Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
tja... 600 mensen op het skydeck, die ieder 3x zo veel voor een ticket betalen...

oke, je krijgt o.a. het Amnesty hoedje bij die prijs in en ook 'gratis' catering op het Skydeck tijdens de festivaldagen.
Maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat hier een behoorlijk aardig zakcentje overblijft.

en er was blijkbaar vraag en behoefte naar, Jan Smeets ging er echter nooit op in...
Op andere festivals zag je zo'n Skydeck ook al veel eerder terug.
Het is een aardige toevoeging en qua bezoekers heb je er geen hinder van...
als uitzondering misschien, er blijft voor 600 mensen in de voorvakken ruimte gereserveerd.
dat wil zeggen, of die mensen van het Skydeck komen opdagen of niet in de "Golden Circle"
dus komen die mensen minder is er meer plek in de voorvakken, of de voorvakken gaan eerder dicht tov voorgaande jaargangen doordat het limiet -600 is..
dat laatste merkte je als bezoeker wel afgelopen jaar
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Capitalism is tha bomb. Zonder dat geen Pinkpop of wat voor festival dan ook. Zo een skydeck is gewoon business. Zo lang het nog geen Cochella achtige vormen gaat aannemen vind ik het geen probleem.
En sowieso, zonder Kapitalisme geen festivals? Dan raad ik je aan om eerst eens goed na te denken (al gaat het daar mis gezien je reactie) en vervolgens pas te posten .
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
tja... 600 mensen op het skydeck, die ieder 3x zo veel voor een ticket betalen...

oke, je krijgt o.a. het Amnesty hoedje bij die prijs in en ook 'gratis' catering op het Skydeck tijdens de festivaldagen.
Maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat hier een behoorlijk aardig zakcentje overblijft.

en er was blijkbaar vraag en behoefte naar, Jan Smeets ging er echter nooit op in...
Op andere festivals zag je zo'n Skydeck ook al veel eerder terug.
Het is een aardige toevoeging en qua bezoekers heb je er geen hinder van...
als uitzondering misschien, er blijft voor 600 mensen in de voorvakken ruimte gereserveerd.
dat wil zeggen, of die mensen van het Skydeck komen opdagen of niet in de "Golden Circle"
dus komen die mensen minder is er meer plek in de voorvakken, of de voorvakken gaan eerder dicht tov voorgaande jaargangen doordat het limiet -600 is..
dat laatste merkte je als bezoeker wel afgelopen jaar
Er was geen vraag naar, je creëert vraag door het aanbod. Maargoed, festivals zijn tegenwoordig simpelweg bedoeld om mensen hun geld uit hun zak te laten verdwijnen, op heel veel manieren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Er was geen vraag naar, je creëert vraag door het aanbod. Maargoed, festivals zijn tegenwoordig simpelweg bedoeld om mensen hun geld uit hun zak te laten verdwijnen, op heel veel manieren.
er was vraag naar

...Niek Murray, festivalmanager Pinkpop, stelt dat met het podium is ingespeeld op een behoefte die er al langer is bij de Pinkpop-bezoekers. “Zowel vanuit particulieren als vanuit de zakelijke markt. We hebben al sinds jaar en dag onze press/guest-ruimte en kregen regelmatig van bijvoorbeeld bedrijven de vraag of men hiervoor ook tickets kon kopen. Er was een bereidheid om meer te betalen voor een beetje meer luxe. Vanuit de gedachte dat Pinkpop voor iedereen gelijk moest zijn, heeft Jan Smeets het lange tijd tegengehouden....

https://www.entertainmentbusiness.nl/live/premium-concert-en-festivalbeleving-neemt-vlucht/
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En sowieso, zonder Kapitalisme geen festivals? Dan raad ik je aan om eerst eens goed na te denken (al gaat het daar mis gezien je reactie) en vervolgens pas te posten .
Inderdaad...op.dit moment heb je zonder geld geen festival. In ieder geval geen festival wat bezoekers trekt. Woodstock was erg leuk maar ook zonder kapitaal was dat er niet geweest. Maar goed... wat denk ik verkeerd dan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kapitalisme maakt zoveel kapot. Zo ook het klimaat, maar mensen als bcmrmaybe staan vaak vooraan in de rij als het gaat zeiken op maatregelen rondom verduurzaming. Dat was een beetje

Kapitalisme maakt zoveel kapot. Zo ook het klimaat, maar mensen als bcmrmaybe staan vaak vooraan in de rij als het gaat zeiken op maatregelen rondom verduurzaming. Dat was een beetje het punt.
Hoezo zou ik tegen verduurzaming zijn. Ik ben tegen nutteloze verduurzaming. Tegen alles volplempen met windmolens en zonneparken en daardoor de natuur af te breken. Maar goed ik ga het niet persoonlijk maken. Jij wel. Dus terug naar de muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Inderdaad...op.dit moment heb je zonder geld geen festival. In ieder geval geen festival wat bezoekers trekt. Woodstock was erg leuk maar ook zonder kapitaal was dat er niet geweest. Maar goed... wat denk ik verkeerd dan?
In de basis klopt dat. Er moet een budget zijn om iets op te kunnen tuigen.

Het toevoegen van dat Skydeck is echter nergens voor nodig. Juist een festival heeft geen gradaties in publiek nodig. Ik wilde eigenlijk zeggen: die zogenaamde VIP's slapen op dezelfde camping in dezelfde tenten op hetzelfde knollenveld, maar ook dat is natuurlijk al niet meer zo nu ze ook die glamping onzin hebben bedacht. Nou moet je het zelf weten als het all-in onbeperkt bier lurken zo belangrijk is dat je accepteert dat je alle acts van zo ver weg ziet en alles in de tent gewoon helemaal mist. In mijn optiek leid dat ding echter tot deze vervelende terreinindeling, en dat is gewoon klote. Ook van mij mag dat Skydeck dus gauw 'failliet' gaan...
 
  • Winning
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken