Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
@nikita na je post in het 'mijn Graspop' topic: is het al zeker dat Psychonaut volgend jaar naar Graspop komt? Zo ja, dan is dat alvast een must see voor die editie. Wat was dat vet op Alcatraz!
Nee, eerder een suggestie en verwachting haha. Die festivals zijn zeker al volop bezig met boeken van grote bands voor volgend jaar, maar ik denk niet dat Belgische groepen zo vroeg een aanvraag zouden krijgen. Ik verwacht de kans wel omdat die mannen aan een mooie groei bezig zijn, met een nieuwe plaat komen (einde zomer geloof ik, eerste single wordt volgende week gelost) en dus perfect zouden passen op Graspop volgend jaar. Ik gun hen alvast een plekje na de mooie spots voor andere Belgische trots dit jaar (Stake, Amenra, Evil Invaders, etc).
 
  • Geweldig
  • On fire
Waarderingen: Jamel en theblackmadness

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Die gaan best hoog staan vermoed ik. Met deze aankondiging kunnen we meteen ook Aerosmith afschrijven
Vrees ik ook.
Door de hernieuwde populariteit van Depp zie ik die ev. nog wel op RW terecht komen, dan nemen ze niet zo´n hoge plaats in op GMM
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Vrees ik ook.
Door de hernieuwde populariteit van Depp zie ik die ev. nog wel op RW terecht komen, dan nemen ze niet zo´n hoge plaats in op GMM

Vorige keer stonden ze op Graspop op de mainstage van 19:40 tot 20:55 te spelen. Voor Judas Priest > Ozzy > A Perfect Circle.

Edit: wat overigens een prima show was, wel weer vergelijkbare situatie met wat men nu zondag dacht te zien, veel "normaal" volk dat puur komt voor iemand als Johnny Depp.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Vrees ik ook.
Ze zullen in ieder geval niet zo'n hoge spot in nemen als Aerosmith.

Denken jullie dat Aerosmith 100% uitgesloten is? Die Aerosmith tour was wel heel kort dacht ik dus zou ook nog kunnen dat hij een paar shows met Aerosmith tussendoor speelt? Om die in te halen. Al is het wel minder waarschijnlijk

Ik zou er iig niet rouwig om zijn als Aerosmith niet komt
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ah Joe Perry doet gewoon zoals Tommy Johansson dit jaar. Slapen op de camping en zo :ROFLMAO:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ah Joe Perry doet gewoon zoals Tommy Johansson dit jaar. Slapen op de camping en zo :ROFLMAO:
Zanger van Eisbrecher zei trouwens ook dat hij het hele weekend op de camping sliep en rondloopt op het festival.
Geen idee of het ook echt zo is maar wel grappig idee
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Zanger van Eisbrecher zei trouwens ook dat hij het hele weekend op de camping sliep en rondloopt op het festival.
Geen idee of het ook echt zo is maar wel grappig idee

Ik zag wel iemand lopen die erop leek zonder de zonnebril. Alleen mijn gedachte is dan vaak "zoo, die lijkt veel op die artiest", zonder verder te bedenken dat het dus ook echt een artiest kan zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ik zag wel iemand lopen die erop leek zonder de zonnebril. Alleen mijn gedachte is dan vaak "zoo, die lijkt veel op die artiest", zonder verder te bedenken dat het dus ook echt een artiest kan zijn
Ja op zaterdag tijdens zijn optreden zei hij dat hij op donderdag is aangekomen op de camping en al 3 dagen rondloopt op het festival en het helemaal geweldig vond haha
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ja op zaterdag tijdens zijn optreden zei hij dat hij op donderdag is aangekomen op de camping en al 3 dagen rondloopt op het festival en het helemaal geweldig vond haha
Ik heb satchel van Steel Panther ook zien rondlopen. Al is die best moeilijk te herkennen zonder die pruik, was alleen maar omdat ik andere mensen zag foto's met hem nemen dat ik het door had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik heb satchel van Steel Panther ook zien rondlopen. Al is die best moeilijk te herkennen zonder die pruik, was alleen maar omdat ik andere mensen zag foto's met hem nemen dat ik het door had.
Ik heb de bassist van Dirty Honey nog tegengekomen en nog snel even een foto ermee gemaakt. Achteraf vroeg ie nog "Do you know where I can find some weed", dus hij had er duidelijk zin in.

Kort nadien nog eens zien rondslenteren, waarschijnlijk nog steeds op zoek.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Koekdoos

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Ik blijf het vreemd vinden dat ik de naam RATM zo vaak blijven tegen komen als suggestie.
Deze band heeft al bijna 30 jaar niets opzienbarends meer gepresteerd en daarom minder relevant als Judas Priest, Saxon of Whitesnake.
Hiermee wil ik echt niet propageren dat deze oldies eeuwig als rollator rock terug moeten blijven komen, alleen aangeven dat RATM net zo goed, zelfs nog meer een Oldie-band is, die alleen voor veel geld komen, hetgeen ze vooraf zo verafschuwden, met name Dhr. La Rocha.
Ook de hype voor een band als `Motley Crue` ontgaat mij volledig.
Deze band was Mega in de USA, maar heeft daarbuiten nooit iets voorgesteld, leuk als middagact, maar als deze jongens de hoofdprijs willen laat ze dan alsjeblieft in de States blijven.

Mijn suggesties voor 2023
Epica
Blind Guardian
Soen
Leprous
Tim Vantol
Hollywood Vampires
De Wolf
Godsmack
Big big train
My dying bride
Blackberry Smoke
Dream Theater
Steven Wilson
Arjan Lucassen´s Star One
Frei Wild
Journey
Katatonia
Mono Inc.
Crippled Black Phoenix
The Pineapple Thief
Faun
Avenged Sevenfold
Nightwish
Saltatio Mortis
Alter bridge
Amaranthe
Flogging Molley
Fiddlers Green
The Dreadnoughts
Therion
Black Star riders
Uraih Heep
Sonata Artica
Myrkur
Feuerschwanz
Heart
The Sweet
Ghost
Jorn
Wilderun
Aerosmith
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ook de hype voor een band als `Motley Crue` ontgaat mij volledig.
Deze band was Mega in de USA, maar heeft daarbuiten nooit iets voorgesteld, leuk als middagact, maar als deze jongens de hoofdprijs willen laat ze dan alsjeblieft in de States blijven.
'The Dirt' eens bekijken op Netflix. Of 'Pam & Tommy' op Disney+
En puur op hun discografie afgaande zouden die toch 100% feest zijn op GMM? (ik heb het niet over de live performance van Vince Neil in de laatste X-aantal jaren, zou blijkbaar weer beter zijn momenteel)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Motley Crue op Graspop zou geweldig zijn. Def Leppard en hopelijk Joan Jett en Poison als totaal pakket! Dan is dat al minimaal een dagticket waard voor mij. Qua zang van Vince Neil geldt toch ook gewoon dat het minder dramatisch is als je erbij bent. In 2015 nog gezien bij de final tour, en inderdaad het was niet meer hoe het geweest was. Maarja, toch minder dramatisch dan een Bon Jovi of Whitesnake.
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Motley Crue zou ik niet op hopen. Ze stonden er eerder als headliner, dat was een beetje een blamage naar mijn mening.
Dat terwijl ik de muziek wel kan waarderen.
De headliners en grote namen 2023 zijn aardig in te vullen toch? De afzeggingen van dit jaar + verschoven tours + de geplande tours voor 2023.
Ik verwacht Ozzy +Judas Priest (No more tours tour is verschoven naar 2023) A7x, (Same reason), Ghost (als er geen USA tour aankomt) FNM, (ze moeten ergens hun geld vandaan halen) Limp Bizkit (tourde dit jaar, maar sloeg GMM over) Aerosmith (als ze nog gaan touren).
Inflames, Slipknot, Amon Amarth, Gojira, Slash, Disturbed, Behemoth misschien een Rob Zombie..dan ben je aardig rond denk ik?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
'The Dirt' eens bekijken op Netflix. Of 'Pam & Tommy' op Disney+
En puur op hun discografie afgaande zouden die toch 100% feest zijn op GMM? (ik heb het niet over de live performance van Vince Neil in de laatste X-aantal jaren, zou blijkbaar weer beter zijn momenteel)
Als we daadwerkelijk Netflix en Disney gaan raadplegen voor de line-up, is het triest gesteld met de Metalfestivals.
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Motley Crue zou ik niet op hopen. Ze stonden er eerder als headliner, dat was een beetje een blamage naar mijn mening.
Dat terwijl ik de muziek wel kan waarderen.
De headliners en grote namen 2023 zijn aardig in te vullen toch? De afzeggingen van dit jaar + verschoven tours + de geplande tours voor 2023.
Ik verwacht Ozzy +Judas Priest (No more tours tour is verschoven naar 2023) A7x, (Same reason), Ghost (als er geen USA tour aankomt) FNM, (ze moeten ergens hun geld vandaan halen) Limp Bizkit (tourde dit jaar, maar sloeg GMM over) Aerosmith (als ze nog gaan touren).
Inflames, Slipknot, Amon Amarth, Gojira, Slash, Disturbed, Behemoth misschien een Rob Zombie..dan ben je aardig rond denk ik?

Ik denk niet dat Ozzy nog goed genoeg hersteld om te touren en anders neemt Graspop er hopelijk geen risico mee met steeds meer gezondheidsklachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken