Arcade Fire

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Zijn er vandaag al presales? Dacht dat dat morgen pas was!

@wenteldave of @jimmywe, hebben jullie linkjes voor Sportpaleis en/of Ziggo?
En anders hier voor België: https://www.ticketmaster.be/event/arcade-fire-presents-the-we-tour-tickets/50527?CL_ORIGIN=ORIGIN2. Ze hadden de link aangepast die ik in dat andere topic had neergezet. Moet ik daar voortaan ook al op gaan letten...
Hier voor Nederland: https://www.ticketmaster.nl/event/arcade-fire-presents-the-we-tour-tickets/281707?CL_ORIGIN=ORIGIN2. Die is wel pas morgen om 10.00!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Geen overrompeling, maar sportpaleis gaat wel goed gevuld raken tegen september, met voldoende airplay.
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Geen overrompeling, maar sportpaleis gaat wel goed gevuld raken tegen september, met voldoende airplay.
Nou, dat valt dan toch tegen.

Ik kreeg net onderstaande e-mail:

Jouw plaatsen voor het concert van Arcade Fire


Je kocht tickets via Ticketmaster voor het concert van Arcade Fire op maandag 12 september 2022 in Sportpaleis Antwerpen.

Voor de optimale invulling van de zaal, werd besloten om jouw zitplaatsen op het balkon te verplaatsen. Je ontvangt in de plaats zitplaatsen in de tribunes.

Jouw tickets worden je binnenkort op dit e-mailadres toegestuurd.

Tot binnenkort!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Nou, dat valt dan toch tegen.

Ik kreeg net onderstaande e-mail:

Jouw plaatsen voor het concert van Arcade Fire


Je kocht tickets via Ticketmaster voor het concert van Arcade Fire op maandag 12 september 2022 in Sportpaleis Antwerpen.

Voor de optimale invulling van de zaal, werd besloten om jouw zitplaatsen op het balkon te verplaatsen. Je ontvangt in de plaats zitplaatsen in de tribunes.

Jouw tickets worden je binnenkort op dit e-mailadres toegestuurd.

Tot binnenkort!
Ja ik zag een update eerder deze week en sloeg tegen. Middenplein wel vol.

Onthouden naar volgend jaar toe als we spreken over mogelijke headlinerspot…
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Er zijn wel geen tickets meer beschikbaar. Wil dat zeggen dat ze de zaal een maand op voorhand verkleind hebben en geen nieuwe tickets meer verkopen? Dat lijkt me een vrij snelle, extreme maatregel.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb een staticket voor de Ziggo Dome over tegen kostprijs, DM maar bij interesse. :)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De AF-Tour start vandaag, maar er is na het gedoe deze week over Win Butler de nodige discussie op internet of het niet beter zou zijn als AF de stekker uit deze tour zou moeten trekken. Ook omdat kaartkopers die zich niet erg comfortabel meer voelen om de familie Butler nu op het podium te zien nu niet de gelegenheid hebben om hun tickets terug te sturen.

Moet zeggen dat ik alles behalve uitkijk naar dit concert. Hoe is dat bij jullie?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Moet zeggen dat ik alles behalve uitkijk naar dit concert. Hoe is dat bij jullie?
Was van plan om last-minute ticketswapje te doen, maar dat hoeft niet meer voor mij tbh. Hoezeer ik ook fan ben van deze band, als die getuigenissen waar zijn (ik zie vooralsnog geen reden om daaraan te twijfelen), hoef ik deze band niet meer te zien en zouden ze wat mij betreft ook geen voet meer op een (festival)podium moeten zetten. Tenzij ze een doorstart maken zonder Win ofzo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Vind het heel lastig. Had liever in de situatie van @werchter12 gezeten (heb ook overwogen geen kaarten te kopen en last minute te swappen), maar nu heb ik dus al een ticket.
Het "liefst" zie ik het optreden (de tour) door de band of door Mojo gecanceld worden, maar moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet 100% uit ben of ik besluit thuis te blijven als het concert wél doorgaat.
Enige hoop is dat er meer duidelijkheid komt komende weken of dat er "voor mij bepaald wordt" door het concert te cancelen. Al voelt dat ook laf.

Ik heb deze zomer ook onder andere The Rolling Stones, RHCP en Metallica al gezien. (Een deel van) die bandleden zullen vast ook geen brandschoon verleden hebben met machtspositie t.o.v. groupies en seksuele overschrijdingen en daar ben ik ook "gewoon" heen geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Als je een staplaats voor Ziggo hebt ben je die via Ticketswap zo kwijt @RubenFrusciante. Ik stond tot dit weekend op Swapalert (nu geen interesse meer om te gaan) en die tickets gingen voor 81,- zo weg.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Als je een staplaats voor Ziggo hebt ben je die via Ticketswap zo kwijt @RubenFrusciante. Ik stond tot dit weekend op Swapalert (nu geen interesse meer om te gaan) en die tickets gingen voor 81,- zo weg.
Dankjewel voor je reactie Tim, waardeer elke input die me verschillende inzichten geeft.
Maar het laatste wat ik wil is winst maken op (iemand die waarschijnlijk geen weet heeft van) deze situatie. En (tegen dezelfde prijs) verkopen heeft ook niet m'n voorkeur. Dat zorgt er namelijk niet voor dat Arcade Fire 'minder gesponsord' wordt, alleen dan 'via een omweg'.

Ik probeer voor mezelf concreet te krijgen wat ik wil bereiken door (als het doorgaat) niet te gaan. En kom vooralsnog tot de conclusie dat dat maar bar weinig is:
1) ik die niet gaat, zal weinig impact hebben als de Ziggo verder vol staat
2) de pijn die de desbetreffende vrouwen hebben, neem ik niet weg door niet te gaan
3) ze als het ware cancelen, zal denk ik ook niet gebeuren aangezien ik niet van plan ben nooit meer naar Arcade Fire te luisteren (waar ze ook geld aan verdienen)
4) principes hebben, daar help ik concreet ook niemand mee. Deze toestand is ontstaan nádat ik een ticket heb gekocht, dus ik heb ook niet het gevoel dat ik deze actie ook maar op enige vorm steun/tolereer.

Kortom, ik ben er nog niet uit. Wat een kut situatie.
 

ArjanZwolle

Playlistbediener
24 aug 2017
30
48
Lastige situatie. Vandaag start de Europese Tour. Fans roepen op sociale media op om de Tour te cancelen. Benieuwd of ze vanavond 'gewoon' op de planken staan in Dublin en als ze er staan wat de reactie van het publiek zal zijn. Ondanks de beschuldigingen is wat mij betreft iemand onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Neemt niet weg dat het vanwege de commotie wellicht verstandig is om de Tour te cancelen.
Zelf kaarten voor de show in de Ziggo Dome. Keek ontzettend uit naar deze show. We zien wel wat het besluit vanavond wordt I guess..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dankjewel voor je reactie Tim, waardeer elke input die me verschillende inzichten geeft.
Maar het laatste wat ik wil is winst maken op (iemand die waarschijnlijk geen weet heeft van) deze situatie. En (tegen dezelfde prijs) verkopen heeft ook niet m'n voorkeur. Dat zorgt er namelijk niet voor dat Arcade Fire 'minder gesponsord' wordt, alleen dan 'via een omweg'.

Ik probeer voor mezelf concreet te krijgen wat ik wil bereiken door (als het doorgaat) niet te gaan. En kom vooralsnog tot de conclusie dat dat maar bar weinig is:
1) ik die niet gaat, zal weinig impact hebben als de Ziggo verder vol staat
2) de pijn die de desbetreffende vrouwen hebben, neem ik niet weg door niet te gaan
3) ze als het ware cancelen, zal denk ik ook niet gebeuren aangezien ik niet van plan ben nooit meer naar Arcade Fire te luisteren (waar ze ook geld aan verdienen)
4) principes hebben, daar help ik concreet ook niemand mee. Deze toestand is ontstaan nádat ik een ticket heb gekocht, dus ik heb ook niet het gevoel dat ik deze actie ook maar op enige vorm steun/tolereer.

Kortom, ik ben er nog niet uit. Wat een kut situatie.
Oh ik bedoelde ook zeer zeker niet dat je er winst op kon maken!!! Meer dat die tickets zelfs voor meer geld nog wegvliegen en dat je ze daarom tegen kostprijs zo kwijtbent.

Edit: Maar helder. Lijkt me ook een rotsituatie. Wellicht dat die tour uiteindelijk nog gecanceld wordt.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Lastige situatie. Vandaag start de Europese Tour. Fans roepen op sociale media op om de Tour te cancelen. Benieuwd of ze vanavond 'gewoon' op de planken staan in Dublin en als ze er staan wat de reactie van het publiek zal zijn. Ondanks de beschuldigingen is wat mij betreft iemand onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Neemt niet weg dat het vanwege de commotie wellicht verstandig is om de Tour te cancelen.
Zelf kaarten voor de show in de Ziggo Dome. Keek ontzettend uit naar deze show. We zien wel wat het besluit vanavond wordt I guess..
Ik neig ook wel erg naar de stelling dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. De cancelcultuur gaat me steeds meer tegenstaan. Een kritisch artikel met beschuldigingen en een band zou gelijk een hele tournee met maanden voorbereiding van tientallen mensen moeten cancellen? Zo'n economisch argument weegt natuurlijk niet op tegen de impact van de vermeende daden maar toch. Als we alle vreemdgaande zangers gaan cancellen houden we geen shows meer over. Het is een lastige discussie..
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Gloaming en ArjanZwolle

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik neig ook wel erg naar de stelling dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. De cancelcultuur gaat me steeds meer tegenstaan. Een kritisch artikel met beschuldigingen en een band zou gelijk een hele tournee met maanden voorbereiding van tientallen mensen moeten cancellen? Zo'n economisch argument weegt natuurlijk niet op tegen de impact van de vermeende daden maar toch. Als we alle vreemdgaande zangers gaan cancellen houden we geen shows meer over. Het is een lastige discussie..
Ik vind dat persoonlijk geen artikel met beschuldigingen. Gewoon een oplijsting van 4 afzonderlijke getuigenissen + een weerwoord van Win en een 'steun' van Regine. Iedereen kan lezen en er zelf zijn/haar conclusies trekken. Het weerwoord van Win overtuigt me helemaal niet, dus voor mij persoonlijk is er geen reden om de vier getuigenissen in twijfel te trekken. Is een beetje persoonlijk natuurlijk,maar om dit een 'trial by media' of cancelcultuur te noemen vind ik niet correct.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Maar langs de andere kant zijn met de dingen die hij toegeeft niets mis en is dat een privé aangelegenheid.

De zaken waar men hem voorts van beschuldigt zijn uiteraard verwerpelijk maar, zeker met zulke beroemdheden, wacht ik toch ook liever een onderzoek af.
Mocht ik een ticket hebben zou ik op basis van wat we nu weten gewoon gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Voor de band zelf had het beter geweest om even rust te nemen. Nu ga je starten aan een tour in volle hectiek. Dat mensen afhaken is 100% te begrijpen.

Maar dat ze dat niet doen, vooral ook voor heel hun team, is ook ergens te begrijpen. Heb met genoeg volk gepraat de voorbije festivals. Ergens snakken vaste crews ook naar dit.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Moeilijke discussie inderdaad. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen is het standpunt waar ik ook het meest naar neig. Maar de wrange smaak van fans snap ik heel goed. Het zou toch mooi zijn dat je van muziek van artiesten kon genieten zonder dat er iets aanhangt. Want wat Ruben hierboven al zegt dat er via jou geld naar iemand gaat wat je niet wilt stuit mij ook wel eens tegen de borst.

Het mooiste zou zijn dat bijv al het geld dat wordt gegenereerd door de streams van R Kelly naar een goed doel zou gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken