Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Vanavond lijkt me sterk. Hoogstens dat ze eindigen met een "see you next Summer". Zou me zelfs niet verbazen dat deze week Muse aan zet is en AM pas volgende week vrijdag volgen, gelijktijdig met de album release.
Nog logsicher, ja.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Wel grappig om te zien hoe zo 1 showcase toch wel wat kunstmatig gecreëerde hype veroorzaakt. En dat terwijl die band vorig jaar ook gewoon in België op een festival stond zonder dat daar al te veel aandacht aan gespendeerd werd. Een festivaldag die overigens niet uitverkocht was, dus er zal wel een sterke co-head moeten bijkomen.

Zou me niks verbazen moest deze showcase mede vanuit RW/LN komen om wat meer hype te creëeren voor de aankondiging.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Wel grappig om te zien hoe zo 1 showcase toch wel wat kunstmatig gecreëerde hype veroorzaakt. En dat terwijl die band vorig jaar ook gewoon in België op een festival stond zonder dat daar al te veel aandacht aan gespendeerd werd. Een festivaldag die overigens niet uitverkocht was, dus er zal wel een sterke co-head moeten bijkomen.

Zou me niks verbazen moest deze showcase mede vanuit RW/LN komen om wat meer hype te creëeren voor de aankondiging.
Die showcases worden puur vanuit het label georganiseerd hoor. Dikke hype voor de nieuwe plaat, meer dan eender welke single had kunnen creëren.

En lijkt me ook logisch dat er nu meer aandacht aan besteed wordt dan 6 maand geleden. Is toch altijd wat het geval als er nieuw materiaal op komst is?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Wel grappig om te zien hoe zo 1 showcase toch wel wat kunstmatig gecreëerde hype veroorzaakt. En dat terwijl die band vorig jaar ook gewoon in België op een festival stond zonder dat daar al te veel aandacht aan gespendeerd werd. Een festivaldag die overigens niet uitverkocht was, dus er zal wel een sterke co-head moeten bijkomen.

Zou me niks verbazen moest deze showcase mede vanuit RW/LN komen om wat meer hype te creëeren voor de aankondiging.
De receptie op die slechte Pukkelpop show was wel heel negatief anders. Als in: je ziet zoiets niet vaak.

Je kan bijvoorbeeld wel een Imagine Dragons hebben die door de pers wordt uitgejouwd, maar dan heb je altijd wel een massa mensen die het geweldig vonden. Hier had je een show die eigenlijk echt niemand leuk leek te vinden, behalve een handjevol diehards. Als zelfs een Stijn Van de Voorde kritisch is over AM anno nu op een podium... Ik herinner me nog heel veel slechte reacties na RW18 op de social media, maar toen waren recensenten nog lovend, dat is ook nu niet meer het geval. Ik vraag me af hoe deze band gaat evolueren bij het grote publiek (buiten de UK). Want zoals je zegt, nog voor de slechte show op PkP was hun show al niet uitverkocht (in combo met BMTH en Oscar dan nog)...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Joslittel

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Ik vraag me af hoe deze band gaat evolueren bij het grote publiek (buiten de UK). Want zoals je zegt, nog voor de slechte show op PkP was hun show al niet uitverkocht (in combo met BMTH en Oscar dan nog)...
Niet dat het persé representatief is, maar zie dat er ook bij mijn vrienden, zelfs bij de grote AM-fans, niet echt veel goesting is in nog eens een nieuwe festivalshow van hen na de shows op RW en PKP. Ook wel benieuwd dus naar de verkoopscijfers want kan wel eens wat gaan tegenvallen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Iedereen heeft nood aan een indoor show van de monkeys hier. Dat voel je wel. Maar stel dat je ze in combinatie met andere act kan zetten en niet als afsluiter, ga het wel al anders zijn denk ik. Maar goed, kans is groter dat ze hun dag afsluiten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Net daarom had eens een zaalshow deze band deugd gedaan. Ik kijk best uit naar de plaat, maar verwacht ergens een Scott Walker achtige wegluisterplaat met 0 hitsingles of nummers die gemaakt zijn voor de festivals.

En je zou kunnen zeggen: met Ghosteen had Nick Cave dat ook, alleen is Nick Cave Nick Cave, die in 2018 10 keer meer energie en urgentie in zijn show had dan AM erna. Zodanig dat de volgorde van die 2 acts op de avond wat raar leek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
De receptie op die slechte Pukkelpop show was wel heel negatief anders. Als in: je ziet zoiets niet vaak.

Je kan bijvoorbeeld wel een Imagine Dragons hebben die door de pers wordt uitgejouwd, maar dan heb je altijd wel een massa mensen die het geweldig vonden. Hier had je een show die eigenlijk echt niemand leuk leek te vinden, behalve een handjevol diehards. Als zelfs een Stijn Van de Voorde kritisch is over AM anno nu op een podium... Ik herinner me nog heel veel slechte reacties na RW18 op de social media, maar toen waren recensenten nog lovend, dat is ook nu niet meer het geval. Ik vraag me af hoe deze band gaat evolueren bij het grote publiek (buiten de UK). Want zoals je zegt, nog voor de slechte show op PkP was hun show al niet uitverkocht (in combo met BMTH en Oscar dan nog)...
Sinds die show op BKS 2013 zijn ze naar mijn mening enkel achteruit gegaan, lijkt alsof ze alle energie uit hun liveshow willen wegzuigen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Mensen verwachten nog steeds gewoon knallers bij AM. Toen ik ze op pukkelpop 2009 zag afsluiten was humbug net uit en toen was er al veel volk teleurgesteld omdat het allemaal wat trager ging dan bij de vorige platen. Terwijl ik humbug zelf 1 van hun beste albums vind!
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Net daarom had eens een zaalshow deze band deugd gedaan. Ik kijk best uit naar de plaat, maar verwacht ergens een Scott Walker achtige wegluisterplaat met 0 hitsingles of nummers die gemaakt zijn voor de festivals.

En je zou kunnen zeggen: met Ghosteen had Nick Cave dat ook, alleen is Nick Cave Nick Cave, die in 2018 10 keer meer energie en urgentie in zijn show had dan AM erna. Zodanig dat de volgorde van die 2 acts op de avond wat raar leek.
Probleem is dat zelfs de hitsingles die ze in overvloed speelden op Pukkelpop en bij uitbreiding de gehele laatste tour, er niet voor konden zorgen dat het niet saai als hel was. Ik stak het op Pukkelpop nog grotendeels op oa de geluidsman, maar er is meer aan de hand vrees ik. Ze zijn een nieuwe weg ingeslagen, wat hun grootste recht is. Maar live brengen ze amper nummers van die recente 2 CDs omdat het te traag is voor op een festival. Hierdoor brengen ze wel nog de jukebox aan hits maar Alex kan niet meer verbloemen dat hij die zelf zo beu is als kou pap en dat straalt enorm over op het publiek zodat die beleving ook daar weg valt. Dus ze moeten eens heel duidelijk hun nieuwe en vorige CD gaan promoten live, dan vinden ze zelf ongetwijfeld het plezier in live spelen terug. Maar dat heeft uiteraard wel gevolgen want met die nummers kan je geen mainstages gaan headlinen vrees ik. Dus op naar de Barn als ze naar RW komen of naar een Sportpaleis, iedereen tevreden, nu Alex zijn ego nog... ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Mensen verwachten nog steeds gewoon knallers bij AM. Toen ik ze op pukkelpop 2009 zag afsluiten was humbug net uit en toen was er al veel volk teleurgesteld omdat het allemaal wat trager ging dan bij de vorige platen. Terwijl ik humbug zelf 1 van hun beste albums vind!
Helemaal waar.
Ook hun show op Werchter 2007 werd moeilijk onthaald. Nochtans gaan al die nummers goed vooruit.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Sinds die show op BKS 2013 zijn ze naar mijn mening enkel achteruit gegaan, lijkt alsof ze alle energie uit hun liveshow willen wegzuigen.
Enkel achteruit maar ze verkopen beter dan ooit, ook de luistercijfers lieger er niet om. Lijkt wel alsof de live "reputatie" dan toch geen negatief effect heeft ofzo
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Waarschijnlijk heeft RW AM al vastgelegd voor de afgelopen live tour en dacht na de recensie: wel verdomme, daar zijn we mooi klaar mee
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
297
428
Ik was ook wel enorme fan van zijn werk. Recent zijn boek nog gekocht. Prachtig boek. Hoewel dat het nieuwe artwork ook best fris oogt. :love:
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Gebruikers die dit onderwerp bekijken