Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Motley Crue zou ik niet op hopen. Ze stonden er eerder als headliner, dat was een beetje een blamage naar mijn mening.
Dat terwijl ik de muziek wel kan waarderen.
De headliners en grote namen 2023 zijn aardig in te vullen toch? De afzeggingen van dit jaar + verschoven tours + de geplande tours voor 2023.
Ik verwacht Ozzy +Judas Priest (No more tours tour is verschoven naar 2023) A7x, (Same reason), Ghost (als er geen USA tour aankomt) FNM, (ze moeten ergens hun geld vandaan halen) Limp Bizkit (tourde dit jaar, maar sloeg GMM over) Aerosmith (als ze nog gaan touren).
Inflames, Slipknot, Amon Amarth, Gojira, Slash, Disturbed, Behemoth misschien een Rob Zombie..dan ben je aardig rond denk ik?
Judas priest opnieuw? Alsjeblieft niet zeg.
Ozzy was iets over gezegd met health issues geloof ik dus hopelijk blijft die ook weg.
Aerosmith is ook wel minder waarschijnlijk na de tour aankondiging van holywood vampires.

Avenged Sevenfold en Slipknot lijken me een safe bet voor 2 van de 3 headliners. Ben benieuwd wat die laatste headliner wordt dan.
Ms2 afsluiters zal FNM wel 1 van zijn inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
Judas priest opnieuw? Alsjeblieft niet zeg.
Ozzy was iets over gezegd met health issues geloof ik dus hopelijk blijft die ook weg.
Aerosmith is ook wel minder waarschijnlijk na de tour aankondiging van holywood vampires.

Avenged Sevenfold en Slipknot lijken me een safe bet voor 2 van de 3 headliners. Ben benieuwd wat die laatste headliner wordt dan.
Ms2 afsluiters zal FNM wel 1 van zijn inderdaad.

Motley - A7x - Slipknot
Def Lep - FNM - Ghost/Nightwish
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Motley - A7x - Slipknot
Def Lep - FNM - Ghost/Nightwish
Ik denk niet dat Def Leppard een mainstage zou afsluiten als je komen.

Denk/hoop dat het dan zoiets zou worden:
Dep Leppard > Motley > iets harders om mee af te sluiten zoals PWD/Inflames/amonamarth

Verder lijkt het me wel een goede gok trouwens
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Motley - A7x - Slipknot
Def Lep - FNM - Ghost/Nightwish
Dan zou Slipknot de vaandeldrager van het festival zijn...liever niet.

Motley Crue en A7x liever niet als headliners....maar ik begrijp dat de vijver aan headliners wel klein aan het worden is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Dan zou Slipknot de vaandeldrager van het festival zijn...liever niet.

Motley Crue en A7x liever niet als headliners....maar ik begrijp dat de vijver aan headliners wel klein aan het worden is.
Denk dat a7x een prima headliner zou zijn, daarnaast zullen ze ook niet voor minder komen aangezien ze in 2022 ook gewoon de headliner van de dag zouden zijn.

Denk inderdaad wel dat een a7x/fnm dag en een motley/def dag allebij niet zouden uitverkopen. Dan moeten er nog wat flinke namen bij als sub zoals een disturbed, alter bridge, nightwish etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Def Leppard stond in 2019 als sub op main 1, waarna er nog Sabaton (qua sfeer en tshirts op de wei de echte headliner van die dag zo leek het) en Kiss kwamen, dus denk ook niet dat die nog een main afsluiten
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Als we daadwerkelijk Netflix en Disney gaan raadplegen voor de line-up, is het triest gesteld met de Metalfestivals.
Populariteit en weer bekendheid bij jongeren.

Maar veel heeft het blijkbaar niet geholpen, die NA Stadium Tour met Def Leppard is gestart met maar halfvolle stadia.

Maar daar ook gewone staanplaatsen die snel 150$ zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
19
38
Parkway Drive jaren vermeden, maar wist niet dat ze veranderd waren van genre. Kan ze wel als mogelijke co-headliner zien, best een grote naam en ze zullen toch ergens die nieuwe headliners moeten opgraven. Geen fan van Gojira though, kan me wat moeilijk voorstellen dat dat algemene aantrek genoeg heeft (maar kan zeker aan mij liggen).

Kans dat jullie me al doodslaan na dit eerste berichtje :censored: Maar ik zie Babymetal wel zitten als co-headliner. Ga nu niet beweren dat het een superband is, maar lijkt me wel eens iets vernieuwends en een ervaring om te zien. Lordi heeft nog nooit op Graspop gestaan (wel Wacken dit jaar) en lijkt me qua show-gehalte en naambekendheid (Eurovision heeft wel geholpen) ook wel co-headliner materiaal. Geweldige band ook IMO.

Alleszins lijkt Avenged Sevenfold wel een zekerheid. Nightwish tourt nog tot juni 2023, lijkt me ook wel een typische keuze.

Verder vooral hoop op wat bands die ik al lang wil zien, maar nog niet op Graspop gestaan hebben sinds 2007 (Stratovarius, Stormwarrior, Avantasia, ...)
 
  • Winning
  • Wow
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
Parkway Drive jaren vermeden, maar wist niet dat ze veranderd waren van genre. Kan ze wel als mogelijke co-headliner zien, best een grote naam en ze zullen toch ergens die nieuwe headliners moeten opgraven. Geen fan van Gojira though, kan me wat moeilijk voorstellen dat dat algemene aantrek genoeg heeft (maar kan zeker aan mij liggen).

Kans dat jullie me al doodslaan na dit eerste berichtje :censored: Maar ik zie Babymetal wel zitten als co-headliner. Ga nu niet beweren dat het een superband is, maar lijkt me wel eens iets vernieuwends en een ervaring om te zien. Lordi heeft nog nooit op Graspop gestaan (wel Wacken dit jaar) en lijkt me qua show-gehalte en naambekendheid (Eurovision heeft wel geholpen) ook wel co-headliner materiaal. Geweldige band ook IMO.

Alleszins lijkt Avenged Sevenfold wel een zekerheid. Nightwish tourt nog tot juni 2023, lijkt me ook wel een typische keuze.

Verder vooral hoop op wat bands die ik al lang wil zien, maar nog niet op Graspop gestaan hebben sinds 2007 (Stratovarius, Stormwarrior, Avantasia, ...)

Babymetal en Lordi kunnen er prima staan, maar dan gewoon midden op de dag op de mainstage. Stratovarius en Avantasia zou ik ook toejuichen, die derde ken ik niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Parkway Drive jaren vermeden, maar wist niet dat ze veranderd waren van genre. Kan ze wel als mogelijke co-headliner zien, best een grote naam en ze zullen toch ergens die nieuwe headliners moeten opgraven. Geen fan van Gojira though, kan me wat moeilijk voorstellen dat dat algemene aantrek genoeg heeft (maar kan zeker aan mij liggen).

Kans dat jullie me al doodslaan na dit eerste berichtje :censored: Maar ik zie Babymetal wel zitten als co-headliner. Ga nu niet beweren dat het een superband is, maar lijkt me wel eens iets vernieuwends en een ervaring om te zien. Lordi heeft nog nooit op Graspop gestaan (wel Wacken dit jaar) en lijkt me qua show-gehalte en naambekendheid (Eurovision heeft wel geholpen) ook wel co-headliner materiaal. Geweldige band ook IMO.

Alleszins lijkt Avenged Sevenfold wel een zekerheid. Nightwish tourt nog tot juni 2023, lijkt me ook wel een typische keuze.

Verder vooral hoop op wat bands die ik al lang wil zien, maar nog niet op Graspop gestaan hebben sinds 2007 (Stratovarius, Stormwarrior, Avantasia, ...)
Babymetal en Lordi prima maar co-headliner? Kom op zeg. Lordi opent voor Sabaton met daartussen nog The Hu. Beide acts zouden mooi ergens rond 15 uur spelen. En met name bij die eerste zou ik gaan kijken ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
- electric callboy
- the hu
- journey
- the darkness
Airbourne
Amaranthe
Epica
Blind Guardian
Hollywood Vampires
Sonata Artica
Feuerschwanz

Doe deze namen maar, en dan nog een goede headliner of twee (Blind Guardian zal ook wel headliner zijn als die er zouden staan?). Kan ik wel een heel weekend op draaien :)

Edit: en voeg daar graag nog Temperance en/of Visions of Atlantis aan toe
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Kans dat jullie me al doodslaan na dit eerste berichtje :censored: Maar ik zie Babymetal wel zitten als co-headliner. Ga nu niet beweren dat het een superband is, maar lijkt me wel eens iets vernieuwends en een ervaring om te zien. Lordi heeft nog nooit op Graspop gestaan (wel Wacken dit jaar) en lijkt me qua show-gehalte en naambekendheid (Eurovision heeft wel geholpen) ook wel co-headliner materiaal. Geweldige band ook IMO.
Doodslaan is veel gezegd. Een corrigerende tik daarentegen... ;)

Zoals anderen zeggen, prima bands om eerder op de dag te plaatsen, maar dit zijn echt niet de (co)headlinernamen die het volk naar Dessel zullen trekken. Daar is GMM toch echt wel al te groot voor. Kan bijvoorbeeld wel bij (ik zeg maar iets) Ieper Hardcore Fest of zo.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Persoonlijke (wish)list:

vrijdag: x > Joan Jett > x > Poison > Alter Bridge > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar
zaterdag: ... x Thundermother > Electric Callboy > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag: ... >The Hu > Journey > Airbourne > Rob Zombie > Disturbed > Ghost > Queen + Adam Lambert

Al begrijp ik dat er misschien iets te weinig echt harde bands tussen staan... haha.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Persoonlijke (wish)list:

vrijdag: x > Joan Jett > x > Poison > Alter Bridge > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar
zaterdag: ... x Thundermother > Electric Callboy > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag: ... >The Hu > Journey > Airbourne > Rob Zombie > Disturbed > Ghost > Queen + Adam Lambert

Al begrijp ik dat er misschien iets te weinig echt harde bands tussen staan... haha.
Voor de mainstage zou ik hier best blij mee zijn! Tof sie afsluitshow van Avatar. De hardere bands staan toch vaak in de Marque
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Doe deze namen maar, en dan nog een goede headliner of twee (Blind Guardian zal ook wel headliner zijn als die er zouden staan?). Kan ik wel een heel weekend op draaien :)

Edit: en voeg daar graag nog Temperance en/of Visions of Atlantis aan toe
Denk niet dat Blind Guardian headliner zou zijn, die zijn niet zo groot buiten Duitsland. (ik ga ze zien in een zaaltje in Sittard waar zo'n 500 man in past dit jaar) Vind het verder wel een leuke band en zou het tof vinden als ze komen.

Verder hoop ik dat ze de traditie voortzetten om een wat hardere jongere band te bombarderen tot ms2 afsluiter. Dit deden ze steeds ieder jaar 2015-2019 maar in 2022 niet. Oa. In Flames, parkway drive, lamb of god hebben deze eer al gehad dus ik hoop op nog zoiets.

Qua persoonlijk favorieten zou ik zeer tevreden zijn als Slipknot, A7X en Nightwish komen. Als (sub)headliners. Dat zou in ieder geval een instant combi zijn voor mij en mijn vrienden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben wanneer ze per dag nog meer thematisch programmeren op de kleinere podia. Ik zie een dagje post-metal in de Dome of een gitzwarte dag in de Marquee echt heel erg zitten. En tegen een dagje met relatief veel prog op de mainstages (bijv. Steven Wilson, Dream Theater) heb ik ook geen bezwaar.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Nightwish, Parkway Drive, In Flames en Blind Guardian.
En voldoende Black en Death Metal.
Dan ben ik content.
En The Halo Effect natuurlijk ?
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Persoonlijke (wish)list:

vrijdag: x > Joan Jett > x > Poison > Alter Bridge > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar
zaterdag: ... x Thundermother > Electric Callboy > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag: ... >The Hu > Journey > Airbourne > Rob Zombie > Disturbed > Ghost > Queen + Adam Lambert

Al begrijp ik dat er misschien iets te weinig echt harde bands tussen staan... haha.
prachtig lijstje, zijn allemaal mainstage bands ( behalve the hu misschien) hier teken ik meteen voor
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: saurus en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Voila; meteen maar even verder gezocht naar de wishlist voor de main stages. :cool:

MAINSTAGES
vrijdag:
Joyous Wolf > Joan Jett > Inglorious > Poison > Electric Callboy > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar
zaterdag: Babymetal > Thundermother > HammerFall > Halestorm > Trivium > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag:
Mammoth WVH > NanowaR of Steel > The Hu > Journey > Airbourne > Rob Zombie > Disturbed > Ghost > Queen + Adam Lambert

Wel geen flauw idee betreffende prijskaartje(s) van de bands. Desnoods parking aan 35 euro, €6,66/muntje en toiletten betalend maken. :devilish::poop:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken