Pinkpop 2023

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
We hebben het over (sub)headliners en noordafsluiters. Maar what about opvulling. Ik kwam bij toeval op een youtube filmpje (algoritme, ik weet het niks is toeval) van een bandje Hyrbid Theory. Inderdaad een coverband, maar die stem en de muziek het was net of Linkin Park er zelf stond... Zou ik persoonlijk geen straf vinden. Maar een coverband op Pinkpop? zijn die er wel eens eerder geweest?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Helemaal mee eens. Ik weet dat het enorm oubollig klinkt, maar de festivals in de jaren '90 blijven voor mij de beste festivalervaringen ooit.
tja, ik denk dat de generatie onder de 20, nu hetzelfde gaat roepen over 30 jaar.

was het de charme van het festival in de 90's afwegen tegen de luxe die festivals nu allemaal hebben.
-
kraampjes met eten en drinken met lange rijen en vuile pisbakken en schijthuizen en grunge, ska-bandjes etc op de podia, afwegen tegen nu hippe vega menu's, speciale drankbarren, lounge-hoekes, vip-deks, schuilhutten, silentdisco, spoeltoiletten die schoongehouden worden, geklaag over net iets te lange rijen en mensen menigte die helemaal wild kunnen worden als een dj alleen al een hippe lichtshow en wat visuals mee neemt.

wat is oubollig en wat is festivalervaring, je kan de 80's / 90's toch al lang niet meer vergelijken met 2022 (helaas op sommige punten)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
dit gezegd hebbende.... het legendarische Woodstock, zou anno nu helemaal niet legendarisch geworden zijn zoals daar alles verlopen is in 1969, qua slecht/uitlopend tijdschema, slechte organisatie en te grote mensenmassa, mensen die zonder ticket aansloten, geen hygiene, zelf maar eten en drinken zoeken/meenemen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.210
4.453
dit gezegd hebbende.... het legendarische Woodstock, zou anno nu helemaal niet legendarisch geworden zijn zoals daar alles verlopen is in 1969, qua slecht/uitlopend tijdschema, slechte organisatie en te grote mensenmassa, mensen die zonder ticket aansloten, geen hygiene, zelf maar eten en drinken zoeken/meenemen

Dat lukte in '99 al niet meer ;). De docu op Netflix is wel een aanrader.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
We hebben het over (sub)headliners en noordafsluiters. Maar what about opvulling. Ik kwam bij toeval op een youtube filmpje (algoritme, ik weet het niks is toeval) van een bandje Hyrbid Theory. Inderdaad een coverband, maar die stem en de muziek het was net of Linkin Park er zelf stond... Zou ik persoonlijk geen straf vinden. Maar een coverband op Pinkpop? zijn die er wel eens eerder geweest?
Grappig. Linkin Park heette eerst Xero en vervolgens Hybrid Theory, maar omdat er al een band bestond die zo heette, is het uiteindelijk Linkin Park geworden. Als grapje hebben ze toen wel hun debuutalbum Hybrid Theory genoemd. Enfin, het zal hier niet om een coverband zijn gegaan aangezien ze die naam al hadden voordat Linkin Park Linkin Park was... :p
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Moeten ze alleen nog eens wat nieuwe muziek uitbrengen. Ze touren/teren nu wel al lang op The Slow Rush.
Ik las laatst een interview met Parker waarin hij vertelde dat er sowieso minder tijd tussen The Slow Rush en een nieuw album dan zitten, dan hoelang er tussen Currents en The Slow Rush zat (dikke 4.5 jaar). Aangezien The Slow Rush ondertussen ook al bijna 2.5 jaar oud is hoop ik dat er over niet al te lange tijd weer wat nieuws uit komt. En dan natuurlijk volgend jaar de festivals langs (en wat mij betreft ook headlinen :D).
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: elo, Oasiss en mattman

Landgraver

Support act
13 apr 2021
927
440
dit gezegd hebbende.... het legendarische Woodstock, zou anno nu helemaal niet legendarisch geworden zijn zoals daar alles verlopen is in 1969, qua slecht/uitlopend tijdschema, slechte organisatie en te grote mensenmassa, mensen die zonder ticket aansloten, geen hygiene, zelf maar eten en drinken zoeken/meenemen
Een aanrader lees eens het boek over Bill Graham Presents:my life inside rock and out.Geef een goed beeld hoe het toeging in de jaren 60/70/80 en hoe de business is veranderd van pakweg amateurisme tot waar we vandaag de dag staan.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
dit gezegd hebbende.... het legendarische Woodstock, zou anno nu helemaal niet legendarisch geworden zijn zoals daar alles verlopen is in 1969, qua slecht/uitlopend tijdschema, slechte organisatie en te grote mensenmassa, mensen die zonder ticket aansloten, geen hygiene, zelf maar eten en drinken zoeken/meenemen
Het grote verschil met nu is alleen dat de bezoekers van een festival toen niet zo verwend waren als nu.
Er was toen geen verwachting, geen gezuer over "aankleding", of er wel vega eten was, of er genoeg verschillende foodstands waren, enz.
Het ging er alleen maar om om muziek te te kunnen luisteren/beleven
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Het grote verschil met nu is alleen dat de bezoekers van een festival toen niet zo verwend waren als nu.
Er was toen geen verwachting, geen gezuer over "aankleding", of er wel vega eten was, of er genoeg verschillende foodstands waren, enz.
Het ging er alleen maar om om muziek te te kunnen luisteren/beleven
Plus, in deze tijden van social media geven we beroepsklagers een digitale megafoon om hun onvrede te uitten. De klachten bereiken ons dus veel beter. Er zullen destijds ook wel dingen af en toe flink mis zijn gegaan of tot onvrede hebben geleid, maar tenzij de media dat wereldkundig maakte, kreeg je daar niks van mee...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
740
stel je voor
pearl jam had nooit bestaan
maar komend jaar komt er een rockband die precies die zelfde show geeft als PJ in 1992
in de zelfde omstandigheden, regen kou, en amper dingen op t veld die voor ook maar een beetje comfort zorgen

zou dat optreden dan de zelfde mythische status bereiken als het optreden van PJ in 92??

absoluut niet
dan stond iedereen te twitteren hoe verschrikkelijk t was, dat iedereen nat en koud was en dat de proscecco op was

mijn god wat zijn festivals tegenwoordig toch eigenlijk kut
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
927
440
Plus, in deze tijden van social media geven we beroepsklagers een digitale megafoon om hun onvrede te uitten. De klachten bereiken ons dus veel beter. Er zullen destijds ook wel dingen af en toe flink mis zijn gegaan of tot onvrede hebben geleid, maar tenzij de media dat wereldkundig maakte, kreeg je daar niks van mee...
Ben wel benieuwd of de PP enquete nog iets gaat opleveren, krijgen we wel feedback in deze van buro PP ?
In mijn beleving zijn we soms wel helemaal doorgeslagen , uiteindelijk is het maar een festival of concert.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ben wel benieuwd of de PP enquete nog iets gaat opleveren, krijgen we wel feedback in deze van buro PP ?
In mijn beleving zijn we soms wel helemaal doorgeslagen , uiteindelijk is het maar een festival of concert.
Als het festival op zijn website aangeeft dat er een waanzinnig breed eetassortiment is, dan begrijp ik dat als je veganist bent en het aanbod valt enorm tegen voor jou, dat je daar ontevreden over bent. Mij als grootschalig vleesharker interesseert dat echter helemaal niks. Ik vind het jammer voor diegene als diens festivalervaring er minder mooi door is, maar meer ook niet...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.210
4.453
Boomeruurtje hier ;)?
Ook in tijden van social media zijn er legendarische momenten op Pinkpop (geweest). Arcade Fire (helaas deze door de huidige ontwikkelingen wat minder) en Metallica in 2014 zal net zo zeer een mythische status krijgen, ook als toen de prosecco op was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken