Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Death Cab for Cutie valt denk ik af. Doen clubshows in maart.
Dat hoeft niet uit te maken. Een clubshow in maart en dan de festivals in juni; dat doen bands wel vaker.

Is wel een echte BKS-naam en concert een paar jaar geleden in het Amsterdamse Bos was opvallend sterk. Laat maar komen dus!
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en Lion

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Altijd goed, altijd welkom! 👏 Denk dat een zaalshow in maart in deze juist in het voordeel spreekt: op tour dus.

Zit ook in het roster van Friendly Fire toch? Daarom toen ook in Amsterdamse Bos. Denk goede kans op BKS.
 
Laatst bewerkt:

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Met mn hoofd nog half in de wolken van Vlieland; ik heb n paar acts gezien die ik graag op de podia van BKS zou willen zien volgend jaar; Grace Cummings, The Haunted Youth, Gurriers, SONS, Working Men's Club en Tropical Fuck Storm (!). Black country New Road viel me best tegen. .
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Black Country New Road viel op Primavera blijkbaar ook tegen (ben naar iets anders gegaan op mijn eentje maar de rest van mijn groep allemaal naar BCNW), en ze hadden er allemaal spijt van. Denk niet dat die band nog veel gaat groeien, sinds het vertrek van dat ene lid.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
BC:NR is zonder Isaac (de zanger) een andere weg in geslagen en daar moeten ze gezien de liveshows nog in groeien. Zou me niets verbazen als er straks weer een hele goede plaat komt.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Warum. Ik denk persoonlijke verwachting vs. werkelijkheid.
Er was een verwachting dat nummers als Sunglasses, Concorde of Snow Globes wel de revue zouden passeren, maar die zijn niet gespeeld.
Ze hebben duidelijk een bladzijde omgeslagen; het resultaat was waarschijnlijk heel mooi voor veel mensen, maar niet zo zeer voor mij..
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Black Country New Road viel op Primavera blijkbaar ook tegen (ben naar iets anders gegaan op mijn eentje maar de rest van mijn groep allemaal naar BCNW), en ze hadden er allemaal spijt van. Denk niet dat die band nog veel gaat groeien, sinds het vertrek van dat ene lid.

Ik vond ze bij vlagen geniaal. Maar goed ik wist dan ook dat ik geen songs van de twee albums moest verwachten.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb nog een verzameling van zo'n 10-15 posters van Best Kept Secret van ongeveer alle jaren, formaat wisselend A3 tot A1. Zijn nog van een stream die we ooit met BKS deden. Ze zijn niet allemaal in top staat, maar liggen te verstoffen. Maak ik er hier iemand blij mee?
 

Bijlagen

  • IMG-20220907-WA0056.jpeg
    IMG-20220907-WA0056.jpeg
    848,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20220907-WA0033.jpeg
    IMG-20220907-WA0033.jpeg
    511,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik zou 2017 wel leuk vinden als je die hebt! Zal goed staan bij m'n houten BKS-letters ;).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Phoenix zou een prachtige zet zijn! (Uiteraard als onderdeel van een mooi trio, inderdaad)

Die Primavera gig was magistraal. Het is ook wel echt dat verschil in setting: die Paradiso show gaat het qua epicness echt niet halen bij een headline show op Primavera (of eventueel dus BKS). Qua decor zullen ze in de zaaltjes moeten afschalen, terwijl dat misschien wel de meest oogstrelende was van alle acts die twee weken in Barcelona.

En hun show is eigenlijk sowieso veel beter gebaat bij de massaliteit van een grootse main stage weide dan bij een intiemere venue. De tracks zijn er energiek en bombastisch genoeg voor, maar ook betreft het frontmanschap van Thomas Mars. Ze hebben bovendien een soort zeldzame combinatie dat het zowel aantrekkelijk is voor de casual hitjeszoeker als de meer dedicated liefhebber.

Kortom, nog effe een goede nieuwe plaat erbij dit najaar en dan let's do it!

Die nieuwe plaat is inmiddels aangekondigd:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joszwa

gazz

Nieuw lid
13 sep 2022
2
2
Protomartyr vond ik altijd al wel BKS-materiaal. Net zoals Tropical Fuck Storm. Oh en The Mars Volta is weer herrezen, dat lijkt me ook wel spectaculair. De mathcore van black midi werd immers ook goed ontvangen dit jaar.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Protomartyr vond ik altijd al wel BKS-materiaal. Net zoals Tropical Fuck Storm.
Allebei live gezien vorige week en allebei fantastisch, zou ze heel graag weer zien op BKS. Ik geloof persoonlijk dat Gareth Liddiard en Joe Casey de beste tekstschrijvers zijn van de afgelopen tien jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik heb nog een verzameling van zo'n 10-15 posters van Best Kept Secret van ongeveer alle jaren, formaat wisselend A3 tot A1. Zijn nog van een stream die we ooit met BKS deden. Ze zijn niet allemaal in top staat, maar liggen te verstoffen. Maak ik er hier iemand blij mee?
Ik wil hier zelfs voor betalen (als ze veilig naar België gestuurd kunnen worden)!

Interesse in 2014, 2015, 2017, 2018 en 2019 afhankelijk van de staat. Kan je me foto's sturen zo dat ik eens kan kijken hoe deze er aan toe zijn?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Ik heb alle boekjes nog. in nieuwstaat. Als ik een nieuw boekje krijg bij de ingang, bewaar ik er altijd 1 in een crashbestedige doos, zodat die onbeschadigd thuis komt.
Ook jammer dat ze gestopt zijn met de bekers waar de lineup op staat, want die heb ik ook allemaal. En nee, die mag je niet hebben, neracroft ;)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Hebben jullie nog verse ideeën over de headliners dit jaar?
Ik kom nog even niet veel verder dan
Björk (nieuwe plaat, speelt deze winter op festivals in Zuid-Amerika (Primavera Sound!)) en heeft al lang niet meer in Nederland gespeeld
the National (nieuwe plaat, BKS heeft na annulering '20 en '21 nog een optreden van hen tegoed)
Phoenix (nieuwe plaat en op herhaaldelijk door Maurits genoemd als mogelijke headliner)

Eventueel een Lana del Rey, Tame Impala (eerder op DTRH en touren al lang met een inmiddels oud album), of toch nog Massive Attack?
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken