Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Je hebt evengoed "het recht" om iemand aan te spreken en vriendelijk te vragen om wat stiller te zijn. Die ander heeft dan evengoed "het recht" om zich daar niets van aan te trekken en gewoon door te blijven praten...

First world problems...

Heb het gevoel dat er velen wat onverdraagzamer zijn sedert corona. Als je buur je vriendelijk verzoekt wat stiller te zijn, en jij hebt liever zin om door te babbelen, ga dan even wat meer naar achter joh. Kan jij verder praten en onnozel doen, en kan de ander blijven genieten van 't optreden. Gaat de pratende dude toch niet weg, en erger je je er dermate aan dat je gefrustreerd geraakt, ga dan zelf een paar stappen dieper het publiek in (of wat meer naar links/rechts) en geniet verder...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Vandaar ook het label 'boomer', die zich graag rechten toe eigenen die helemaal niet bestaan.

Het gaat hem niet over rechten of plichten, maar eerder om elementaire beleefdheid en volwassenheid.
Als je naar een duur betaald festival gaat, dan is de “policy” dat je op z’n minst je bek houdt als je in de voorste regionen staat.
Punt. En dat zou zelfs geen discussiepunt mogen zijn.

En wil je lullen of interesseert het je niet, ga ja naar achter waar het rustiger praten is of ga je aan de toog gaan hangen.
En als dat nog niet volstaat dan ga je naar Frans Bauer of het Schlagerfestival, bij de andere “boomers” die niks geven om de kwaliteit van de muziek maar die gewoon lekker willen lullen…
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Het gaat hem niet over rechten of plichten, maar eerder om elementaire beleefdheid en volwassenheid.
Als je naar een duur betaald festival gaat, dan is de “policy” dat je op z’n minst je bek houdt als je in de voorste regionen staat.
Punt. En dat zou zelfs geen discussiepunt mogen zijn.

En wil je lullen of interesseert het je niet, ga ja naar achter waar het rustiger praten is of ga je aan de toog gaan hangen.
En als dat nog niet volstaat dan ga je naar Frans Bauer of het Schlagerfestival, bij de andere “boomers” die niks geven om de kwaliteit van de muziek maar die gewoon lekker willen lullen…
Policy? Nee hoor, het beleid op een festival is om met mijn maten lol te hebben, een biertje te drinken en te genieten van de muziek. Het is geen uitvaart, waar iedereen stil moet zijn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Policy? Nee hoor, het beleid op een festival is om met mijn maten lol te hebben, een biertje te drinken en te genieten van de muziek. Het is geen uitvaart, waar iedereen stil moet zijn.
Tenzij het Gorillaz zijn, dan moet het wel stil zijn want dan wordt het grappig! HELLO SLEEPY PEOPLE!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Het gaat hem niet over rechten of plichten, maar eerder om elementaire beleefdheid en volwassenheid.
Als je naar een duur betaald festival gaat, dan is de “policy” dat je op z’n minst je bek houdt als je in de voorste regionen staat.
Punt. En dat zou zelfs geen discussiepunt mogen zijn.
Komen steeds terug op hetzelfde, dus dit is het laatste bericht wat ik eraan ga wijden want doordringen doe je bij sommigen mensen toch niet, maar het is maar net hoe je het bekijkt.
JIJ vindt het onbeleefd, JIJ vindt het policy dat je je mond houdt, maar wie bepaalt dat?

Als je in andere landen naar festivals gaat (Spanje, Portugal, Verenigde Staten, Zuid-Amerika) staan er zo ongelofelijk veel mensen te lullen en filmt ook nog eens een aanzienlijk deel van het publiek het halve optreden. Zijn al die mensen dan onbeleefd en onvolwassen? Of zouden zij dan hier niet naar een festival mogen omdat ze zich niet aan jouw ongeschreven regels houden? Iedereen beleeft/ervaart een festival op een andere manier, en dat heb je wat mij betreft maar te accepteren/respecteren; want er is niet een soort verheven manier van festivals ervaren omdat jij dat toevallig zo voelt.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Meer 1 van de ongeschreven regels lijkt mij.
Je kan ook allemaal zo'n opblaaseend op je kop doen, maar niet aan storen als ze plots voor je gaan staan vrij voorin hoor met een groep van 20. Zoek je maar een ander plekje.
Je mag ook allemaal bij elkaar op de schouders gaan zitten... je mag ook allemaal de ene na de andere peuk opsteken. Van alles mag en kan. Je kan het ook allemaal niet doen ;)

Ik stons op BKS paar keer achteraan of midsen zijkant van de tent. Dat daar mensen praten, ja prima natuurlijk. Maar vooraan dat gaan doen is toch een beetje onrespectvol jegens artiest en medemens vind ik.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Meer 1 van de ongeschreven regels lijkt mij.
Je kan ook allemaal zo'n opblaaseend op je kop doen, maar niet aan storen als ze plots voor je gaan staan vrij voorin hoor met een groep van 20. Zoek je maar een ander plekje.
Je mag ook allemaal bij elkaar op de schouders gaan zitten... je mag ook allemaal de ene na de andere peuk opsteken. Van alles mag en kan. Je kan het ook allemaal niet doen ;)

Ik stons op BKS paar keer achteraan of midsen zijkant van de tent. Dat daar mensen praten, ja prima natuurlijk. Maar vooraan dat gaan doen is toch een beetje onrespectvol jegens artiest en medemens vind ik.
Amen.
Beetje respect hebben voor elkaar. Niet meer, niet minder.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Heb zelf meer last van rokers dan mensen die praten. Als je ergens voorin staat tussen 10 mensen in, en iemand steekt een sigaret op en blaast een aantal minuten lang rook in je gezicht maakt het het ook wel lastig om van de muziek te genieten. Hebben meer mensen hier last van? Of is dit misschien meer een Graspop probleem omdat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers wat hoger ligt?

ben wel voor rookzones op festivals, of tenminste gewoon niet roken als je voorin staat tijdens een concert dat lijkt me ook niet zo moeilijk. zitten echt asociale mensen tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Het mooie bij een festival is juist dat iedereen het op zijn eigen manier beleeft. De een is er voor de muziek, maar de ander is er gewoon, omdat zijn of haar vrienden gaan. Dan krijg je natuurlijk ook dat mensen gewoon gezellig gaan praten.

Maar ook voor de mensen die er voor de muziek zijn, doet ieder zijn eigen ding. De een staat van begin tot eind frontrow aan de mainstage, de ander wil zoveel mogelijk zien en pakt soms wat halve optredens mee, weer iemand wil af en toe een signeersessie meepakken, etc, etc. Alles is prima
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
JIJ vindt het onbeleefd, JIJ vindt het policy dat je je mond houdt, maar wie bepaalt dat?

Ik ga je nog even taggen, ook al ga je niet meer reageren (maar op zich geen probleem, hoor).

Dat is nou net het punt dat iedereen jou hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat er wél een (ongeschreven) festival policy bestaat.

Je gaat ’s nachts ook geen keiharde muziek draaien, terwijl je buren slapen, omdat jij er zin in hebt.
Je gaat op restaurant ook niet zitten boeren, omdat jij dat altijd thuis wel doet.
Dat staat ook nergens geschreven, maar dat valt onder de noemer asociaal gedrag.

En dat is net hetzelfde op een festival…
Als iemand per sé een verhaal wil vertellen over een gesteriliseerde kat, dan kan dat op andere plaatsen, maar niet frontstage tussen anderen die wél proberen te genieten van het concert.

En uiteraard hangt alles af van de context.
Iemand die wat aan het praten is over het concert zelf, zal minder snel irriterend zijn, dan een eindeloos gelul over een kat.

Miauw!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Ik ga je nog even taggen, ook al ga je niet meer reageren (maar op zich geen probleem, hoor).

Dat is nou net het punt dat iedereen jou hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat er wél een (ongeschreven) festival policy bestaat.

Je gaat ’s nachts ook geen keiharde muziek draaien, terwijl je buren slapen, omdat jij er zin in hebt.
Je gaat op restaurant ook niet zitten boeren, omdat jij dat altijd thuis wel doet.
Dat staat ook nergens geschreven, maar dat valt onder de noemer asociaal gedrag.

En dat is net hetzelfde op een festival…
Als iemand per sé een verhaal wil vertellen over een gesteriliseerde kat, dan kan dat op andere plaatsen, maar niet frontstage tussen anderen die wél proberen te genieten van het concert.

En uiteraard hangt alles af van de context.
Iemand die wat aan het praten is over het concert zelf, zal minder snel irriterend zijn, dan een eindeloos gelul over een kat.

Miauw!

En toch zijn er genoeg mensen (hoe vreemd het ook klinkt), die toch niet voor de muziek naar een festival gaan, maar gewoon voor de sfeer, gezelligheid en met vrienden.

Ik denk dat er schrikbarend veel mensen zijn die er niet voor de muziek zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam Timmermans

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik denk dat er schrikbarend veel mensen zijn die er niet voor de muziek zijn.
Ok, maar gaan die dan echt zo veel moeite doen om op voorhand een plaatsje te bemachtigen in de pit? Of een uur lang op voorhand in de Barn gaan zitten wachten ergebs vooraan?

Wij gaan bijvoorbeeld ook naar de Gentse Feesten met een groepje voor de sfeer, maar dan staan we meestal in ons groepje achteraan bij een podium, op een plaats waar iedereen wat staat te praten en te feesten…
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Ok, maar gaan die dan echt zo veel moeite doen om op voorhand een plaatsje te bemachtigen in de pit? Of een uur lang op voorhand in de Barn gaan zitten wachten ergebs vooraan?

Wij gaan bijvoorbeeld ook naar de Gentse Feesten met een groepje voor de sfeer, maar dan staan we meestal in ons groepje achteraan bij een podium, op een plaats waar iedereen wat staat te praten en te feesten…

Dat zal het probleem waarschijnlijk zijn, dat het voor hun niet wachten is, omdat ze gewoon de hele tijd als groep staan te feesten, praten of wat dan ook.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
En toch zijn er genoeg mensen (hoe vreemd het ook klinkt), die toch niet voor de muziek naar een festival gaan, maar gewoon voor de sfeer, gezelligheid en met vrienden.

Ik denk dat er schrikbarend veel mensen zijn die er niet voor de muziek zijn.
Klopt maar waarom ga je dan bvb helemaal voorin staan om je vervolgens om te draaien, niet te bewegen en zelfs niet wetend wat er speelt. Dan denk ik zoek dan een tof plekje ergens op de wei en ga er daar wat drinken
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Klopt maar waarom ga je dan bvb helemaal voorin staan om je vervolgens om te draaien, niet te bewegen en zelfs niet wetend wat er speelt. Dan denk ik zoek dan een tof plekje ergens op de wei en ga er daar wat drinken

Tsjaa, daar gaan we nooit achter komen. Voor hen is het hardstikke normaal op deze manier
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Mooi discussie. Ik heb er in principe geen problemen mee als men af en toe wat tegen elkaar zegt of ergens achter in de tent/wiede complete conversaties houden. Echter voorin zou het je sieren om je aandacht zoveel mogelijk bij de muziek te houden. Ik heb echter soms het idee dat men niet eens weet waar men naar toe gaat. Bij de black Pumas stond een stel waarvan de jongen vroeg of deze groep house speelde. Ik vertelde hem dat ik hem moest teleurstellen. Toen besloten ze maar om elkaar te vermaken. Was blij dat ze voor het begin van het concert waarschijnlijk een stil plekje opzochten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Nog een ergernis erbij.
Ik ga op tijd naar een tent of podium toe om een goed plekje voorin te verkrijgen.
Vervolgens als het al tjokvol zit, komen er van die mensen die met ellebogen en vaak in een treintje elkaar vasthoudend naar voren moeten en zullen.
Vervolgens staan ze 5 minuten te kijken en komen erachter dat het toch niets is, of dat het wel heel lang duurt voordat ze hun hit gaan spelen, dat ze met dezelfde ellebogenwerk er weer uit willen. Grrrrrrrrrr.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken