Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Nog even over die Copenhell aankondiging, volgens mij is dit het eerste nieuws dat Spiritbox in de buurt is (na die shows in Mei in frankrijk met Ghost)
Heb dit al eerder gezegd maar die mogen zeker op herhaling komen. aangezien de omstandigheden erg slecht waren dit jaar bij hun show.
En als ze niet op Graspop komen, zullen ze wel wat zaalshows erbij doen neem ik aan. tot nu toe alleen paar shows in frankrijk en copenhell.

EDIT: Ohja en The Ghost Inside staat hier ook, geloof dat die niet te veel shows spelen toch dus maakt dit de kans voor Graspop kleiner?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Nog even over die Copenhell aankondiging, volgens mij is dit het eerste nieuws dat Spiritbox in de buurt is (na die shows in Mei in frankrijk met Ghost)
Heb dit al eerder gezegd maar die mogen zeker op herhaling komen. aangezien de omstandigheden erg slecht waren dit jaar bij hun show.
Inderdaad, helaas niet kunnen zien door de grootste clash van het weekend, met Dieter Koblenz... 😝 😅
(excuses aan alle gatekeepers hier.. 😉)

1669131870591.png
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Ik blijf er wel bij dat een combi-ticket gerust wat meer mag kosten (maar liever niet boven de 300 als ik dan toch moeilijk mag doen), maar ik hoop dat ze evenals Werchter de drankprijzen bevriezen. Ik heb nog niet gekeken hoe het op andere festivals zit dit jaar, maar mijn grens voor een bekertje bier komt wel dichterbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

JamesBourbon

Playlistbediener
17 nov 2022
14
9
Er zijn 2 vakantieparken met huisjes en hotelkamers:
- Metal Park (Village Sunparks Kempense Meren, Mol; ca. 15 km van GMM, 25-40 min.)
- Devil's Lake (Center Parcs De Vossemeren, Lommel; ca. 30 km van GMM, 45-60 min.)

Beiden hebben ongeveer hetzelfde aanbod, en ook vergelijkbare prijzen, voor zover ik me kan herinneren.
Voordeel van Metal Park is dat het dichterbij is.
Nadeel is echter dat het binnen een dag volledig is uitverkocht (alle formules).
Voor Devil's Lake is dat verschillend, sommige huisjes/kamers raken snel uitverkocht, terwijl dat voor andere huisjes veel langer duurt, of zelfs helemaal niet.
Een ander verschil is dat de bussen van en naar Metal Park een stuk drukker zijn, en veel sneller (prop)vol raken, zeker op de drukste momenten van de dag (bv. vlak na einde van een headliner). Bij shuttle van Devil's Lake moet je op de heenweg soms zelfs even wachten tot de bus vol genoeg is om te vertrekken.

Ik heb nu zelf 2x (2019, 2022) een hotelkamer (2 personen) in Devil's Lake gereserveerd, wat ons uitstekend bevalt.
Vrienden van ons hebben in 2019 in MP verbleven, en in 2022 in DL, wat hen ook beter beviel.
Reistijd is weliswaar iets langer, maar meestal wel stuk meer relaxed, en sfeer in bus is ook altijd wel gezellig.

Metal Town (zelf verbleven in 2018) is een soort luxe camping, op loopafstand (ca. 1 km), waar naast tenten ook caravans en campers kunnen staan.
Everyone gets a fixed position (demarcated section), instead of crisscrossing each other like at the Boneyard.
There are also several festihuts.

Inferno is another new campsite, about right opposite the entrance to GMM, also with festihuts, etc.

Bekijk bijlage 3128
Thanks for posting this! This is exactly the information I was after. Do you know if there are electrical hook up points for motorhomes/caravans in metal town?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Thanks for posting this! This is exactly the information I was after. Do you know if there are electrical hook up points for motorhomes/caravans in metal town?
Most definitely, since Metal Town is specifically set up for motorhomes and caravans, although using tents is allowed as well (which we did).
It's pretty easy, you can drive right up to your designated spot, load/unload any stuff, and park your car in the parking area right next to the camping area, shown in the map below (it might look different now though).

1669135139360.png

Here's some more info we got beforehand (also possibly not accurate anymore):

Beste Metal Town-bezoeker,

Het aftellen naar Graspop Metal Meeting 2018 is begonnen! Wij kijken er alvast naar uit om jou en je festival makkers binnenkort te mogen ontvangen in camping METAL TOWN.
In deze nieuwsbrief kan je praktische info vinden over je verblijf. De plattegrond van camping Metal Town vind je terug in de bijlage.

VOOR VERTREK

Vergeet niet, breng je Metal Town voucher en Metal Town parking voucher afgedrukt mee.
Heb je deze niet ontvangen? Contacteer ticketmaster via [email protected].

HOE BEREIKEN

Wie met de AUTO komt, volgt deze route:

Via E34: Neem afrit 25 Oud-Turnhout – neem de N18 richting Retie en volg de pijlen 'Festival Dessel’ tot in Retie - in Retie volg je de wegwijzers richting Mol (NIET meer 'Festival Dessel' volgen) - via de N18 komt u in het centrum van Dessel - in Dessel sla je aan de tweede verkeerslichten rechtsaf richting Hannekestraat - de tweede straat linksaf (Hoefstraat) brengt je tot in camping Metal Town

Via E313: neem afrit 23 Geel-West – volg de wegwijzers richting Mol (via N71 - R14 - N71) – in Mol volg je de wegwijzers richting Dessel - via de N18 komt u in het centrum van Dessel - in Dessel sla je aan de eerste verkeerslichten linksaf richting Hannekestraat - de tweede straat linksaf (Hoefstraat) brengt je tot in camping Metal Town

Let op: Metaltown ligt binnen de festivalzone. Hou je voucher klaar aan de controleposten en schakel je GPS uit!

Kom je met de TREIN naar camping Metal Town? Dan kan je aan Mol-station op vertoon van je Graspop Metal Meeting ticket gratis bus 470 richting Turnhout nemen. Afstappen doe je aan Dessel markt. Op Dessel markt stap je over op de kiss&ride shuttlebus richting het festival.

Meer informatie over de bereikbaarheid van het festival kan je vinden op de website www.graspop.be.

PARKEREN

Er is één parkeerplaats voorzien per staanplaats. De parkingplaats heb je kunnen aanvragen tijdens de bestelling van de accommodatie. Het is niet mogelijk om zonder parkingvoucher te parkeren op de parking van camping Metal Town. Het is ook niet mogelijk om extra parkingvouchers bij te kopen. Hou hiermee rekening want alle wagens zonder parkingvoucher moeten geparkeerd worden op één van de gratis publieksparkings en mogen camping Metal Town niet oprijden! Dit is niet van toepassing voor mobilhomes of caravans. Mobilhomes of caravans mogen zonder parkingvoucher oprijden en op de staanplaats blijven staan.

INCHECKEN

Camping Metal Town gaat open op donderdag om 9 uur. Het is verboden om voor opening te kamperen of stationeren voor de ingang van camping Metal Town. Bij aankomst moet je eerst inchecken aan de camping Metal Town receptie waar je de toegangsbandje(s) en ontbijtbonnen ontvangt.

Inchecken kan tijdens de openingsuren van de receptie:

Donderdag van 09:00 tot 08:00 uur​
Vrijdag, zaterdag en zondag van 08:00 tot 03:00 uur​

Op deze receptie kan je ook terecht voor informatie, de huur van een locker of de aankoop van persoonlijke verzorgingsproducten, sigaretten, gekoelde dranken of GMM-merchandise.

Op de receptie kan je ook personen bijboeken tot max. 6 personen per staanplaats. Een bijboeking kost € 40 voor het hele weekend. Betalen kan contant of met betaalkaart. Een bijboeking is inclusief toegang tot camping Metal Town, gebruik van de faciliteiten en ontbijtbuffet.

UITCHECKEN

Je kunt camping Metal Town uitsluitend verlaten op zondag van 21 uur tot 01 uur en op maandag vanaf 08 uur. Op die manier veroorzaken we geen overlast voor onze buren en je mede-campinggasten.
Wie buiten de check-out uren naar huis wil kan dat in overleg met de medewerkers van de camping Metal Town receptie.
Voertuigen mogen niet achtergelaten worden. Indien de organisatie dit vaststelt wordt er € 500 kosten in rekening gebracht.

GOED OM TE WETEN

  • Er is een badhuis met warme douches, wastafels en toiletten met stromend water. Een aangepast toilet en douche voor personen met een beperking is voorzien.
  • Ontbijt is inbegrepen en kan tussen 08u en 12u in de ontbijttent
  • Tijdens de openingsuren van het ontbijt kan je in de koffiecorner in de ontbijttent een warme drank, frisse frisdrank of je eerste pint kopen
  • Er is geen aparte bar meer op camping Metal Town. Wie dorst heeft kan een frisdrank of pint kopen aan de receptie en rustig op het terras bijkomen.
  • Er is geen shuttlebus naar het festivalterrein. Volg de wandelroute (of de andere campinggasten) en voor je het weet sta je op de heilige Graspop weide!
  • Recycleer je mee? We willen camping Metal Town schoonhouden en daarvoor rekenen we op jullie hulp! Als beloning voor de inspanningen kan je eco jetons sparen die je aan de recyclagestand bij het ontbijt of aan de recyclagestand op camping Metal Town kan omruilen voor leuke GMM gadgets.
  • Fast box office: ruil je festivalticket en muntenvouchers om aan de Fastlane kassa aan de Main Entrance van het festival op vertoon van je camping Metal Town-bandje.
  • In camping Metal Town kan je uitsluitend betalen met GMM-munten die je aan de muntenautomaat kunt kopen. Heb je je munten al in voorverkoop gekocht, ruil je voucher dan om tegen munten aan de kassa aan de Main Entrance van het festival. Vergeet niet, als Metal Town gast kan je gebruik maken van de fastlane!
  • Er is geen bankautomaat. Wie geld wil afhalen, kan dit op het festivalterrein of in Dessel centrum.

Metalen Groeten

GMM – Team
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Nog even over die Copenhell aankondiging, volgens mij is dit het eerste nieuws dat Spiritbox in de buurt is (na die shows in Mei in frankrijk met Ghost)
Heb dit al eerder gezegd maar die mogen zeker op herhaling komen. aangezien de omstandigheden erg slecht waren dit jaar bij hun show.
En als ze niet op Graspop komen, zullen ze wel wat zaalshows erbij doen neem ik aan. tot nu toe alleen paar shows in frankrijk en copenhell.

EDIT: Ohja en The Ghost Inside staat hier ook, geloof dat die niet te veel shows spelen toch dus maakt dit de kans voor Graspop kleiner?
Graspop, Hellfest EN Copenhell op een weekend lijkt me niet mogelijk voor hen inderdaad. Dus ik denk dat die max nog een show toevoegen inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Gewone combi idd 249. In ‘2021 10 euro duurder voor datzelfde ticket.
Verschil lag in of iemand al op woensdag naar de camping wou of niet. Sloeg trouwens nergens op want het hele weekend kon iedereen zo de camping op en af. Ik ben er als niet kampeerder (wij hadden huisjes in Mol, in Europarcs) toch op woensdag al even geweest zelfs op die camping om alvast wat merch te kopen. Bleek wel dat er daar al een pre party was met zo'n Red Bull truck met dj's van Antwerp Metal Fest die muziek dan draaide van Slayer en ik geloof S.O.D en Volbeat en dergelijke. Maar dus iedereen kon er zo op en af zonder controle, zelfs iemand die niks met Graspop heeft. Buurtbewoners bv of god weet wie.
Ik vraag mij dan wel af, ik was er in de avond (woensdagavond) dus was er überhaupt controle geweest op bv glazen flessen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.333
Electric Callboy misschien gewoon naar Werchter? Als Pinkpop ze al heeft en je ook nog Copenhell al hebt. Dan verwacht ik dat ze Hellfest boven Graspop kiezen. Hoewel woensdag Copenhell wel zou kunnen en dan vrijdag Pinkpop met de dag ervoor of erna Graspop en zondag Hellfest.

Maar zie het ook wel gebeuren dat ze dan Werchter pakken om het Graspop weekend rustiger aan te kunnen doen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Verschil lag in of iemand al op woensdag naar de camping wou of niet. Sloeg trouwens nergens op want het hele weekend kon iedereen zo de camping op en af. Ik ben er als niet kampeerder (wij hadden huisjes in Mol, in Europarcs) toch op woensdag al even geweest zelfs op die camping om alvast wat merch te kopen. Bleek wel dat er daar al een pre party was met zo'n Red Bull truck met dj's van Antwerp Metal Fest die muziek dan draaide van Slayer en ik geloof S.O.D en Volbeat en dergelijke.
Inderdaad, die early access was een grote flop. Speciaal mijn hele vriendengroep overtuigd om die tickets te halen, zodat we een relaxte woensdag zouden hebben. Maar in plaats daarvan één van de meest stressvolle edities ooit qua plek vinden op de camping. Echt drie kwartier met alle spullen moeten zoeken naar een plekje voor ons tentenkamp. En dan waren wij nog relatief vroeg. Ik heb die avond zoveel mensen rond zien dwalen, op zoek naar een plek. En uiteindelijk tientallen mensen echt direct naast de toiletten hun kampen op zien bouwen, omdat er gewoon geen plek meer was. Mag hopen dat ze daar komende editie wat op verzinnen. Ik ga in elk geval al in de ochtend die kant op, geen zin in nog een keer die stress.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: won666

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
We gaan nu toch niet doen alsof Electric Callboy al op de rollator stage horen? Die spelen toch gemakkelijk 4 dagen na elkaar als dat moet? Toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken