Concert Aankondigingen

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Blackpink naar Ziggo Dome! 22 dec 2022.

Start kaartverkoop​

Vrijdag 16 september 2022 om 10:00

Nooit van gehoord. Vind het echt heel moeilijk voor te stellen hoe groot k-pop is in Europa. Wat voor publiek komt hier op af? Tieners van 12 t/m 16? Bijna een maandsalaris voor deze leeftijd.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Nooit van gehoord. Vind het echt heel moeilijk voor te stellen hoe groot k-pop is in Europa. Wat voor publiek komt hier op af? Tieners van 12 t/m 16? Bijna een maandsalaris voor deze leeftijd.
Op die leeftijd willen de ouders wel betalen als je er genoeg om smeekt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
wat een prijzen zeg, voor een band waar ik in men leven nog nooit van gehoord heb
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.150
2.912
Nooit van gehoord. Vind het echt heel moeilijk voor te stellen hoe groot k-pop is in Europa. Wat voor publiek komt hier op af? Tieners van 12 t/m 16? Bijna een maandsalaris voor deze leeftijd.
K-pop is in Europa nog verre van mainstream maar heeft vooral een relatief groot fanatiek publiek dat grof geld durft uitgeven (of inderdaad gesponsord worden). Ik ben in mei naar een kpopfestival gegaan in Frankfurt met niet eens de populairste groepen en dat leverde anderhalf gevuld stadion op met fans uit de hele wereld. Trek daar gerust je eigen conclusies uit :)

Publiek is voornamelijk vrouwelijk maar gelukkig ook 99% 16+. De meeste mensen waren daar 16-26, licht edgy jongeren met hier en daar wat verdwaalde ouders. Vergelijk het een beetje met het publiek op een concert van Billie Eilish ofzo.

Ik voorspel dat het instant uitverkoopt alleszins. In 2019 was AFAS uitverkocht met nog gekkere prijzen, met een discografie van de volle 9 nummers.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Hoe zou het met die gekkie zijn die op dit forum was met z'n verkleedpartijen en geknuffel in coronatijd en adoratie voor de aziatische wereld? Ik mis hem allerminst maar toch, was wel kleurrijk
Misschien gestrand in het “fantastische” Bejing en dat hij even wat minder knuffelt. Haha eigenaardig figuur maar wel kleurrijk.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Niet heel relevant voor dit topic misschien, maar Modest Mouse gaat in november/december integraal The Lonesome Crowded West spelen op 20 avonden in de US. Goede kans dat ik voor een van mijn favoriete albums ooit* de plas oversteek richting New York :)

(* veel albums die ook in mijn top 5 stonden zijn van bands die gecanceld zijn: Funeral van Win Butler en kornuiten, Devil and God van Brand New en Low en Ziggy Stardust van David Bowie (die is ook gecanceld, las ik laatst?). De ene case trek ik me meer aan dan de andere maar toch jammer)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Niet heel relevant voor dit topic misschien, maar Modest Mouse gaat in november/december integraal The Lonesome Crowded West spelen op 20 avonden in de US. Goede kans dat ik voor een van mijn favoriete albums ooit* de plas oversteek richting New York :)

(* veel albums die ook in mijn top 5 stonden zijn van bands die gecanceld zijn: Funeral van Win Butler en kornuiten, Devil and God van Brand New en Low en Ziggy Stardust van David Bowie (die is ook gecanceld, las ik laatst?). De ene case trek ik me meer aan dan de andere maar toch jammer)
Om daarvoor richting NY te gaan is erg gaaf. Meteen een vakantie van maken neem ik aan? Als je het doet, laat iig iets weten in een topic hoe het was, want klinkt nu al als een goed verhaal!

(Is Ziggy Stardust gecanceld? Ik kom daar niks van tegen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Grant-Lee Phillips op 12 april naar de Helling. Verkoop 9 september 10.00.
Julian Taylor op 19 februari naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
James Sayer op 16 december naar Tivoli. Verkoop 9 september 11.00.
Novits, Loeki en Stijn op 15 december naar Paradiso. Verkoop 9 september 10.00.
BRUIT ≤ komt dit najaar naar Nederland en België. Data en plek zijn nog onbekend, maar er komt binnenkort een aankondiging.
Mocht je naar Blackpink willen, VVK is 13 september 10.00 (reguliere verkoop is de 16e 10.00).
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Erg benieuwd welke locaties ze aandoen. Show op Roadburn was prachtig, maar lijkt me niet een band die volle zalen trekt.
Zie ze die zaal in Amsterdam wel doen, OT301, waar ook Liturgy staat. Als ik kijk naar de tour, zou het ook nog kunnen dat ze support van EF in Dynamo gaan zijn (21 november). Past goed bij elkaar.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Zie ze die zaal in Amsterdam wel doen, OT301, waar ook Liturgy staat. Als ik kijk naar de tour, zou het ook nog kunnen dat ze support van EF in Dynamo gaan zijn (21 november). Past goed bij elkaar.
Iets in Tilburg zou eventueel ook nog kunnen (Hall of Fame, Little Devil, Paradox) aangezien half Roadburn in de herfst nog een keer passeert in die zalen. SUMAC, Aaron Turner, Liturgy, A.A. Williams, Karin Park, Midwife, Neptunian Maximalism staan allemaal in otkober en november op het programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Niet heel relevant voor dit topic misschien, maar Modest Mouse gaat in november/december integraal The Lonesome Crowded West spelen op 20 avonden in de US. Goede kans dat ik voor een van mijn favoriete albums ooit* de plas oversteek richting New York :)
Erg gaaf en inderdaad een van de beste albums ooit!

Toen Modest Mouse naar Paradiso kwam kon ik helaas niet. En toen ze op Rock Werchter stonden kon ik wel, maar hadden ze erg veel problemen van met het geluid. Ik zou ook wel een trip naar New York voor willen maken, maar gaat denk ik niet gebeuren haha.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Een lange lijst met namen mocht wel weer!

GEL en Cold Brats op 7 maart naar Merleyn. Tickets zijn al in de verkoop.
Melanie Charles op 20 november naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop.
Dry Cleaning ook op 20 maart naar Paradiso. Verkoop op hetzelfde moment.
Nick Hakim op 13 maart naar de Melkweg. Verkoop 16 september 10.00, VVK 14 september 10.00.
Krezip... Zucht. 14 april naar 013 (Main). Verkoop 15 september 10.00. Clubtour (20 april Melkweg), stop de tijd!
Tove Stryke op 15 februari naar de Melkweg. Verkoop 15 september 10.00.
Chloe Moriondo op 8 februari naar de Melkweg. Verkoop 23 september 11.00.
Steve Lacy op 14 december naar de Melkweg. Verkoop 16 september 10.00.
Clubtour van BRUUT!
Long Distance Calling
op 16 februari naar Hall of Fame. Verkoop 12 september 12.00. Tof!
Marcus King op 14 maart naar 013 (Main). Verkoop 16 september 10.00, VVK 14 september 10.00.
Big Thief op 16 april naar de Oosterpoort. Verkoop 16 september 10.00.
Whiff & the Wet Socks op 7 januari naar de Effenaar. Verkoop 7 oktober 16.00.
Oliver Tree op 14 november naar Tivoli. Verkoop 16 september 10.00.
Jungle By Night op 2 december naar Metropool Enschede. Verkoop 16 september 10.00, VVK 14 september 11.00. Clubtour?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD, Black Lies en PJ

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
En Dry Cleaning ook nog op 31 maart Maassilo Rotterdam en 1april Trix Antwerpen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken