Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Voor een jongere doelgroep doe je er alles aan om ze op een ander event weg te zetten. Voor een ouder doelpubliek (bv Pink) lijkt me dat RW wel een valabele optie is. Dus daarom verwacht ik Robbie nu ook wel.
Ja, maar ik bedoel vooral dat er weinig andere plaatsen zijn waar je die grote popnamen kwijt kan, behalve losse concerten dan...

Een festival als Axion Beach Rock destijds zou best nog wel zijn plaats kunnen hebben, zeker wanneer Werchter deze namen links laat liggen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.115
7.278
The Hu lijkt me ook wel een zekerheidje voor Werchter. Was erg opvallend dat deze ontbrak in de aankondiging van Graspop, daarnaast met de aankodigingen bij pinkpop/madcool lijkt het er op dat die de majors willen gaan doen ipv metalfestivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en jonasvh

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
Porcupine Tree op Werchter aub! Ze stonden er al eens in 2010 en Wilson stond er in 2018 solo. Ook Live (tevens op Bospop) welkom, van 2006 geleden. En het wordt eens hoog tijd dat Chic ft Nile Rodgers op Rock Werchter staat!

Grace Jones staat in juni op een Brits festival. Zo'n icoon geeft toch meteen wat status aan een line-up. Hetzelfde geldt voor Iggy Pop.

Passen natuurlijk op vele festivals, maar als Rock Werchter verlegen zit om tent-headliners mogen ze zeker iets zoals Kraftwerk, Grace Jones of Chic ft Nile Rodgers boeken!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
The Hu lijkt me ook wel een zekerheidje voor Werchter. Was erg opvallend dat deze ontbrak in de aankondiging van Graspop, daarnaast met de aankodigingen bij pinkpop/madcool lijkt het er op dat die de majors willen gaan doen ipv metalfestivals.
Ook gedacht toen ik ze op de line up van Mad Cool zag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Lizzo - Robbie Williams - Stromae
Iggy Pop - The Strokes - Red Hot Chili Peppers
Oscar & the Wolf - Muse
QOTSA - Arctic Monkeys

Zoiets voor de Main dan?
Alhoewel ik er een Rosalia in mis...
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie en Timmetje

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Lizzo - Robbie Williams - Stromae
Iggy Pop - The Strokes - Red Hot Chili Peppers
Oscar & the Wolf - Muse
QOTSA - Arctic Monkeys

Zoiets voor de Main dan?
Alhoewel ik er een Rosalia in mis...
The Strokes gaan volgens mij geen 2 runs doen in Europa. Kleine maand voor Werchter staan The Voidz zelf op Primavera en eind augustus staan The Strokes op Cala Mijas.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Grace Jones staat in juni op een Brits festival. Zo'n icoon geeft toch meteen wat status aan een line-up. Hetzelfde geldt voor Iggy Pop.

Passen natuurlijk op vele festivals, maar als Rock Werchter verlegen zit om tent-headliners mogen ze zeker iets zoals Kraftwerk, Grace Jones of Chic ft Nile Rodgers boeken!

Voor mij mag zoiets ook wel in de namiddag in The Barn staan.

Simple Minds en David Byrne deden dat voortreffelijk!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
The Strokes gaan volgens mij geen 2 runs doen in Europa. Kleine maand voor Werchter staan The Voidz zelf op Primavera en eind augustus staan The Strokes op Cala Mijas.
Zou wel passen in het gerucht dat we een first timer subact krijgen...
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
169
77
Blijf het gedachte hebben dat het een band is die helemaal nog niets heeft losgelaten en alleen als vage gericht af en toe is genoemd. 'Something out of left field is mijn gevoel. Dus niet van de voor de hand liggen acts.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Dus.

23.000 / 67.000 combi's verkocht

donderdag: 4.000 / 21.000
vrijdag: 1.000 / 21.000
zaterdag: 11.000 / 21.000
zondag: 8.500 / 21.000

Dat praat wat makkelijker. :p
Das nog gene vette, wetende dat die eerste dagen veruit het belangrijkste zijn.

Vooral van die zondag schrik ik. Nog maar 8.5K.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
misschien geen goede vergelijking met dat bijna de volledige lineup al bekend is maar graspop heeft gewoon al meer kaarten verkocht in het eerste weekend (dat we te horen gekregen hadden in het graspop forum) dan dat werchter tot nu toe verkocht heeft. en dat is niet in procenten maar in absolute nummers
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Robbie Williams zou ik echt een aanfluiting vinden. Ok, dat is lachen en meezingen met Angels. Maar verder trekt dat toch enkel dames van middelbare leeftijd. Noem eens 1 vergelijkbare naam die Werchter de laatste 10 jaar heeft geboekt voor het hoofdfestival?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Robbie Williams zou ik echt een aanfluiting vinden. Ok, dat is lachen en meezingen met Angels. Maar verder trekt dat toch enkel dames van middelbare leeftijd. Noem eens 1 vergelijkbare naam die Werchter de laatste 10 jaar heeft geboekt voor het hoofdfestival?
laat dat nu net een categorie publiek zijn die best wel veel uitgeeft aan bonnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Dr. Hannibal

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.872
6.046
Gezien de hoeveelheid namen die bekend zijn vind ik dit logische cijfers. Enkel van die donderdag had ik meer verwacht. Maar dan zijn we zeker dat daar nog grote dingen bij gezet zullen worden.
Ik vind die zaterdag wel povertjes. Muse en Oscar.. Muse verkocht in 2019 niet al super zeker?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken