Pinkpop 2023

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
One republic staat op lollapalooza wel een stuk lager als hier voor de rest een verschrikkelijke line-up in mijn opinie
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
En "behoefte die er langer was bij de Pinkpopbezoeker" is natuurlijk kul van Murray. Behoefte om nog meer geld binnen te harken was er waarschijnlijk altijd en al langer. Gelukkig heeft Jan Smeets dat soort idioterie nog lang tegen kunnen houden.
Maar door dit soort dingen als een skydeck en glamping aan te bieden genereert Pinkpop meer geld zodat het (in theorie) de kaartprijs kan drukken of extra budget is voor de programmering toch? Als het een te grote impact heeft op de beleving, dan is dat slecht. Nou zijn er wat dingen verandert zoals het podium omgedraaid en dergelijke. Er zijn echter geen vip voorvakken en andere toestanden die je her en der wel ziet.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En "behoefte die er langer was bij de Pinkpopbezoeker" is natuurlijk kul van Murray. Behoefte om nog meer geld binnen te harken was er waarschijnlijk altijd en al langer. Gelukkig heeft Jan Smeets dat soort idioterie nog lang tegen kunnen houden.
Natuurlijk gaat het om het geld...een andere beleving...das natuurlijk gelul. Ach idioterie...daar kijken we anders tegen aan. Bij CAS bijvoorbeeld hebben ze hetzelfde al veel langer. Een extra bron van inkomsten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wel toch? Er is volgens mij een Sky Deck Golden Circle.
Vlak voor de podia ja? Dus er is geen kans meer om met een "gewoon" kaartje vooraan bij het hek te staan? Dan is het een slechte zaak en opdoeken die bende.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vlak voor de podia ja? Dus er is geen kans meer om met een "gewoon" kaartje vooraan bij het hek te staan? Dan is het een slechte zaak en opdoeken die bende.
Nee dat niet zo zeer. Golden Circle was het verkeerde woord, even aangepast in mijn originele bericht. Ik meende wel dat er plek vooraan werd gereserveerd voor Sky Deck oid. Weet niet precies hoe dat werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Maar door dit soort dingen als een skydeck en glamping aan te bieden genereert Pinkpop meer geld zodat het (in theorie) de kaartprijs kan drukken of extra budget is voor de programmering toch? Als het een te grote impact heeft op de beleving, dan is dat slecht. Nou zijn er wat dingen verandert zoals het podium omgedraaid en dergelijke. Er zijn echter geen vip voorvakken en andere toestanden die je her en der wel ziet.
In theorie ja, heb zelf een wat sceptischere blik op commercie (en kapitalisme), maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk. Niet de ideale plek om dit hier (nog) meer te bediscussiëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nee dat niet zo zeer. Golden Circle was het verkeerde woord, even aangepast in mijn originele bericht. Ik meende wel dat er plek vooraan werd gereserveerd voor Sky Deck oid. Weet niet precies hoe dat werkt.
Aaah ok. Is nog maar de vraag hoeveel mensen van dat deck af willen om dit te doen natuurlijk, maar dat er een plekje voor ze wordt vrijgehouden is wel kwalijk ja. Geen idee hoe dat werkt. Misschien wel leuk voor de redactie om dit in een artikeltje uit te zoeken of te behandelen in de podcast (@Joszwa ?).
In theorie ja, heb zelf een wat sceptischere blik op commercie (en kapitalisme), maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk. Niet de ideale plek om dit hier (nog) meer te bediscussiëren.
Die sceptische blik heb ik ook hoor. En deze discussie kan hier toch prima als we het op de inhoud voeren? Juist voor festivals als Pinkpop is dit hartstikke interessant. Als we het op man gaan spelen, ben ik ook minder fan van een discussie. Als er behoefte aan is wil ik best een "VIP op festival" topic openen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vlak voor de podia ja? Dus er is geen kans meer om met een "gewoon" kaartje vooraan bij het hek te staan? Dan is het een slechte zaak en opdoeken die bende.
nee, het zit zo, iedereen heeft toegang tot de voorvakken (zolang de poortjes open zijn)
maar, er is een aparte ingang van de SkyDeck mensen die altijd naar binnen kunnen.
in totaal kunnen er dus 600 festival-mensen minder in de voorvakken, omdat deze "plaats" gereserveerd is voor de SkyDeck-mensen.

in de vroege middag merk je daar nog weinig van. maar naarmate de drukte toe neemt gaan de poortjes eerder dicht tov voorgaande jaargangen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Brian

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Die sceptische blik heb ik ook hoor. En deze discussie kan hier toch prima als we het op de inhoud voeren? Juist voor festivals als Pinkpop is dit hartstikke interessant. Als we het op man gaan spelen, ben ik ook minder fan van een discussie. Als er behoefte aan is wil ik best een "VIP op festival" topic openen.
Ik voelde een ontaarding van de discussie aankomen, maar verder vind ik onder een bredere scope genomen zeker iets dat aandacht verdient. Heb zelf een broertje dood aan allerlei VIP-arrangementen, sky decks, golden circle-plekken (tegen betaling althans) en noem maar op. Dit zijn allerlei concepten die de algehele festival beleving nooit ten goede komen, de beleving van de een of andere influencer daar gelaten. Het enige dat er verder bij gebaat is, zijn de winsten. Ik geloof niet dat het sky deck van invloed gaat zijn op de ticketprijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
nee, het zit zo, iedereen heeft toegang tot de voorvakken (zolang de poortjes open zijn)
maar, er is een aparte ingang van de SkyDeck mensen die altijd naar binnen kunnen.
in totaal kunnen er dus 600 festival-mensen minder in de voorvakken, omdat deze "plaats" gereserveerd is voor de SkyDeck-mensen.

in de vroege middag merk je daar nog weinig van. maar naarmate de drukte toe neemt gaan de poortjes eerder dicht tov voorgaande jaargangen.
Het scheelt nog dat de mensen op het sky deck waarschijnlijk al gauw bang zijn voor vieze schoenen en zich dan niet tussen de plebs op gras willen begeven ;).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het scheelt nog dat de mensen op het sky deck waarschijnlijk al gauw bang zijn voor vieze schoenen en zich dan niet tussen de plebs op gras willen begeven ;).
Uiteraard...

dat kwam op een aantal momenten de ruimte in de voorvakken ook ten goede.
Bij Volbeat (afsluiter Noord) gingen de poorten al heel snel dicht, ik denk toch zeker een half uur voor aanvang. Terwijl achteraan in de voorvakken nog heel goed ruimte was. Vond ik tenminste algeheel niet vervelend.

Voor Springsteen heb ik Golden Circle tickets en er zijn SkyDeck tickets verkocht (op zelfde principe), ben dan ook benieuwd hoe dit uit pakt in het voorvak (Golden Circle) qua "de plebs"
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Uiteraard...

dat kwam op een aantal momenten de ruimte in de voorvakken ook ten goede.
Bij Volbeat (afsluiter Noord) gingen de poorten al heel snel dicht, ik denk toch zeker een half uur voor aanvang. Terwijl achteraan in de voorvakken nog heel goed ruimte was. Vond ik tenminste algeheel niet vervelend.

Voor Springsteen heb ik Golden Circle tickets en er zijn SkyDeck tickets verkocht (op zelfde principe), ben dan ook benieuwd hoe dit uit pakt in het voorvak (Golden Circle) qua "de plebs"
Springsteen heeft een dusdanig grote en trouwe fanschare, dat ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je niet omringd bent met mede-fans. Misschien een enkele verdwaalde coachella-influencer daargelaten ;).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Foo Fighters naar Rock am Ring/Rock im Park.
Staat exclusief bij. Maar is dit Europa of Duitsland exclusief?
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
368
119
Foo Fighters naar Rock am Ring/Rock im Park.
Staat exclusief bij. Maar is dit Europa of Duitsland exclusief?
"Die beiden Festival-Auftritte sind die einzigen europäischen Headline-Auftritte der US-amerikanischen Multiplatin-Rockband im Jahre 2023"

Europa exclusief dus
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken