Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Zou RW niet wachten met de aankondiging van Swift - als ze haar hebben- na de start van de ticketverkoop om de rockminnende vaste bezoekers niet af te schrikken? Om die reden verwacht ik volgende week zeker nog QOTSA en misschien Arcade Fire ofzo. En dan pas in november idd Swift en/of Kendrick Lamar.

Kendrick werd in 2020 bv ook pas 8 uur na de start van de ticketverkoop aangekondigd. Naar mijn aanvoelen om vaste bezoekers niet af te schrikken.
Goede theorie wel. Maar het inderdaad: als ze haar al hebben. Blijft ook interessant dat Opener volgende week vrijdag met de verkoop begint, nog geen naam heeft en nu ineens Swift volgt. En dat ook de UK Swift presale volgende week zou moeten beginnen…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Zou RW niet wachten met de aankondiging van Swift - als ze haar hebben- na de start van de ticketverkoop om de rockminnende vaste bezoekers niet af te schrikken? Om die reden verwacht ik volgende week zeker nog QOTSA en misschien Arcade Fire ofzo. En dan pas in november idd Swift en/of Kendrick Lamar.

Kendrick werd in 2020 bv ook pas 8 uur na de start van de ticketverkoop aangekondigd. Naar mijn aanvoelen om vaste bezoekers niet af te schrikken.
Da's wel heel meta.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Even over de huidige 3 namen: voor mij is dit een beter begin dan de eerste bevestigingen voor 2022.

2 van de 3 headliners wil ik graag zien als ik er zou rondlopen. Dat zijn er al 2 meer dan dit jaar. En dan verwacht ik nog mooie co-heads voor donderdag en zondag. Plus QOTSA die ik er op zaterdag als headliner zie bijkomen, en waar ik ook wel van kan genieten.

Niet dat ik al schuimbekkend een combiticket ga kopen volgende week, maar heb er wel weer zin in.

Een specialere headliner als Blur of Kendrick of Swift kan de seal wel dealen hier.
 

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
51
24
Ik hoop dat de 4de headliner een echte klepper wordt en dat er nog een hoop goede namen bijkomen want anders gaan RW 2023 verre van uitverkocht geraken. AM & Muse = ça va / Stromae is persoonlijk niet echt mijn ding maar versta wel dat ze hem er zetten. Maar ik zou verwachten dat er toch iets meer komt van 'dat moet ik gezien hebben' en dat ontbreekt volgens mij momenteel nog. OK 20.000 man krijgen AM & Muse makkelijk verkocht maar nooit 85.000 man dus daar moet toch nog echt iets speciaal bijkomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Zou RW niet wachten met de aankondiging van Swift - als ze haar hebben- na de start van de ticketverkoop om de rockminnende vaste bezoekers niet af te schrikken? Om die reden verwacht ik volgende week zeker nog QOTSA en misschien Arcade Fire ofzo. En dan pas in november idd Swift en/of Kendrick Lamar.

Kendrick werd in 2020 bv ook pas 8 uur na de start van de ticketverkoop aangekondigd. Naar mijn aanvoelen om vaste bezoekers niet af te schrikken.
Kendrick aankodigen is voor mij wel een afschrikker. QOTSA en/of AF zou daarintegen weer positief zijn.
Voor mij gaat het om totaal plaatje; 1 artiest/band maakt of breekt geen festival. Je kan altijd wel wat anders doen in de tussentijd
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Gisteravond besloten dat het geen RW wordt voor ons dit jaar. De misses wil toch ook weleens op vakantie en de boel zal erg duur gaan worden. Daarnaast wordt ik matig enthousiast van de aangekondigde bands en geruchten.
Kan je niet voorstellen dat je deze zomervakantie graag wil kamperen in België? Dat bij de camping voldoende vertier is en dat je voor 4 dagen al verrassingsuitjes gepland hebt staan incl. culinaire uitstapjes en cultuur.
Of is dat te doorzichtig? 😆
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
van waar komt het idee dat Swift op RW zou staan?
En niet KBS of los event?
Omdat ze Boutique niet echt uitverkocht kreeg (en ik haar het KBS ook niet zie voltrekken in Belgie), er nu een andere naam op Boutique staat en Swift best hoog op het verlangenlijstje van Werchter stond? En ze nu dus een geruchtje wordt voor Opener.

En we moeten de verfrissende nieuwe headliner die er nog stond, nog krijgen. Hoop ik dan weer. Want tot nu toe zijn de namen nu ook weer niet heeeel erg spannend.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Kendrick aankodigen is voor mij wel een afschrikker. QOTSA en/of AF zou daarintegen weer positief zijn.
Voor mij gaat het om totaal plaatje; 1 artiest/band maakt of breekt geen festival. Je kan altijd wel wat anders doen in de tussentijd
Het gaat om het totale plaatje..., maar net die éne artiest is een afschrikker (ookal kun je wat anders doen) en dat terwijl je van die twee bands waarin een lid zit met losse handjes minder schrik zou hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Er is allen nog de kans dat Swift pas in augustus op tour gaat. Dan kan RW haar niet boeken natuurlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Zou ze dan, mits ze festivals doet, op Pukkelpop en Lowlands eindigen of is ze daar veel te groot voor?
Geen idee. Zal in ieder geval een erg dure naam zijn. Heeft ook gewoon nog een show in Werchter in te halen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Wellicht een UK tour en Europese arenatour in augustus 2023 en dan festivals in 2024? Want hetzelfde geldt voor Glastonbury.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken