Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Gister 5 uur in de trein gezeten voor een werkafspraak dus dat is veel quality time om Graspop te luisteren. Er is echt te veel dat ik wil zien. Draconian is met stip verder gestegen en Antimatter maakt echt bloedmooie muziek. Lionheart is toch ook wel een kleine ontdekking, lekkere rauwe old school hardcore. Misschien dat ik hen eens ga checken en losgaan ipv voor de 10e keer Hatebreed.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Gister 5 uur in de trein gezeten voor een werkafspraak dus dat is veel quality time om Graspop te luisteren. Er is echt te veel dat ik wil zien. Draconian is met stip verder gestegen en Antimatter maakt echt bloedmooie muziek. Lionheart is toch ook wel een kleine ontdekking, lekkere rauwe old school hardcore. Misschien dat ik hen eens ga checken en losgaan ipv voor de 10e keer Hatebreed.
Hoe weet u zo zeker dat die gaan clashen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Hoe weet u zo zeker dat die gaan clashen?
Dat weet ik niet en zeg ik ook niet. Ben geen hele grote hardcore fan maar 1 of 2 optredens tijdens Graspop vind ik altijd wel leuk. Vaak kies ik dan voor Hatebreed omdat je alle nummers wel kent, nu ga ik eens anders kiezen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Geen puscifer op graspop. Volgens blabbermouth is dit de Europese tour:
European tour dates:

June 10 - Dublin, Ireland @ 3Olympia Theatre
June 12 - Glasgow, UK @ O2 Academy Glasgow
June 13 - Manchester UK @ Manchester Academy
June 15 - London, UK @ [to be announced]
June 17 - Clisson, France @ Hellfest
June 20 - Copenhagen, Denmark @ Vega
June 21 - Stockholm, Sweden @ Fryshuset
June 26 - Hamburg, Germany @ Docks
June 27 - Berlin, Germany @ Huxleys
June 28 - Berlin, Germany @ Huxleys
June 30 - Belfort, France @ Eurockeennes Festival
July 01 - Tilburg, Netherlands @ 013 Poppodium Tilburg
July 02 - Werchter, Belgium @ Rock Werchter
July 04 - Barcelona, Spain @ Club Razzmatazz
July 06 - Lisbon, Portugal @ Nos Alive Festival
July 07 - Madrid, Spain @ Mad Cool Festival


2 juli op werchter

Was sowieso al zo goed als uitgesloten door die Werchter aankondiging weken terug lol
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
ja dat dacht ik toch ook wel dat die aankondiging voldoende was om te beseffen geen puscifer of tool op GMM
Klopt. En zeker het feit dat Hellfest ook Puscifer maar geen Tool heeft, geeft wel aan dat ze ook niet zij aan zij zullen touren, zoals in de VS. Wat ons er verder uiteraard niet van weerhoudt over Tool te dagdromen.

In dat kader: waar blijft Metallica!?
 
  • Haha
Waarderingen: Pauly Robin

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Klopt. En zeker het feit dat Hellfest ook Puscifer maar geen Tool heeft, geeft wel aan dat ze ook niet zij aan zij zullen touren, zoals in de VS. Wat ons er verder uiteraard niet van weerhoudt over Tool te dagdromen.

In dat kader: waar blijft Metallica!?
april staat voor de deur ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
ja dat dacht ik toch ook wel dat die aankondiging voldoende was om te beseffen geen puscifer of tool op GMM
dat puscifer op graspop zou komen dacht niemand meer sinds de aankondiging, en Tool was meer een beetje een running joke op het forum dan dat iemand echt dacht dat ze kwamen geloof ik (van mijn kant in ieder geval)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Dat weet ik niet en zeg ik ook niet. Ben geen hele grote hardcore fan maar 1 of 2 optredens tijdens Graspop vind ik altijd wel leuk. Vaak kies ik dan voor Hatebreed omdat je alle nummers wel kent, nu ga ik eens anders kiezen denk ik.
ben zelf ook nooit zo'n fan van hardcore met hatebreed als uitzondering die ik altijd mee pak omdat het wel vermakelijk is live
maar als die zouden clashen met iets dat ik wil zien zal ik ze ook al snel skippen

iemand hier was ook reclame aan het maken voor Any Given Day en daar ben ik wel echt fan van geworden, als ik toch een hardcore band moest kiezen om te zien dit jaar ga ik voor die band. staan al op mijn must see lijstje inmiddels.

Edit: misschien is het toch geen hardcore. Graspop zegt dat het hardcore is en wikipedia zegt dat het metalcore is. In ieder geval is het goede muziek en wil ik ze zien :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
ben zelf ook nooit zo'n fan van hardcore met hatebreed als uitzondering die ik altijd mee pak omdat het wel vermakelijk is live
maar als die zouden clashen met iets dat ik wil zien zal ik ze ook al snel skippen

iemand hier was ook reclame aan het maken voor Any Given Day en daar ben ik wel echt fan van geworden, als ik toch een hardcore band moest kiezen om te zien dit jaar ga ik voor die band. staan al op mijn must see lijstje inmiddels.

Edit: misschien is het toch geen hardcore. Graspop zegt dat het hardcore is en wikipedia zegt dat het metalcore is. In ieder geval is het goede muziek en wil ik ze zien :)
Sterker nog, volgens Wikipedia zijn ze zelfs "metalcore, deathcore, djent, groove metal", dus tja.. 🤷‍♂️
Er zit vaak maar een dun lijntje tussen hardcore, metalcore, deathcore, post-hardcore en andere cores, zeker omdat veel bands gaandeweg ook nog van sound veranderen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Deze week helemaal geen aankondiging na de social media post van daarnet?
eindigen we de week op donderdag tegenwoordig? betekent dat dat ik morgen niet moet werken?

nee maar even serieus ik ben ook erg benieuwd wanneer we eens wat meer horen over de headliners. morgen? volgende week? Maart? geen idee.
vooral het feit dat het wachten waarschijnlijk op de bands is zorgt ervoor dat ik geen flauw idee heb wanneer we eens nieuws krijgen. normaal hebben we de headliners nu wel.
wie durft er een gokje te doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik gok niet,maar vind het idd zeer vreemd dat de headliners voor de jaarwisseling nog niet bekend zijn.
Is het een exclusieve act,heeft een grote naam gecancelled,zijn onderhandelingen nog niet volledig rond,....?
Ik hoop alleen dat er snel duidelijkheid komt en dat de namen me kunnen bekoren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Ik gok niet,maar vind het idd zeer vreemd dat de headliners voor de jaarwisseling nog niet bekend zijn.
Is het een exclusieve act,heeft een grote naam gecancelled,zijn onderhandelingen nog niet volledig rond,....?
Ik hoop alleen dat er snel duidelijkheid komt en dat de namen me kunnen bekoren.
ja inderdaad. vind het ook maar vreemd dat GNR nog steeds hun tour niet wilt aankondigen. die tour zal vermoedelijk beginnen over 4-5 maanden, wordt toch wel eens tijd om te beginnen met het verkopen van tickets zou je denken?

een mogelijkheid is dat ze een paar aankondigingen dicht bij elkaar willen doen om maximale hype te creëren voor de ticketverkoop?
bijvoorbeeld 3 dagen achter elkaar: dag 1 BMTH, dag 2 GNR, dag 3 een paar bands erbij en de poster
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
I'm just looking forward to the poster and hopefully a Code Orange announcement :D As far as headliners go, I think BMTH & GNR are the only tolerable options left. Which is fine, even if it's not them, the rest of the line-up is very strong already.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Is het een exclusieve act,heeft een grote naam gecancelled,zijn onderhandelingen nog niet volledig rond,....?

(Persoonlijke mening) ik denk niet dat GMM echt boekt met het oog op exclusiviteit? Hebben ze in mijn ogen nog nooit gedaan?
Slayer was de laatste benelux-show en Aerosmith zou exclusieve benelux-show zijn, maar verder heb ik geen weet van exclusieven? En laat ons eerlijk zijn, ik denk niet dat dit door GMM bedoelt was exclusief te zijn 🙂 dit in tegenstelling tot bv Hellfest die wel graag uitpakt daarmee.

Ik vrees eerder de cancel van een grote band of wachten op toestemming van de resterende headliner(s) om te mogen bekendmaken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Yup. My bet is that they're waiting for BMTH's Ziggo Dome show to sell out. Maybe they'll even wait until after the Benelux shows.
you mean Sportpaleis? It wouldn't make sence to wait for their NL show to sell out. and the sportpaleis one is already sold out
I think they just want to group their announcements together. the last time they were busy announcing things, BMTH had not begun announcing their festival shows yet. I think graspop is waiting for GNR and then announce BMTH in the same week and release a poster.
another possiblity is that they're waiting for a7x to announce their europe tour, as well as gnr.
I think those 2 options are the only realistic ones that I can think of.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
you mean Sportpaleis? It wouldn't make sence to wait for their NL show to sell out. and the sportpaleis one is already sold out
No, I meant Ziggo Dome because that is the only Benelux show that isn't sold out yet :D Obviously, the Sportpaleis show would be a bigger factor, had it not sold out already.

I think graspop is waiting for GNR and then announce GNR in the same week and release a poster.
I really like this theory though. Hopefully, you are right and we'll see this happen next week :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
you mean Sportpaleis? It wouldn't make sence to wait for their NL show to sell out. and the sportpaleis one is already sold out
In principe kan dat perfect de reden zijn. Ik denk dat de Ziggo voor een aanzienlijk deel even ver of verder ligt dan Dessel. Tel daarbij volgende zaken:
- een headline show van BMTH duurt vermoedelijk even lang als hun eigen shows
- (imo) heb je op festival vaak een betere plaats voorraan dan zaalshows, daartegenover boet je soms wat in op geluidskwaliteit
- je krijgt (weliswaar voor 3x de prijs) een groot aantal bands
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken