere namen binnendruppelen over een lange periode dan dat er één grote bom namen gedropt wordt.
Toevallig dacht ik vanmiddag in de auto uit m’n werk precies hetzelfde. Voor mij als voorpret-goeroe werkt het echt veel beter als je elke week een handvol namen krijgt dan ineens 100. Ben in principe pas bij de letter E om in te luisteren. Het is gewoon te veel tegelijk.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik denk dat de aankondiging strategie van Graspop anders was dan hoe het is gelopen. Volgens de geruchten zou GNR aangekondigd worden begin December. Misschien dat ze dan nog een headliner en poster eruit zouden hebbem gegooid en dan heb je toch een heel ander plaatje voor de feestdagen.

Veel namen in 1 keer vind ik dan persoonlijk juist wel weer fijn eigenlijk. Heb dat juist liever dan allemaal losse pakketjes.

Denk verder dat het wel los zal lopen met de kaartverkoop. Als alle headliners bekend zijn en de poster eruit is dan zal het wel uitverkopen gok ik
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220

GNR still negotiating about some dates 🤦‍♂️
Wat ik me wel echt kan indenken is dat veel meer organisatoren serieus onderhandelen over wat te doen als Axl weer eens geen zin heeft om op tijd te beginnen. Kap je eerdet gaf? Betaal je dan minder? Veel bezoekers zijn hier serieus de dupe van die met ov naar huis moeten enzo. Debacles zoals Sweden Rock laten duidelijk zien dat dit geen hypothetische situatie meer is
 

Bram36

Playlistbediener
17 nov 2022
14
45
Wat ik me wel echt kan indenken is dat veel meer organisatoren serieus onderhandelen over wat te doen als Axl weer eens geen zin heeft om op tijd te beginnen. Kap je eerdet gaf? Betaal je dan minder? Veel bezoekers zijn hier serieus de dupe van die met ov naar huis moeten enzo. Debacles zoals Sweden Rock laten duidelijk zien dat dit geen hypothetische situatie meer is
Ik ben ook wel benieuwd wat er dan op Swedenrock gebeurt is, want volgens mij gedraagt Axl zich voorbeeldig sinds de Reünie met Slash en Duff en zijn de concerten tot op heden allemaal netjes op tijd begonnen en zijn er geen rare incidenten meer geweest.
Zal misschien ook wel 1 van de eisen van Slash en Duff geweest zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.192
what happened on sweden rock?
Ik ben ook wel benieuwd wat er dan op Swedenrock gebeurt is, want volgens mij gedraagt Axl zich voorbeeldig sinds de Reünie met Slash en Duff en zijn de concerten tot op heden allemaal netjes op tijd begonnen en zijn er geen rare incidenten meer geweest.
Zal misschien ook wel 1 van de eisen van Slash en Duff geweest zijn ;)
Dertig minuten later begonnen dan gepland en blijkbaar was Axl ook niet zo goed bij stem, wat ie voor zover ik weet de rest van de tour wel aardig was. De vertraging was wel beter dan in 2010 op Sweden Rock, want toen waren ze een uur te laat. Ze kregen een min als recensie in de grootste krant van Zweden (terwijl je vijf sterren kon halen): https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/nWE9Go/guns-n-roses-pa-sweden-rock-festival-recension.

Ach, tijd voor een herkansing dan maar hè!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken