Pinkpop 2023

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.259
Wat ik me afvraag: Met de hoge inflatie, zal er bij steeds meer mensen minder overblijven voor bijvoorbeeld conserten en festivals. Dus ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zo hard kunnen blijven stijgen, mensen moeten ook nog kunnen eten.

Besefte me vandaag ineens dat ik voor mijn eerste pinkpop 140 euro betaalde voor een heel weekend inclusief Bruce Springsteen, en dat ik voor alleen de rolling stones volgende week, 150 euro heb betaald...bizar eigenlijk.
Het is inderdaad bizar hoe hard de prijzen blijven stijgen.
Ik verwacht (voornamelijk inschatting en economische kennis) dat dit jaar echt een heel duur jaar blijft.

Echter, op een gegeven moment moeten de prijzen gaan dalen of lonen moeten stijgen.
Mijn verwachting is dan ook dat we vanaf 2023 weer naar iets 'normalere' prijzen zullen gaan.

Dit is voornamelijk nodig omdat anders vraag het aanbod niet meer kan betalen en het aanbod daardoor niet van zijn/haar product/dienst afkomt.

Natuurlijk is dit deels speculeren wat ik doe en hebben er heel veel dingen invloed op prijsstijgingen/dalingen (o.a.: oorlog, virussen, etc.).
Maar ik heb dus goede hoop dat de prijsdaling binnenkort in gang gezet zal worden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.511
4.353
Het is inderdaad bizar hoe hard de prijzen blijven stijgen.
Ik verwacht (voornamelijk inschatting en economische kennis) dat dit jaar echt een heel duur jaar blijft.

Echter, op een gegeven moment moeten de prijzen gaan dalen of lonen moeten stijgen.
Mijn verwachting is dan ook dat we vanaf 2023 weer naar iets 'normalere' prijzen zullen gaan.

Dit is voornamelijk nodig omdat anders vraag het aanbod niet meer kan betalen en het aanbod daardoor niet van zijn/haar product/dienst afkomt.

Natuurlijk is dit deels speculeren wat ik doe en hebben er heel veel dingen invloed op prijsstijgingen/dalingen (o.a.: oorlog, virussen, etc.).
Maar ik heb dus goede hoop dat de prijsdaling binnenkort in gang gezet zal worden.
Welja dan heb je mss niet persee en daling in de prijs, maar wel een daling in het aanbod. Kleinere artiesten en festivals die niet meer kunnen touren/doorgaan. Terwijl de pinkpops en werchters ondertussen miljoenen blijven vangen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.099
Niets Pinkpop gerelateerds iig.

Hier denken veel mensen dat Fortarock terugkomt, of dat er een Knotfest in Nederland gaat worden georganiseerd:
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Zou Bruce Springsteen niet alsnog headliner van pp 2023 kunnen worden? Er even van uitgaande dat pinkpop op 16, 17, 18 juni 2023 valt en Bruce Springsteen op 13 juni in Zürich en op 21 juni in Düsseldorf speelt. Dit laat een perfect gat over voor een headline spot op Pinkpop. Ook super dichtbij Dusseldorf. Ik bedoel het is algemeen bekend hoe Bruce Springsteen geniet van het Pinkpop festival. 2e datum voor Amsterdam is aangekondig, why not voor Landgraaf? Of wishfull thinking? Ik hoop het niet jongens...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Zou Bruce Springsteen niet alsnog headliner van pp 2023 kunnen worden? Er even van uitgaande dat pinkpop op 16, 17, 18 juni 2023 valt en Bruce Springsteen op 13 juni in Zürich en op 21 juni in Düsseldorf speelt. Dit laat een perfect gat over voor een headline spot op Pinkpop. Ook super dichtbij Dusseldorf. Ik bedoel het is algemeen bekend hoe Bruce Springsteen geniet van het Pinkpop festival. 2e datum voor Amsterdam is aangekondig, why not voor Landgraaf? Of wishfull thinking? Ik hoop het niet jongens...
Uitgesloten. Door de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal Bruce hoogstwaarschijnlijk tijdens het Pinkpop weekend in België optreden waardoor hij uitgesloten is voor Pinkpop.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194
Uitgesloten. Door de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal Bruce hoogstwaarschijnlijk tijdens het Pinkpop weekend in België optreden waardoor hij uitgesloten is voor Pinkpop.
Off topic, maar wat is de reden waarom de datum in belgië nog niet is aangekondigd? Wordt dit een tw classic met meerdere namen of iets dergelijks?
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Uitgesloten. Door de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal Bruce hoogstwaarschijnlijk tijdens het Pinkpop weekend in België optreden waardoor hij uitgesloten is voor Pinkpop.
Hoe weten we om welke datums dit gaat? Ik kan tot dusver alleen vinden dat er een datum voor België wordt aangekondigd, niet welke datum. Hoe weet je dan dat dit precies een datum in het weekend van Pinkpop gaat zijn?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.686
Hoe weten we om welke datums dit gaat? Ik kan tot dusver alleen vinden dat er een datum voor België wordt aangekondigd, niet welke datum. Hoe weet je dan dat dit precies een datum in het weekend van Pinkpop gaat zijn?

En dat Greasy Lake zit er vrijwel nooit naast.
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Muse lijkt me wel een hele grote kans hebber, of niet? Nieuw album, en neem aan dat ze naast de kleine show in de herfst nog wel naar Nederland komen voor het album?
Ik hoop ook dat de peppes in komen halen, maar weet niet of die weer gaan touren?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Muse lijkt me wel een hele grote kans hebber, of niet? Nieuw album, en neem aan dat ze naast de kleine show in de herfst nog wel naar Nederland komen voor het album?
Ik hoop ook dat de peppes in komen halen, maar weet niet of die weer gaan touren?
Denk het niet. Muse is wel een beetje uit en zijn veel betere opties lijkt het volgend jaar
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Ik begon ook met (denkbeeldig ik) denk het niet. Probeer ik het nog eens.
Ik (?) heb het idee dat de populariteit en 'buzz' rond Muse wat minder wordt. Heb het gevoel dat het komende album in die zin wel een belangrijke is.

Maar hee wie ben ik he!?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
gezien de tourdata van afgelopen jaren en het ontbreken van NL in 2022, kan ik me heel goed voorstellen dat Muse een groot kanshebber is om in 2023 een mogelijke headliner te kunnen zijn.
toch ook een beetje publiekslieveling, lijkt me een no brainer als Mojo ze zou kunnen zetten op Pinkpop.
Zet er een "classic-headliner" naast en een "nieuwe pop headliner" bij en je hebt een gevarieerde headliner combinatie, denk ik...
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik begon ook met (denkbeeldig ik) denk het niet. Probeer ik het nog eens.
Ik (?) heb het idee dat de populariteit en 'buzz' rond Muse wat minder wordt. Heb het gevoel dat het komende album in die zin wel een belangrijke is.

Maar hee wie ben ik he!?
Haha nee dat begreep ik ook wel. Ik heb dat idee dan weer helemaal niet. Ik kan Muse echt wel waarderen, maar ben er echter niet idolaat van, maar ik heb toch echt het idee dat die al 15 jaar in de lift omhoog zitten qua populariteit en actualiteit. Brengen keurig om de zoveel jaar een nieuwe, relevante plaat uit, gaan af en toe een keer een iets andere richting op, maar blijven toch wel in de top hangen.

Maar ook dat is slechts 1 simpele mening uiteraard...
 

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
Allereerst veel plezier aan alle pinkpopgangers, ik sla dit jaar een jaartje over (nog 9 concerten op de planning..)

Mijn verwachting voor PP23 :
- Rage Against the Machine
- Ed Sheeran of Muse
- Red Hot Chili Peppers

Eingenlijk dacht ik Muse of RHCP op een dag te plaatsen, maar die gedachte is gisteren ietwat verandert.
Heb RHCP gezien in het Goffertpark. Vanmorge blijkt dat Under the Bridge wel op de setlist heeft gestaan, maar is niet ten gehore gebracht. Het vreemde is dan ook dat Anthony Keidis na de slotnoot van BTW ook aankondigt : "Thanks Netherlands, we see you soon, and we owe you 1 more song".
Natuurlijk is het niet spelen van UTB geen reden om ze op Pinkpop te verwachten, maar lijkt dit dus wel sterk erop dat ze snel weer terugkomen. En waar kan dit beter, dan het festival waar ze in 2020 nog zouden optreden (geskipt door Covid)...

Zeer benieuwd wat we de komende tijd gaan horen, lees graag met jullie mee altijd!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Haha nee dat begreep ik ook wel. Ik heb dat idee dan weer helemaal niet. Ik kan Muse echt wel waarderen, maar ben er echter niet idolaat van, maar ik heb toch echt het idee dat die al 15 jaar in de lift omhoog zitten qua populariteit en actualiteit. Brengen keurig om de zoveel jaar een nieuwe, relevante plaat uit, gaan af en toe een keer een iets andere richting op, maar blijven toch wel in de top hangen.

Maar ook dat is slechts 1 simpele mening uiteraard...
Ik denk ook dat Muse meer dan een prima een dag kan dragen, hebben fans in allerlei hoeken en kieren. Misschien dat het gevoel dat ze wat afdoen komt doordat ze best wel vaak in de buurt zijn. RATM zou natuurlijk een veel grotere hype hebben omdat je hen al heel lang niet hebt kunnen zien.

Dat gezegd hebbende zou ik content zijn met Muse en RATM, gitaar loving Festileaks ook denk ik, en dan zou er prima plek zijn voor een andersoortige 3e headliner.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Wat ik me afvraag: Met de hoge inflatie, zal er bij steeds meer mensen minder overblijven voor bijvoorbeeld conserten en festivals. Dus ik kan me niet voorstellen dat de prijzen zo hard kunnen blijven stijgen, mensen moeten ook nog kunnen eten.

Besefte me vandaag ineens dat ik voor mijn eerste pinkpop 140 euro betaalde voor een heel weekend inclusief Bruce Springsteen, en dat ik voor alleen de rolling stones volgende week, 150 euro heb betaald...bizar eigenlijk.
Mijn errste grote show, Rolling Stones op 't Malieveld in 98, voor 80 gulden, idd 36 euro... goeie ouwe tijd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken