Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Er is toch nog genoeg mooie/leuke Nederlandse muziek te boeken voor Pinkpop? Ik vind het echt niet zo slecht gestelt eigenlijk, ik zie juist wel een opleving de laatste tijd in de Nederlandse muziek, dat het dan in België misschien nog beter is, is dan weer een tweede.
In mijn geval noemde ik bewust alleen namen die nog niet genoemd werden. Ook Rondé en Goldband vind ik prima hoor. Of de NL muziek een opleving heeft weet ik niet. Ik zit redelijk vastgeroest in Kink, en dus krijg ik er niet erg veel van mee als het geen Alternative of Rock is. Wel vind ik dat Pinkpop vorig jaar een zeer keurige NL inbreng geboekt had staan. Op die wanstaltige Ronnie Flex en die afgelikte Maan na dan…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.601
Misschien breekt alternatieve muziek in België een beetje sneller de mainstream binnen? En vinden dingen als Sylvie Kreusch, Brutus, Charlotte Adigery of Sons sneller een groter publiek?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.699
Misschien breekt alternatieve muziek in België een beetje sneller de mainstream binnen? En vinden dingen als Sylvie Kreusch, Brutus, Charlotte Adigery of Sons sneller een groter publiek?
That's it. Whispering Sons, Warhaus, Haunted Youth zijn ook voorbeelden. Vooral de laatste gaat nog erg hoge ogen gooien internationaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ik gooi er ook maar wat willekeurige NL namen in die ik graag zou zien komen volgend jaar. Geen idee wat de haalbaarheid is trouwens. Er is zelfs een kans dat ik bands noem die nieteens meer bestaan, zoals ik al eens met John Coffey deed 😂

Moke
Spinvis
VUUR
Nielson
Heideroosjes
S10
Waltzburg
Mr. & Mississippi (helaas gestopt)
Caro Emerald
Johan
Voicst
The Opposites
Peter Pan Speedrock
Racoon
Go Back to the Zoo
De Dijk (helaas)
En wat zou ik graag Boudewijn de Groot nog gezien hebben, maar ook die treedt niet meer op helaas…
Prima lijst...

(Laat ze maar lachend doen, maar dit is wellicht een meer realistische lijst voor Pinkpop dan menigeen uitlacht)
👍🏻
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Als Belg ben ik toch wel te spreken over een Lewsberg, Tramhaus, Sevdaliza, Luwten, Altin Gun, KI/KI , Pip Blom en natuurlijk Eefje. Allemaal heerlijke alternatieve muziek.
Ik ken alleen Altin Gun, Pip Blom en Eefje uit dat lijstje. Die eerste vind ik mwah, Pip had zeker in mijn lijstje kunnen staan (vergeten), en Eefje noemde ik bewust niet, net als andere NL namen die er in de afgelopen editie stonden. Wat ik dus over het algemeen wel prima namen vond...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Als er van die lijst 3 komen is dat een hele hoop denk ik
Het is dan ook zeker geen kanshebberslijstje. Het is slechts een lijstje namen die ik wel zou toejuichen. Niks meer dan dat. En zoals gezegd ontbreekt bij mij de kennis van nieuwere, relevantere NL artiesten, daarvoor luister ik te weinig radio...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
ik denk dat vooral NL-acts die op andere limburgse festivals stonden en Pinkpop hebben overgeslagen kanshebbers zijn.
Kijk ik vooral naar Bospop, Pop on Top, Parkcity Live... dan denk ik dat de gok al aardig in de richting zit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
zoals Within Temptation, Anouk, Blof, Davina Michelle, Kraantje Pappie, Typhoon, Suzan & Freek, Snelle, Krezip, Goldband, Ronde, Sloper, Lucas & Steve, Tim Akkerman, Jett Rebel, The Kik

(waarbij The Kik op de oorspronkelijke 2020 lineup stond van Pinkpop)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.163
7.403
zoals Within Temptation, Anouk, Blof, Davina Michelle, Kraantje Pappie, Typhoon, Suzan & Freek, Snelle, Krezip, Goldband, Ronde, Sloper, Lucas & Steve, Tim Akkerman, Jett Rebel, The Kik

(waarbij The Kik op de oorspronkelijke 2020 lineup stond van Pinkpop)
Epica lijkt me ook een mooie boeking voor Pinkpop. komen uit limburg en staan op graspop in ieder geval volgend jaar, dus ze zullen touren en in de buurt zijn. Verder stonden ze vorig jaar al op Hellfest dus daar zullen ze niet opnieuw staan. Geloof dat ze voor het laatst op pinkpop stonden in 2014?
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Epica lijkt me ook een mooie boeking voor Pinkpop. komen uit limburg en staan op graspop in ieder geval volgend jaar, dus ze zullen touren en in de buurt zijn. Verder stonden ze vorig jaar al op Hellfest dus daar zullen ze niet opnieuw staan. Geloof dat ze voor het laatst op pinkpop stonden in 2014?
The Gathering... ook zo'n (oorsponkelijk) NL band die een nieuw begin gemaakt heeft
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Geen Marco
Geen Bilal Wahib
Geen Jeroen Rietbergen
Geen Ali

Die hilversumse viespeuken mogen lekker in de randstad blijven…
dan kom ik vanuit de randstad wel snel naar Landgraaf..... hoef ik ze ook niet te zien

on-topic: Nielson zou ik wel kunnen waarderen. en vergeet The Kik niet... die zouden ook op de 2020 editie staan....
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Wat betreft Nederlandse namen:
Suzan & Freek.

Absoluut niet mijn muziek, maar enorm populair, hit na hit en relevant. Leuk voor opening hoofdpodium of noord podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken