Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Voor wie Rex Orange County had verwacht; de man heeft een zielig statement gemaakt waarbij ie zegt dat hij zijn opkomende tournee moet schrappen owv persoonlijke redenen. Die persoonlijke redenen zijn dat hij 6x terecht staat voor sexual assault. Ook een persoonlijke reden natuurlijk. šŸ¤®
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Net daarom had eens een zaalshow deze band deugd gedaan. Ik kijk best uit naar de plaat, maar verwacht ergens een Scott Walker achtige wegluisterplaat met 0 hitsingles of nummers die gemaakt zijn voor de festivals.

En je zou kunnen zeggen: met Ghosteen had Nick Cave dat ook, alleen is Nick Cave Nick Cave, die in 2018 10 keer meer energie en urgentie in zijn show had dan AM erna. Zodanig dat de volgorde van die 2 acts op de avond wat raar leek.
Scott Walker??
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Het interview van Michele Cuvelier met Arctic Monkeys wordt pas woensdag uitgezonden. Zou daar een specifieke reden achter zitten?
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
Voor wie Rex Orange County had verwacht; de man heeft een zielig statement gemaakt waarbij ie zegt dat hij zijn opkomende tournee moet schrappen owv persoonlijke redenen. Die persoonlijke redenen zijn dat hij 6x terecht staat voor sexual assault. Ook een persoonlijke reden natuurlijk. šŸ¤®
Nooit verwacht van die kerel.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Montage? :p Bij Maneskin duurde dat ook wel effe vooraleer dat op vrt nu stond.
Daar had ik niet aan gedacht nee.. Je zou denken dat ze zoiets dezelfde avond nog gemonteerd hebben. Maar voor hetzelfde geld moet dat natuurlijk nog voor goedkeuring bij het management passeren ofzo.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Scott Walker??
Croone-album zou kunnen. Al lijken de nummers die ze tot nu toe spelen toch erg fijn gearrangeerd. Het is zo'n band waarvan je hoopt dat ze kleiner zouden worden (want kleinere venues), maar dat niet worden omdat ze vanaf hun debuut booming zijn geweest. Een act als Cave is daarnaast veel authentieker in zijn soort denk ik, waardoor die man echt alles kan maken. Daarnaast, wat Matt al zegt: zijn liveshows. Want geloof niet dat het gros van het Werchter publiek meer Cave nummers kent dan AM nummers, maar die show valt simpelweg beter qua energie en lading. Zie ook Turnstile en Greta van Fleet of pakweg Snow Patrol zelfs. Die laatste 2 gaven toch erg saaie en bij wijle ook slechte shows weg, daar waar de eerste (veel onbekendere) act alles en iedereen omver blies.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Croone-album zou kunnen. Al lijken de nummers die ze tot nu toe spelen toch erg fijn gearrangeerd. Het is zo'n band waarvan je hoopt dat ze kleiner zouden worden (want kleinere venues), maar dat niet worden omdat ze vanaf hun debuut booming zijn geweest. Een act als Cave is daarnaast veel authentieker in zijn soort denk ik, waardoor die man echt alles kan maken. Daarnaast, wat Matt al zegt: zijn liveshows. Want geloof niet dat het gros van het Werchter publiek meer Cave nummers kent dan AM nummers, maar die show valt simpelweg beter qua energie en lading. Zie ook Turnstile en Greta van Fleet of pakweg Snow Patrol zelfs. Die laatste 2 gaven toch erg saaie en bij wijle ook slechte shows weg, daar waar de eerste (veel onbekendere) act alles en iedereen omver blies.
Ik denk ook gewoon dat je die verwachtingen niet op 1,2, 3 weg krijgt. Radiohead's nieuw ingeslagen elektronica weg werd indertijd ook niet meteen warm onthaald als ik me het goed herinner. Nuja, als je de ene weg opgaat, doe het dan volledig. (Cave heeft gradueel zo'n proces doorlopen, iirc). Ik heb de indruk dat Turner zo nog steeds wat op twee benen aan het hinken is. Kun je ook niet blijven doen. Je kunt niet Ć©n die oude hits nog spelen.. Maar kutter. En veranderen van stijl en verwachten dat je audience er meteen mee mee is.

Nu zoals Jimmy zegt, in principe had die band gewoon in een zaal moeten staan en hadden ze in '24 misschien weer een tweede/derde kans kunnen krijgen van 't festivalpubliek. Nu voelt 't toch alweer de derde festivalshow, en dat na twee mislukkingen. Mja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Is Gorillaz ook nog steeds een serieuze headliner-optie, na Boutique afgelopen zomer? Ik neem aan dat die volgend jaar gewoon doorgaan met touren met alweer een nieuw album op komst. Ook voor het laatst in 2018 geweest net als AM (en evt. QOTSA)

Geweldige show toen trouwens, en met QOTSA ervoor was dat toch wel een superdag.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Is Gorillaz ook nog steeds een serieuze headliner-optie, na Boutique afgelopen zomer? Ik neem aan dat die volgend jaar gewoon doorgaan met touren met alweer een nieuw album op komst. Ook voor het laatst in 2018 geweest net als AM (en evt. QOTSA)

Geweldige show toen trouwens, en met QOTSA ervoor was dat toch wel een superdag.
Gorillaz mag van mij ook atlijd komen, en dan Blur in 2024.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.308
6.508
Laat AM alsjeblieft ver weg blijven, ik zit daar echt niet op te wachten. Ik hoop gewoon naĆÆef dat ze Werchter lekker overslaan, maar het zal wel niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.551
Is Gorillaz ook nog steeds een serieuze headliner-optie, na Boutique afgelopen zomer? Ik neem aan dat die volgend jaar gewoon doorgaan met touren met alweer een nieuw album op komst. Ook voor het laatst in 2018 geweest net als AM (en evt. QOTSA)

Geweldige show toen trouwens, en met QOTSA ervoor was dat toch wel een superdag.
Ik hoop zelf dat onze grote vriend de Blur handschoen komende zomer oppakt. Ook omdat Gorillaz de laatste jaren overal wel te zien was.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Everyknight

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik kan alleen maar zeggen dat AM gisteren redelijk briljant was. Het spelplezier spatte ervan af. Stonden met 8 op het podium. Er was meer interactie met het publiek en de setlist was top. Ze zijn echt toe aan een zaaltournee.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ik was wel fan van Tranquility Base, maar snap dat het niet een ideale dagafsluiter is. Stel dat ze een leuke co-constructie vinden, zie ik die nummers wel kei hard werken bij een ondergaande zon.

21.00 - 22.30 Arctic Monkeys
23.30 - 01.00 Gorillaz of Stromae of Kendrick of ...

Maar denk niet dat ze staan te springen om niet dƩ headliner te zijn.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: randyrw en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Ik was wel fan van Tranquility Base, maar snap dat het niet een ideale dagafsluiter is. Stel dat ze een leuke co-constructie vinden, zie ik die nummers wel kei hard werken bij een ondergaande zon.

21.00 - 22.30 Arctic Monkeys
23.30 - 01.00 Gorillaz of Stromae of Kendrick of ...

Maar denk niet dat ze staan te springen om niet dƩ headliner te zijn.
Deze man wint.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken