Best Kept Secret 2023

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
White Lies in een of andere totale random lijst flikkeren is ook geen redelijk en objectieve reden. Dat is juist het hele punt, dat je door je eigen fanboyism wel nadenkt over White Lies op BKS zegt meer dan genoeg. Deze discussie is al 1001 geweest op dit forum over 10.000e andere acts. Ik ga je ook hier niet uitleggen waarom je K3 niet moet willen op BKS. Dat geld voor White Lies net zo, hoe graag je het ook in een bepaald hokje wil duwen.
Het was zeker geen random lijst, het was een illustratie dat BKS juist doorgaans kiest voor een balans tussen de spannende/progressieve acts en de established indie-acts met een meer mainstream publiek. Het lijkt me duidelijk dat White Lies, in tegenstelling tot K3, gewoon bij die laatste hoort. Misschien dat jij het niet eens bent met het feit dat ze dit soort acts ook boeken, maar het is wel gewoon de realiteit. En een act waarvan de kans groter dan 0 is dat ze geboekt worden (wat je zelf ook gewoon toegeeft trouwens) mag wat mij betreft besproken worden op dit forum. En natuurlijk noem je sneller namen waar je zelf ook wat mee hebt, dat doet zo'n beetje iedereen hier dus ook een beetje raar om daar een punt van te maken.

Omdat het een progressief muzikaal festival zou moeten zijn en daarmee ook hun bestaansrecht in het festivallandschap mag innemen. Het is niet dat dat ik iets tegen heb op White Lies, want nogmaals ik vind het zelf ook best prima. Maar dit zijn niet de acts waar de pijlen op gericht zou moeten zijn.
Volgens mij heb je een nogal vertekend beeld van de BKS-doelgroep. Het festival verliest hun bestaansrecht echt niet als ze wat namen boeken die ook wel eens op Bospop of Pinkpop hebben gestaan hoor. Sterker nog, dat soort namen heeft het festival juist ook nodig om publiek te trekken. Dat er een paar mensen op fora het niet spannend genoeg vinden zal ze echt een worst wezen. Ik denk dat je moet accepteren dat BKS nou eenmaal niet zo progessief is als het volgens jou zou moeten zijn. Kijk anders nog maar eens naar vorige line-ups.

BKS valt of staat echt niet door White Lies. En daar gaat het niet om. Maar het valt of staat wel met een achterban die iedere willekeurige act maar blijkbaar ok vind wat eventueel wel of niet op BKS staat. Dat het standpunt “White Lies past beter niet op BKS” vraagt om uitleg baart me veel meer zorgen om eerlijk te zijn.
Zolang het festival gewoon programmeert wat de achterban wil zien is er niks aan de hand toch? Als de gemiddelde BKS-ganger geen probleem ziet in het boeken van zo'n act, dan zal het festival zelf dat al helemaal niet zien. Dit forum is al een stuk "snobistischer" dan de gemiddelde BKS-ganger, en zelfs hier zien de meeste mensen er duidelijk geen probleem in. Nogmaals, ik denk dat jouw idee van wat BKS zou moeten zijn niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Het is echt wat anders dan een soort outdoor variant van Le Guess Who.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ziet ernaar uit dat Sziget ook Blur gaat aankondigen. Ze touren dus ook in augustus nog en zijn dan ook kanshebber voor Lowlands.

BKS blijft op sociale media foto's van 2022 posten. Nog geen signaal dat daar snel een aankondiging aan zit te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Het wordt er allemaal niet duidelijker op wat te verwachten van het programma.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
.
Het was zeker geen random lijst, het was een illustratie dat BKS juist doorgaans kiest voor een balans tussen de spannende/progressieve acts en de established indie-acts met een meer mainstream publiek. Het lijkt me duidelijk dat White Lies, in tegenstelling tot K3, gewoon bij die laatste hoort. Misschien dat jij het niet eens bent met het feit dat ze dit soort acts ook boeken, maar het is wel gewoon de realiteit. En een act waarvan de kans groter dan 0 is dat ze geboekt worden (wat je zelf ook gewoon toegeeft trouwens) mag wat mij betreft besproken worden op dit forum. En natuurlijk noem je sneller namen waar je zelf ook wat mee hebt, dat doet zo'n beetje iedereen hier dus ook een beetje raar om daar een punt van te maken.


Volgens mij heb je een nogal vertekend beeld van de BKS-doelgroep. Het festival verliest hun bestaansrecht echt niet als ze wat namen boeken die ook wel eens op Bospop of Pinkpop hebben gestaan hoor. Sterker nog, dat soort namen heeft het festival juist ook nodig om publiek te trekken. Dat er een paar mensen op fora het niet spannend genoeg vinden zal ze echt een worst wezen. Ik denk dat je moet accepteren dat BKS nou eenmaal niet zo progessief is als het volgens jou zou moeten zijn. Kijk anders nog maar eens naar vorige line-ups.


Zolang het festival gewoon programmeert wat de achterban wil zien is er niks aan de hand toch? Als de gemiddelde BKS-ganger geen probleem ziet in het boeken van zo'n act, dan zal het festival zelf dat al helemaal niet zien. Dit forum is al een stuk "snobistischer" dan de gemiddelde BKS-ganger, en zelfs hier zien de meeste mensen er duidelijk geen probleem in. Nogmaals, ik denk dat jouw idee van wat BKS zou moeten zijn niet helemaal strookt met de werkelijkheid. Het is echt wat anders dan een soort outdoor variant van Le Guess Who.
White Lies hoort helemaal niet in dat rijtje thuis omdat het totaal niet de urgentie heeft. White Lies heeft dat op het eerste album na ook nooit met gehad als we eerlijk tegenover elkaar kunnen zijn. Daarom zijn ze ook gedegradeerd naar de kleinere festivals en poppodia. Jij wil als bondscoach nu Top Oss spelers gaan selecteren voor het Nederlands elftal voor het WK. Terwijl in jouw lijstje op z’n minst nog spelers van het niveau ala Andries Noppert er in staan. Daarom trekt het gewoon scheef, en dat mogen wel benoemen lijkt me, en daarom mag ik mij ook als fanatiek achterban zeker laten horen.

En BKS is wel degelijk in de wereld gekomen om een gat op te vullen waar andere festivals ze lieten liggen. White Lies staat op dit moment in zalen zoals de Fluor in Amersfoort of de Bosuil in Weert. Met alle respect, maar BKS heeft dit acts totaal niet nodig. Heeft ook niks met snobisme te maken, beetje easy dit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ziet ernaar uit dat Sziget ook Blur gaat aankondigen. Ze touren dus ook in augustus nog en zijn dan ook kanshebber voor Lowlands.

BKS blijft op sociale media foto's van 2022 posten. Nog geen signaal dat daar snel een aankondiging aan zit te komen.
Dan zou Lowlands ook misschien nog een optie zijn voor Blur...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Sideways (Helsinki) komt in het BKS-weekend met Phoenix, M83 en Fever Ray, en een hoop Finse namen.
Phoenix was al uitgesloten vanwege DTRH, Fever Ray staat al op Rewire, maar M83 is een naam die best op BKS kan komen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Sideways (Helsinki) komt in het BKS-weekend met Phoenix, M83 en Fever Ray, en een hoop Finse namen.
Phoenix was al uitgesloten vanwege DTRH, Fever Ray staat al op Rewire, maar M83 is een naam die best op BKS kan komen.
Zou Rewire het echt uitsluiten? Lijkt me wel wat voor BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zou Rewire het echt uitsluiten? Lijkt me wel wat voor BKS.
Weet ik niet, maar zover ik weet is het eerder niet voorgekomen dat een grote naam van Rewire in hetzelfde jaar ook op BKS stond.
Fever Ray zou inderdaad wel wat zijn voor BKS, maar past natuurlijk ook op DTRH (heeft daar ook al een keer gestaan).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Weet ik niet, maar zover ik weet is het eerder niet voorgekomen dat een grote naam van Rewire in hetzelfde jaar ook op BKS stond.
Fever Ray zou inderdaad wel wat zijn voor BKS, maar past natuurlijk ook op DTRH (heeft daar ook al een keer gestaan).
We zullen zien maar kans is klein inderdaad.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Ik zie dat The 2 Bears rond BKS in de buurt zijn. Dat zou ook een hele mooie naam zijn!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik verwacht op Lowlands meer een headliner uit onderstaande acts.

Florence and the machine - The Strokes - Arcade Fire - The chemical brothers
Tenzij the Strokes hun vraagprijs flink verlagen verwacht ik voorlopig niet dat zij nog door een Nederlands festival geboekt worden eigenlijk. Zij waren voor DTRH al te duur; BKS heeft echt de nek uitgestoken met die boeking.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ik verwacht op Lowlands meer een headliner uit onderstaande acts.

Florence and the machine - The Strokes - Arcade Fire - The chemical brothers
En uiteindelijk krijgen we Imagine Dragons op ons bord.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ziet ernaar uit dat Sziget ook Blur gaat aankondigen. Ze touren dus ook in augustus nog en zijn dan ook kanshebber voor Lowlands.

BKS blijft op sociale media foto's van 2022 posten. Nog geen signaal dat daar snel een aankondiging aan zit te komen.
Blur zit daar voorlopig nog niet bij (die naam kwam eerder wel op efestivals langs).
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Mijn headliner gok van de week:
Blur - The 1975 -FKA Twigs

Ik denk toch dat ze Bon Iver laten lopen, omdat hij er in 2019 stond.
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Damon Albarn heeft eigenlijk altijd wel meer met Livenation gewerkt dan andere partijen toch. De kansen op Blur lijken toch ook weer een klein beetje kleiner te zijn nu.

Ben echt heel benieuwd waar mee ze gaan komen. Durf eigenlijk nog voor geen act mijn handen in het vuur te steken.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Damon Albarn heeft eigenlijk altijd wel meer met Livenation gewerkt dan andere partijen toch. De kansen op Blur lijken toch ook weer een klein beetje kleiner te zijn nu.

Ben echt heel benieuwd waar mee ze gaan komen. Durf eigenlijk nog voor geen act mijn handen in het vuur te steken.
Maakt het ook wel weer leuk. Andere jaren kon je al aardig wat invullen en waren er sterke vermoedens. Verwacht de komende week wel de eerste namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken