Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Eens gaan kijken wat we nu al hebben/weten. Giswerk en geruchten vieren hoogtij, dus ik benoem alles even wat al langs is geschoten of eventueel gelinkt kan worden.

De volgende artiesten stonden op de posters van de afgelopen jaren, maar zijn uiteindelijk allemaal niet gekomen (2020/2021/2022). Komen zij inhalen?
  • Lionel Richie: werd eerst als grote kanshebber gezien. Is nog steeds niet onmogelijk, maar staat door verdere tourverplichtingen inmiddels alleen nog als (eventuele) mogelijkheid voor zondag en dan ook met gereduceerde kans.
  • Joe Bonamassa: lijkt een grote wens van meerdere mensen hier. Stond op de poster van 2020 en staat komend jaar een paar dagen na Bospop in Duitsland met zijn tour. Het Bospop weekend is nog open en daarmee lijkt dit absoluut een kanshebber.
  • Roger Hodgson: vaste gast op Bospop. Stond op de rol voor de afgelaste 2021 editie. Heeft echter momenteel nog geen tourplannen staan, waardoor het niet te zeggen is of hij in komt halen.
  • The Revolution: stonden op de poster voor 2020, maar lijkt momenteel enorm stil rond de band. Hun eigen website laat het zelfs momenteel afweten. Vraag me dan ook af of we The Revolution terug gaan zien.
  • Allen Stone: op de poster van 2020, maar ontbrak al op die van 2021. Heeft momenteel nog geen tourplannen voor komende zomer uit de doeken gedaan. Nog weinig over te zeggen.
  • Black Pumas: op de planning de afgelopen edities, maar konden door andere verplichtingen in 2022 niet terugkeren. Hebben nog geen tourplannen uit de doeken gedaan, dus afwachten of zij terugkeren.
  • Stahlzeit: stonden op de poster voor zowel 2020 als voor 2021, maar zijn zonder verder bericht uiteindelijk geschrapt voor de 2022 editie. Geen probleem, we hebben het hier namelijk over een kleine naam die in verschillende poppodia in Nederland ook wel staat. Vraag me dan ook af of ze terug keren.
  • Sinead O'connor: moest om bekende redenen afzeggen voor 2022. Nog niet vernomen hoe het inmiddels met haar is gesteld, maar ik zie op de website nog niets staan. Ik denk dan ook dat we haar voor nu niet terug hoeven te verwachten.
  • Natasha Bedingfield: werd ineens geschrapt van de poster van 2022 zonder opgave van reden. Ook hier werkt haar eigen website niet meer en is er niets bekend over tours.
  • Rag'n'Bone Man: moest afzeggen vanwege Covid. Kan gebeuren. Staat morgen in AFAS, maar dat was al bekend voor de start van Bospop en is dus geen goedmakertje voor het missen van een Nederlandse datum. Er is voor 2023 echter nog niets gepland, dus weinig te zeggen of hij terug zal keren. Bospop gaf vorig jaar wel te kennen dat het een relatief dure subheadliner betrof.

Al als enig gefundeerd gerucht voorbij gekomen:
  • Mike and the Mechanics: nieuw opgestart en tourt, maar die stopt nu een maand voor Bospop. Geen duidelijkheid over de periode daarna.
  • Blondie: op tour de komende zomer, staat al op festivals in de UK. Of daar ook data in de rest van Europa bij komen, is even wachten. Bospop is in ieder geval nog vrij en redelijk aansluitend op huidige data.
  • Pet Shop Boys: touren in de UK in juni. Wie weet of daar het Europese vasteland op volgt.
  • Jamiroquai: staat op festival in de UK vlak voor Bospop. Geen verdere aankondigingen.
  • Kim Wilde: Heeft een lopende tour, maar staat op de zaterdag van Bospop in de UK op het podium. Daardoor wel een stuk minder aannemelijk, maar niet uitgesloten.
  • Kaiser Chiefs: staan in de zomer op festivals in de UK. Zitten nog grote gaten in die planning, waaronder Bospop.
  • Scorpions: op tour voorjaar/zomer, al eindigt deze momenteel half juni en zitten daar geen festivals tussen.
  • Porcupine Tree: staan in de UK eind juni met één datum en de wetenschap dat er meer data rondom die tijd bij zullen komen.

Geopperde namen zonder nu geplande tours voor aankomende zomer, maar ook niet uitgesloten:
  • Duran Duran
  • Snow Patrol
  • Joan Jett
  • The Black Crowes: eind juli staat zelfs een Amerikaans festival gepland. Niet onmogelijk, wel onwaarschijnlijk.
  • Bryan Adams
  • UB40
  • Journey
  • Nathaniel Rateliff
  • Alanis Morissette
  • Placebo
  • LIVE
  • The Who
  • Cedric Burnside
  • Heart
  • Paolo Nutini

Geopperd en inmiddels niet meer heel waarschijnlijk of af te schrijven:
  • Depeche Mode: zij staan elders (Duitsland) tijdens Bospop.
  • Def Leppard: tour eindigt vlak voor Bospop met als Benelux datum Graspop
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Crowded House moeten nog komen met hun Europese tour. Australië en Amerika zijn al aangekondigd. Juni juli augustus door Europa vermoed ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Roxy Music wordt echt wel heel vaak genoemd voor het zogenaamde Legend Slot op Glastonbury. Als ze daar staan is een [korte] Europese festival tour zeker een mogelijkheid. Stonden tijdens hun vorige reünie tour jaren geleden ook al eens op Bospop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
627
482
En wat denken we van de Nederlandse inbreng dit jaar? Zelf denk ik mogelijk aan een Van Dik Hout, Di-Rect, Blackbird, Chef'special, Jordan, ...?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Ben bij Di-Rect geweest in Ahoy. Dat is inderdaad absoluut geen slechte boeking voor je festival hoor en zou zeker ook niet misstaan op Bospop. Ik zet mijn geld ook op Racoon. Vaste gast op Bospop en voor het laatst in 2018 geweest. Verder zou DeWolff ook wel een fijne boeking zijn voor een festival als Bospop.

Maar van Nederlandse namen is het altijd lastig: die kunnen namelijk zo opduiken op een affiche zonder verdere aanwijzingen. Ze zijn immers toch altijd in de buurt. Ik hoop alleen dat er geen Nederlandse naam als headliner opduikt zoals afgelopen jaar.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Ben bij Di-Rect geweest in Ahoy. Dat

Maar van Nederlandse namen is het altijd lastig: die kunnen namelijk zo opduiken op een affiche zonder verdere aanwijzingen. Ze zijn immers toch altijd in de buurt. Ik hoop alleen dat er geen Nederlandse naam als headliner opduikt zoals afgelopen jaar.
Een uitzondering voor mij hierop zou dan Within Temptation zijn... 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
O.M.D. hebben een eerste festival bekend gemaakt half juni in the UK.
Prima afsluiter voor in de tent...
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
O.M.D. hebben een eerste festival bekend gemaakt half juni in the UK.
Prima afsluiter voor in de tent...
Meer dan prima afsluiter zelfs. Die mannen kunnen het echt nog goed en hebben er veel plezier in.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Grace Jones heeft haar eerste festival te pakken in the UK. Ik heb er helemaal niets mee maar zie Bospop dit wel doen.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Binnenkort maken we de eerste bands bekend aldus Bospop op hun website... ik denk alsnog dat het wel een week of 2 -3 kan duren...
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Meestal is het inderdaad ergens eind november/begin december dat ze met het eerste nieuws komen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Beth Hart heeft vanaf half juni weer enkele festivals in Europa staan. Mogelijk weer iets voor Bospop? Al moet ze ook eigenlijk haar concert in Grolloo nog inhalen wat ze dit jaar op het allerlaatste moment moest cancelen.....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Beth Hart zal toch niet nu al terug komen. Die stond er vorig jaar al.

De enige reden dat ik haar weer op de poster zou zien verschijnen, is als dat een combinatie met Joe Bonamassa is.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Even snel kijken:

  • Deep Purple: staan op de 7e ook in Athene op een festival. Kan dus nog, maar dan zie ik ze meest logisch op de zondag hooguit verschijnen.
  • Parov Stelar: niet de vijver waar Bospop normaal uit vist--> zeer onwaarschijnlijk.
  • Paolo Nutini: doet een festivaltour de komende zomer en Bospop is nog vrij. Het zou dus daadwerkelijk kunnen, maar ik zie hem eerder op andere Nederlandse festivals verschijnen (= gevoel).
  • Grace Jones: nog geen tourdata op haar site, maar hierboven al eerder genoemd als optie. Zal nog wel wat bij komen in de planning iig. Of ze qua muziek bij Bospop past, is twijfelachtig misschien. Maar qua tijdspanne van populariteit zou het wel weer kunnen passen.
  • Joss Stone: eerste zomerdatum in de tour. Zou hiermee dus een mogelijkheid zijn.
  • Jools Holland: kan zowel op Bospop als op North Sea Jazz passen. Zou natuurlijk ook een combi kunnen worden. Iig qua tour de ruimte
  • Snarky Puppy + Branford Marsalis + Arturo Sandoval + Meute + Dreiviertelblut + Count Baischy Swingtett: misschien wel North Sea Jazz, geen band voor Bospop.
  • Iggy Pop: absoluut een kanshebber nu hij blijkbaar langs de festivals trekt deze zomer
  • Blondie: stonden al op de radar. Extra bevestiging als optie
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken