Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
ja is dit te hoog gegrepen?
lijkt mij nog wel realistisch, fnm, kings of leon, dua lipa en soad zijn allen niet perse headliner
Donderdag en vrijdag veel te zwak, zaterdag en zondag veel te sterk.
beetje zoals het in 2008 was maar toen was het echt
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
ja is dit te hoog gegrepen?
lijkt mij nog wel realistisch, fnm, kings of leon, dua lipa en soad zijn allen niet perse headliner
FNM stond in 2020 als sub, waarom zouden ze plots tot headliner gepromoveerd worden. Op de normaal gemakkelijk verkopende zaterdag verkocht het duo Kendrick-TOP niet gemakkelijk, wat dan op donderdag. Combo AF-KoL eerder al gefaald, op donderdag 2017. En die zij echt niet groter geworden, integendeel.

Dua Lipa verkoopt gemakkelijk 2xSportpaleis uit, Billie zou dat ook kunnen maar hield 't bij eentje. Veel te grote combo dus. En ook SOAD + RATM is te sterk als combo. Vooral prijskaartje van die laatste zal de organisatie doen kijken naar een iets kleinere sub me dunkt dan er nog een cohead erbij te zetten.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
RATM lijkt een no-brainer als ze in Europa zijn volgend jaar, zoals zoveel mensen al zeggen.

Ik zou heel graag Ghost eens willen zien op Werchter ipv Graspop, als sub of eventueel co-head met een FNM/Volbeat/SOAD/...

Een pop-dag met Billie Eilish of Dua Lipa + Angèle zou ook zeker welkom zijn.

Ik zie ook niemand ze vermelden maar het is ondertussen al een tijdje geleden (van 2016 als ik het goed heb) dat we Editors nog gehad hebben dus die zie ik ook wel komen, misschien niet meer als headliner maar meer als sub of co-headliner.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Grappig. Als ik de fora wat afschuim, ook die van Boutique en TWC lijken mensen minder en minder geneigd te zijn om geld uit te geven en oplossingen te vinden om goedkoper te kunnen en drinken. Dus dat cliché van dat jongeren minder spenderen en ouderen véél meer, is zo stilletjes aan ook aan het wegkwijnen. De insiders mogen natuurlijk het tegendeel bewijzen, maar dat sentiment mag zo stilaan wel de vuilbak in, vind ik. Ook veel meer geklaag over eetprijzen zowel hier als op social media dan anders, merk ik.

Btw, voor "prima intertainment" zak ik niet af naar Werchter. Blaas me maar van m'n stoel zoals hier over concerten van Pearl Jam en Metallica werd verteld. Die show van Imagine Dragons was dat totaal niet. En als een tiental mensen hier en kranten elders het kut vinden, dan ben ik geneigd hen te geloven dan de eenzame ziel hier die er wél wat aan had. Sorry.
Grappig. Maar je zou knn schrikken van hoeveel mensen naar een mainstream afzakken voor prima entertainment.
Het gaat niet om iemand te "geloven". Smaken verschillen. En wees maar zeker dat er ook veel mensen waren die ID wel leuk vonden als afsluiter.
Net zoals ik niks zou hebben aan Harry Styles als afsluiter maar wel zou begrijpen als ze hem boeken. Dat is ook rock werchter , niet alles kan je bevallen. En gelukkig maar dat smaken verschillen.
Maar de kans dat je 1 dag billie en een andere harry styles als afsluiter krijgt vd 4 dagen acht ik heel klein. Wel eerder 1 en de andere op boutique.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.629
881
Een pop-dag met Billie Eilish of Dua Lipa + Angèle zou ook zeker welkom zijn.

Desondanks Angèle ook wel meerdere Vorst Nationaals uitverkoopt, zie ik haar eerder als een sub.
Combo Angèle als sub + Dua Lipa als headliner zie ik heel goed werken en past wel in het Werchter plaatje (in die zin dat ze beiden al ooit op Werchter hebben gestaan).

Zaterdag 2023 op de Main:
Christine & The Queens / Maneskin / Angèle / Dua Lipa
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Grappig. Maar je zou knn schrikken van hoeveel mensen naar een mainstream afzakken voor prima entertainment.
Het gaat niet om iemand te "geloven". Smaken verschillen. En wees maar zeker dat er ook veel mensen waren die ID wel leuk vonden als afsluiter.
Net zoals ik niks zou hebben aan Harry Styles als afsluiter maar wel zou begrijpen als ze hem boeken. Dat is ook rock werchter , niet alles kan je bevallen. En gelukkig maar dat smaken verschillen.
Maar de kans dat je 1 dag billie en een andere harry styles als afsluiter krijgt vd 4 dagen acht ik heel klein. Wel eerder 1 en de andere op boutique.
Meh. Zoals ik al zei geloof ik liever de tientallen mensen hier en de kranten die vermeldden dat het optreden één van de kutste van de hele editie was dan één iemand die het wel prima vond. Kan goed zijn dat veel mensen het 'prima' vonden, maar hoe ga je dan naar huis en kom je dan nog eens terug voor gewoon een 'prima' headliner. Geen idee wat daar nu weer smaak mee te maken mee heeft tbh. Als veel mensen zeggen dat het een kutoptreden was, dan.. staat dat toch los van smaak?

Wel, de kans dat er dit jaar drie nineties bands als headliners werden geboekt, achtte ik aan het einde van de vorige zomer ook klein en yet, here we are.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Zaterdag 2023 op de Main:
Christine & The Queens / Maneskin / Angèle / Dua Lipa
Maneskin komt zo snel niet op retour en ik veronderstel dat men Christine in de Barn zal zetten tegenover een rock/metalheadliner. Werchter programmeert nooit echt in één rechte lijn op de main, zie de invulling op de Metallica-dag bv., is vaak veel breder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Meh. Zoals ik al zei geloof ik liever de tientallen mensen hier en de kranten die vermeldden dat het optreden één van de kutste van de hele editie was dan één iemand die het wel prima vond. Kan goed zijn dat veel mensen het 'prima' vonden, maar hoe ga je dan naar huis en kom je dan nog eens terug voor gewoon een 'prima' headliner. Geen idee wat daar nu weer smaak mee te maken mee heeft tbh. Als veel mensen zeggen dat het een kutoptreden was, dan.. staat dat toch los van smaak?

Wel, de kans dat er dit jaar drie nineties bands als headliners werden geboekt, achtte ik aan het einde van de vorige zomer ook klein en yet, here we are.wat zijn veel mensen voor jou ?
Zoals je zegt , mensen hier op t forum en recensies die doorgaans een andere mening hebben dan een gemiddelde ID fan. Begrijp me niet verkeerd , ik vond t ook niks en heb de show niet uitgekeken. Maar een grote groep mensen ongetwijfeld wel.

3 nineties bands maakt ook niks uit. PJ bracht sinds de nineties veel nieuwe muziek uit en bewees headlinewaardig te zijn. Metallica stond er na 13 jaar en was goed. Peppers waren uitstekend.
Niet spannend volgens jou, maar voor veel mensen die er waren was t een topeditie met heerlijke concerten , ook die 3 headliners. Dus als ze volgend jaar 2 zogenoemde 90 headliners boeken die t ook weer doen, zal t ook weer een fantastische editie zijn .
Dat er dan weer een dag pop geboekt worst met een harry, dat is persoonlijk niet m'n ding maar heel begrijpelijk dat die er zou staan. Rock werchter is rock werchter en zal niet plots een dag kendrick, een dag harry styles en een dag billie hebben staan als headliner. En dat vind ik best goed ook. Blur is bvb ook een 90 headliner, ik zou t super vinden als die er staan bvb
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.629
881
Maneskin komt zo snel niet op retour en ik veronderstel dat men Christine in de Barn zal zetten tegenover een rock/metalheadliner. Werchter programmeert nooit echt in één rechte lijn op de main, zie de invulling op de Metallica-dag bv., is vaak veel breder.

Wel, ik hoop echt dat ze inderdaad wat meer rekening gaan houden met de genres die ze over elkaar zetten.
Een Lorde of Olivia Rodrigo in The Barn tegenover bijvoorbeeld Dua Lipa zou een verschrikkelijke keuze zijn, net zoals Eels vs. David Byrne destijds.
Waarschijnlijk bewust voor wat publiekspreiding, maar toch…

Maneskin zie ik vrij gauw terugkeren op een hogere spot, omdat de vraag nog steeds heel erg hoog blijft. Zaalconcerten verkopen makkelijk uit en ze teren nog op de hype.
Maar misschien is PKP 2023 ook wel een optie…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.629
881
Dat er dan weer een dag pop geboekt worst met een harry, dat is persoonlijk niet m'n ding maar heel begrijpelijk dat die er zou staan. Rock werchter is rock werchter en zal niet plots een dag kendrick, een dag harry styles en een dag billie hebben staan als headliner.

Ik vind dat de laatste jaren er hele goeie pop wordt gemaakt, zelfs in die mate dat je al een mooi meerdaags festival zou kunnen maken rond die popnamen.
Naast eerder genoemde huidige popnamen zijn er ook heel wat gevestigde popartiesten die ik nog wel eens graag zou willen zien op een festival, zoals bijvoorbeeld een Alicia Keys of Shakira.
Ik krijg zo meer en meer het gevoel dat daar momenteel een grote markt voor is, die niet echt wordt opgevangen…

Wat mij betreft mag er dus terug wel een popfestival komen, zoals Axion Beach Rock die eerder wat in die richting durfde programmeren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.999
8.649
Gisteren eerste show van RATM maar zoals verwacht geen nieuw materiaal. Vrij korte setlist ook voor zo'n band. Wel leuk dat ze Springsteen coveren.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
The ghost of Tom Joad hebben ze toen als promosingle uitgebracht.
Van mij mag een headliner best een beetje een korte setlist hebben.
1,5 uur is voor mij soms precies goed.

Mijn echte voorspelling dan:

Arcade Fire / Dua Lipa
Placebo / Rage Against the Machine
Paolo Nutini / Iron Maiden
London Grammar / Billie Eilish of Harry Styles
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
The ghost of Tom Joad hebben ze toen als promosingle uitgebracht.
Van mij mag een headliner best een beetje een korte setlist hebben.
1,5 uur is voor mij soms precies goed.

Mijn echte voorspelling dan:

Arcade Fire / Dua Lipa
Placebo / Rage Against the Machine
Paolo Nutini / Iron Maiden
London Grammar / Billie Eilish of Harry Styles
Maiden zal noooooit meer gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Zoals je zegt , mensen hier op t forum en recensies die doorgaans een andere mening hebben dan een gemiddelde ID fan. Begrijp me niet verkeerd , ik vond t ook niks en heb de show niet uitgekeken. Maar een grote groep mensen ongetwijfeld wel.

3 nineties bands maakt ook niks uit. PJ bracht sinds de nineties veel nieuwe muziek uit en bewees headlinewaardig te zijn. Metallica stond er na 13 jaar en was goed. Peppers waren uitstekend.
Niet spannend volgens jou, maar voor veel mensen die er waren was t een topeditie met heerlijke concerten , ook die 3 headliners. Dus als ze volgend jaar 2 zogenoemde 90 headliners boeken die t ook weer doen, zal t ook weer een fantastische editie zijn .
Uhh. Hier waren nogal wat mensen die niet alleen de show een kans wilden geven maar er ook echt naar uitkeken.

Da's nu de tweede keer dat je een waardeoordeel koppelt zonder dat ik het vermeld, waar zeg ik hoegenaamd dat "niet spannend voor mij" is. Ik geef enkel aan dat ik vooraf die kans klein achtte. Lees wat er staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.555
4.468
Ik zie een behoorlijk aantal mensen Placebo zeggen, is dit wens of zijn er daadwerkelijk aanwijzingen?
Die stonden nu toch gwn ook op TW Classic
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken