Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ik hoop alleen niet dat het allemaal gillende, huilende tienermeisjes aantrekt zoals blijkbaar op dat Highfield festival.
Highfield is a very pop-/rap-heavy rock festival to begin with, so that might've been a factor 😂

also, who would complain about some pretty women attending? - we've already got plenty of the aforementioned 50+ men in black shirts being all grumpy 😜
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Highfield is a very pop-/rap-heavy rock festival to begin with, so that might've been a factor 😂

also, who would complain about some pretty women attending? - we've already got plenty of the aforementioned 50+ men in black shirts being all grumpy 😜
Makes sense, yes.

And oh sure, I'm all about diversity on Graspop! Don't get me wrong. I just feel like my way of enjoying a concert or a festival is way different than a screaming 15 year old girl. But maybe I'm wrong. ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Bmth als headliner zou ook wel verklaren waarom er zo veel metalcore op de line up staat. Met parkway drive en bmth als headliners wordt het festival toch wel een must voor alle liefhebbers van het genre lijkt me. (Ja je kunt zeggen dat bmth geen metalcore is, maar staan veel metalcore bands die meer mainstream zijn gegaan zoals architects, pwd, I prevail, amity affliction etc)

En dan nog metallica en Slipknot erbij, zou echt de beste line up ooit zijn voor mij.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Yes, to each their own and they're certainly not a headliner everyone would be happy with. All I'm saying is, to me personally, this looks like a good time:

Maar dat ligt hier ook aan het enthousiaste publiek. Duidelijk vol met fans.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Bmth als headliner zou ook wel verklaren waarom er zo veel metalcore op de line up staat. Met parkway drive en bmth als headliners wordt het festival toch wel een must voor alle liefhebbers van het genre lijkt me. (Ja je kunt zeggen dat bmth geen metalcore is, maar staan veel metalcore bands die meer mainstream zijn gegaan zoals architects, pwd, I prevail, amity affliction etc)

En dan nog metallica en Slipknot erbij, zou echt de beste line up ooit zijn voor mij.
Of misschien staat er al genoeg metalcore en moeten die maar overtuigd zijn met alles wat al aangekondigd is, in plaats van nog meer hetzelfde publiek aan te spreken. De metalcore fans vullen geen weide, dus wil je wat diversiteit zodat ook liefhebbers van andere genres genoeg hebben om overtuigd te geraken. It's just the way you look at it ;)
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Door de enthousiaste reacties hier toch maar eens gekeken waarom de naam Molybaron me toch zo bekend voorkwam. Staan ze in januari ook op headbangers parade in Den Bosch, en daar heb ik ook kaarten voor. Ik had me alleen nog helemaal niet in ze verdiept, blij toe dat dat door graspop nu wel is gebeurd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
BMTH was op Graspop '14 echt vrij slecht ja. Herinner mij vooral dat die zanger het publiek de helft van de tijd stond uit te schelden. Weinig noemenswaardigs gezien toen verder. Inmiddels zijn we straks echter bijna 10 jaar verder en heeft die band wel een flinke transformatie ondergaan, zowel qua muziek als qua podium productie, waardoor inderdaad bijvoorbeeld de recentere Werchter show al een stuk beter te pruimen was. Het is nog steeds niet echt mijn ding, maar het is wel stukken meer headliner waardig dan het op Graspop '14 was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en festivalryo

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Bmth zal niet headline , zijn daar in Europa nog niet toe in staat. Ik de UK, zeker. Hier niet. Net voor de headliner is hun spot op dit moment. Elke headliner die er momenteel staat is groter, trekt meer volk, ...
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
368
637
Kijkend naar afgelopen jaar verdienen powerwolf rotting christ en ook stake wel een plekje op het grote podium.
1 of 2 mega acts als metallica of iron maiden mag maar hoeft niet van mij. Lamb of god nog en ik klaag niet meer.
#teamkreator
#bands
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik vond BMTH op Wercher niet slecht, het was gewoon saai en het publiek had geen interesse. Enerzijds kan de band daar (initieel) niet veel aan doen, maar denk dat ze die dag ook geen nieuwe zieltjes hebben gewonnen. Kan oprecht zeggen dat het optreden van Kylie Minogue later op de dag aanzienlijk intenser was. Maar goed, BMTH kwam wel vlak na de snoeiharde grindcore van de charismatische hunks van Weezer, altijd moeilijk om te volgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik zou toch denken dat het over Metallica/GnR/Ozzy/Kiss/Avenged Sevenfold gaat.

Bij die andere 3 is er geen reden om zo lang te wachten, die zijn niet specialer dan Ghost of Gojira. Dat is geen mic-drop nadat je ticketverkoop is gestart en je net 100 groepen hebt bekend gemaakt.
Trouwens, hier nog even op terugkomen: de grote naam die wel nog als "mic-drop" gebruikt kan worden (Metallica, of in mindere mate GnR, Ozzy en Kiss zijn toch echt geen "mic-drop" meer op dit moment naar mijn mening) gaat naar alle waarschijnlijkheid op die extra ingelaste donderdag staan. De kleinere headline namen waar ik in het bericht waar je op reageert over speculeer, zouden dan zijn om de vrijdag op te vullen. Daar verwacht ik zeker geen "mic-drop" naam meer, maar een kleinere naam die juist nu nog even achtergehouden wordt om niet teveel negatieve aandacht te creëren/de hoop op nog een grote naam in leven te houden. Zou volgens mij niet voor het eerst zijn dat Graspop als laatste de kleinste headliner bekend maakt.

Dus concreet, mijn gok: maandag Metallica, ergens in januari nog een kleinere act voor de vrijdag headline spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
@jamel of andere kenners van ons genre. Hebben jullie wat aanraders voor ons? Ben voivod aan het ontdekken. Heb honger voor prog, stoner, sludge, iets minder doom.
Iets te veel metalcore voor mij. Kijk wel uit naar bloodywood, hippotraktor en lorna shore die ik op alcatraz heb gemist.
Blij met gojira in het "buiten de lijntjes kleuren" genre.
Edit: Altijd al moeten missen wegens omstandigheden en misschien wordt het tijd dat ik ze voor de eerste keer ga zien?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
@jamel of andere kenners van ons genre. Hebben jullie wat aanraders voor ons? Ben voivod aan het ontdekken. Heb honger voor prog, stoner, sludge, iets minder doom.
Iets te veel metalcore voor mij. Kijk wel uit naar bloodywood, hippotraktor en lorna shore die ik op alcatraz heb gemist.
Blij met gojira in het "buiten de lijntjes kleuren" genre.
Edit: Altijd al moeten missen wegens omstandigheden en misschien wordt het tijd dat ik ze voor de eerst ekeer ga zien?
Draconian en Sleep Token, met stip. Dat zijn voor mij tot nu toe de bands waar ik het meest naar uitkijk. Verder zeker even Antimatter, Soen,1914, Molybaron, Finntroll, Loathe en (uiteraard) Katatonia checken. Denk dat je die allen wel kunt waarderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken