Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Of het is The Weeknd, geen 2de KBS als het uitverkoopt maar een Werchter show. Maar deze zet ik op 6 uit men eerder lijstje.
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Geen Blur volgens mij. Even de vorige tour bekeken en ze spelen zelden tot niet 2 dagen na elkaar in een ander land.
Er zijn uitzonderingen geweest in 2013 en 2015 maar dan gaat het over de verplaatsing Spanje-Portugal, Engeland-Schotland of Zwitserland- Noord-Italie.
Neen streep erdoor.
Omdat we positief moeten blijven, heb ik dit ook even bekeken. Lissabon-Benicassim, een verplaatsing die ze in 2015 op 1 dag hebben gedaan, is toch ook 10 uur rijden. Werchter-Roskilde... slechts 9 uur :D. Lijkt me niet dat we vanwege de Roskilde-aankondiging meteen Blur moeten afschrijven...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Omdat we positief moeten blijven, heb ik dit ook even bekeken. Lissabon-Benicassim, een verplaatsing die ze in 2015 op 1 dag hebben gedaan, is toch ook 10 uur rijden. Werchter-Roskilde... slechts 9 uur :D. Lijkt me niet dat we vanwege de Roskilde-aankondiging meteen Blur moeten afschrijven...
Allee goed, je mag blijven. 👍 ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Maar van de first timers met festival geruchten kan je Eminem, Rolling Stones, Queen en Bon Jovi al gemakkelijk laten vallen.
1) Billie Eilish met de pkp, R+L, Sziget en Mad Cool geruchten
2) GnR met de graspop en voormalige pinkpop geruchten
3) Elton John met de Glasto geruchten + farewell tour
4) Maroon 5 (maar hoe Ken je zeggen dat je daar blij van wordt? See what i did there?)
5) AC/DC met de helfest geruchten.
Pukkelpop kan, maar denk dat RW nog steeds veto heeft ofzo.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ons een maand laten wachten en dan afkomen met één naam... en 't is dan nog Oscar and the Wolf. En dat terwijl andere festivals komen met Blur en Kendrick Lamar.

Pijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
GnR heb ik toch ook mijn twijfels bij. Zou betekenen dat Graspop naar 4 dagen springt en Werchter plots een perfecte naam voor die donderdag afsnoept. Ook niet vergeten dat de act in kwestie waarschijnlijk pas laat geboekt werd, als onze theorie klopt dat RATM eerst op vrijdag stond.
Zit je ook nog met de Foo's. Die gingen hier ook de ronde, en hebben er al gestaan. Foo's dan op donderdag of is er dan iets mis gelopen? Ik herinner me dat MC, NOS en RW in dezelfde week allen zouden komen met een aankondiging waarbij dan MC begon met die clues en NOS godbetert met Black Keys kwam aanzeulen. Klopt toch ook iets niet.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Pukkelpop kan, maar denk dat RW nog steeds veto heeft ofzo.
Klopt ze zullen daar dan wel wat schuiven. Het ziet er al effe naar uit dat Werchter wat verveeld/in nood zit met hun headliners.
FF is afgesprongen, stond in het bericht van Ken over de first timer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Nu iets als dit…?

Kendrick Lamar - Stromae
FNM - SOAD - AC/DC
O&TW - Muse - Blur
The Black Keys - QOSTA - AM

Die zaterdag s wel onrealistisch nu idd
En dan boos en teleurgesteld zijn als dit soort verwachtingen niet worden ingelost, kom op. Die vrijdag en zaterdag haha. Veel te veel.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ons een maand laten wachten en dan afkomen met één naam... en 't is dan nog Oscar and the Wolf. En dat terwijl andere festivals komen met Blur en Kendrick Lamar.

Pijnlijk.
Ik wacht eerst even de uiteindelijke line-up af hoor. Wanneer het bekend gemaakt wordt is toch niet relevant?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Ons een maand laten wachten en dan afkomen met één naam... en 't is dan nog Oscar and the Wolf. En dat terwijl andere festivals komen met Blur en Kendrick Lamar.

Pijnlijk.
KL zou ik zelfs buiten beschouwing laten. Staat op een festival 3 à 4 weken voor RW en vooralsnog hebben de andere groten rond hen, Opener en Roskilde deze ook niet. Kan goed zijn dat die niet meer tourt dan.
Blur is een andere zaak.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Klopt ze zullen daar dan wel wat schuiven. Het ziet er al effe naar uit dat Werchter wat verveeld/in nood zit met hun headliners.
FF is afgesprongen, stond in het bericht van Ken over de first timer.
Kijk. Dat dacht ik dus al. Erg vreemd dat ze niet met de Foo's aan kwamen terwijl wel alles erop leek dat die geboekt zouden zijn. Als je weet dat Pinkpop ook hoogstwaarschijnlijk RATM had, dan hebben die eieren voor hun geld gekozen waarschijnlijk en gewoon snel RHCP / Robbie vast gelegd en niet gewacht op al dan niet de Foo's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Maar Angèle werd hier door jimmy al geopperd om de Barn te doen, dus. En Lizzo kan even goed in de Barn staan eigenlijk.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Angele - Stromae
Gaat echt niet gebeuren hoor. Dan zal Angele wel eerder pkp headlinen.

Sowieso hebben zowel Stromae als O&TW al een jaar te laat (want album is van voor vorig festivalseizoen). Dan denk ik dat ze niet ook nog Angele een jaar te laat gaan boeken
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Enkel Blur en in mindere mate Lizzo hebben we nog 2 headliners waarmee we kunnen spelen en Werchter gewijs heeft er nog 3 nodig. Meestal zit er ook een stadionklepper bij, maar die lijkt me achterwege te blijven. Tenzij het die first timer is waar duidelijk moeilijke onderhandelingen mee waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken