Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ik hoop vooral dat Graspop eens ferm out of the box gaat, het is nog altijd vrij braaf in vergelijking met de andere omliggende rock en metal festivals.

Ik denk dat een queen + adam lambert bijvoorbeeld echt kan werken op een festival als graspop.
Queen zie ik echt niet gebeuren, dat ligt zo ver van het genre af. Vorige editie wel die Queen coverband gezien op graspop, dat was echt heel goed. Denk alleen dat we niet dichter bij zullen komen dan dat. Ik zou niet klagen trouwens als ze wel komen.

dan zie ik eerder iets als Green day, RHCP, Pearl Jam, Muse komen als je out of the box gaat boeken qua headliners. Dan ga je meer de Rock am ring kant op zegmaar. Lijkt me ook prima (qua headliners dan, niet qua dagprogramma)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Ik hoop toch wel echt dat er ook een combi-xl ticketoptie komt in deze situatie, want bijvoorbeeld 250 voor een combi en dag nog eens 110 euro extra voor de metallica dag lijkt me wel weer een beetje te veel van het goede. Dan zit je al op 360 euro. Al zou het festival nog steeds wel uitverkopen in die situatie.
Dat kan natuurlijk ingecalculeerd worden, wellicht naast voorrang ook een gereduceerde prijs voor GMM-weekendkaarthouders, in principe is het dan eigenlijk alsnog 'gewoon' een soort Combi-XL.
Vraag zou dan wel zijn of je dat ongelimiteerd doet: enerzijds loop je dan kosten mis door de gereduceerde prijs, anderzijds 'dwing' je mensen dan ook om gelijk een GMM-weekendkaart te nemen, en zijn die zo goed als uitverkocht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Manowar ook inderdaad, maar er was ook iets met Mötley, maar dat is dan dus de andere kant op, dat Graspop dat niet wil
Was dat niet dat verhaal dat de band er bekend om stond dat ze de hele backstage thrashde en slecht omgingen met staff ofzo? Tot het punt dat de organisatie ze niet meer wilde.
Of ben ik nu in de war met een andere band
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Was dat niet dat verhaal dat de band er bekend om stond dat ze de hele backstage thrashde en slecht omgingen met staff ofzo? Tot het punt dat de organisatie ze niet meer wilde.
Of ben ik nu in de war met een andere band
nee, dat was het verhaal, enige band waarvan Bob heeft gezegd dat hij geen fan meer is en ze niet meer gaat boeken. Is al van 2009 geleden, 14 jaar doet wel iets met een mens
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
nee, dat was het verhaal, enige band waarvan Bob heeft gezegd dat hij geen fan meer is en ze niet meer gaat boeken. Is al van 2009 geleden, 14 jaar doet wel iets met een mens

Klopt, maar verwacht toch dat het niet de goedkoopste band zal zijn om te boeken
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Klopt, maar verwacht toch dat het niet de goedkoopste band zal zijn om te boeken
Denk niet dat prijs echt het probleem is? Als ze grote headliners kunnen betalen zoals Slipknot, Iron Maiden en Rammstein dan moet de prijs van motley crue ook wel lukken lijkt me.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Denk niet dat prijs echt het probleem is? Als ze grote headliners kunnen betalen zoals Slipknot, Iron Maiden en Rammstein dan moet de prijs van motley crue ook wel lukken lijkt me.
een prijs van een band voor corona/oorlog en er na zal toch wel een verschil zijn. en de logistiek van het organiseren van een festival zal ook een stuk meer kosten. Ik vermoed dat we de komende jaren met wat minder zullen moeten doen dan dat we hopen
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
een prijs van een band voor corona/oorlog en er na zal toch wel een verschil zijn. en de logistiek van het organiseren van een festival zal ook een stuk meer kosten. Ik vermoed dat we de komende jaren met wat minder zullen moeten doen dan dat we hopen
Of ze rekenen 't gewoon door naar de bezoeker... :(
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik denk dus dat we er zeker van mogen zijn, dat de prijzen van concerten/festivals nog de lucht in gaan de komende tijd.
Of de duurste bands moeten iets minder vragen en de goedkopere bands wat meer. Dat zou ideaal zijn. Maar helaas denken metallica en guns'n roses enz er anders over.
 

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
een prijs van een band voor corona/oorlog en er na zal toch wel een verschil zijn. en de logistiek van het organiseren van een festival zal ook een stuk meer kosten. Ik vermoed dat we de komende jaren met wat minder zullen moeten doen dan dat we hopen
Ondertussen zet Hellfest even het dikste metalfestival ooit ter wereld neer dit jaar. Graspop en Hellfest zaten voor mij altijd in hetzelfde vaarwater, maar voor een reden onbekend heb ik het gevoel dat Graspop niet meer kan concurren. Ik zie eigenlijk weinig redenen om naar Graspop te gaan anders dan de locatie omdat ik toevallig in zuiderlijk Nederland bivakeer.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ondertussen zet Hellfest even het dikste metalfestival ooit ter wereld neer dit jaar. Graspop en Hellfest zaten voor mij altijd in hetzelfde vaarwater, maar voor een reden onbekend heb ik het gevoel dat Graspop niet meer kan concurren. Ik zie eigenlijk weinig redenen om naar Graspop te gaan anders dan de locatie omdat ik toevallig in zuiderlijk Nederland bivakeer.
Graspop is (voor een stuk) Live Nation, die gaan voor maximum winst. Festivals als Hellfest en Wacken worden georganiseerd door onafhankelijke organisaties, die de intrinsieke motivatie hebben om een cool festival te organiseren.

Als je ziet dat GMM uitverkoopt zonder Metallica, waarom dan geld smijten naar Metallica?
 

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
Graspop is (voor een stuk) Live Nation, die gaan voor maximum winst. Festivals als Hellfest en Wacken worden georganiseerd door onafhankelijke organisaties, die de intrinsieke motivatie hebben om een cool festival te organiseren.

Als je ziet dat GMM uitverkoopt zonder Metallica, waarom dan geld smijten naar Metallica?
Daar hebben we de reden! Spijtig wel... Mijn punt ging meer uit naar dat Hellfest ondanks corona/oorlog even een editie in elkaar stampt waar je U tegen moet zeggen. Dus ik vanuit dat oogpunt niet vind dat we minder moeten verwachten ofwel 'accepteren'. Al zou dat wel gecorreleerd kunnen zijn. Maar als je weet dat Graspop op deze manier programeert zodat LiveNation zakken kan vullen met Werchter zou mijn verwachting ook dalen haha
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Daar hebben we de reden! Spijtig wel... Mijn punt ging meer uit naar dat Hellfest ondanks corona/oorlog even een editie in elkaar stampt waar je U tegen moet zeggen. Dus ik vanuit dat oogpunt niet vind dat we minder moeten verwachten ofwel 'accepteren'. Al zou dat wel gecorreleerd kunnen zijn. Maar als je weet dat Graspop op deze manier programeert zodat LiveNation zakken kan vullen met Werchter zou mijn verwachting ook dalen haha
Bij het boeken van dit jaar speelde de oorlog nog veel minder mee. Het minder accepteren gaat over volgend jaar
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ondertussen zet Hellfest even het dikste metalfestival ooit ter wereld neer dit jaar. Graspop en Hellfest zaten voor mij altijd in hetzelfde vaarwater, maar voor een reden onbekend heb ik het gevoel dat Graspop niet meer kan concurren. Ik zie eigenlijk weinig redenen om naar Graspop te gaan anders dan de locatie omdat ik toevallig in zuiderlijk Nederland bivakeer.
Dat tweede weekend zaten ze wel met 0 verplichtingen of overlopers van de vorige jaren, ik vind Graspop beter dan het eerste weekend van hellfest, het originele hellfest. Dat 2e weekend was ook voor de oorlog aangekondigd, toen logistieke prijzen nog niet de pan uit gingen
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Als ik zo kijk naar mijn spoorboekje voor dit jaar vind ik er echt helemaal niks mis mee. En dan nog de clashes die je niet kunt zien. Nee, ik ben echt positief over deze line-up. Die line-up van Hellfest lijkt leuk maar het merendeel kan je toch niet zien.
Dit.

Ik heb trouwens het geld niet voor een dubbele weekend. Mocht GMM met 2 weekends afkomen, dan zou ik flink balen als ik zelf maar 1 weekend kan gaan #fomo
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Als ik zo kijk naar mijn spoorboekje voor dit jaar vind ik er echt helemaal niks mis mee. En dan nog de clashes die je niet kunt zien. Nee, ik ben echt positief over deze line-up. Die line-up van Hellfest lijkt leuk maar het merendeel kan je toch niet zien.
Inderdaad. Ik ga niet voor de headliners (op Maiden na bijvoorbeeld) dus ik ben waarschijnlijk geen referentie, maar Graspop > Hellfest > Wacken anytime.
Als ik zie hoe Graspop gegroeid is, dat had ik nooit verwacht. Ik weet nog goed dat op festivals als Heavy Sound of Shockwave (met bands als Metallica, Slayer,…) een paar honderd man kwam. Voor mij hoeft Graspop zelfs niet uit te verkopen. Maar ik ben toch fier dat mijn muziek, waar lange tijd lachwekkend over werd gedaan, het zo goed doet. Ik had al die tijd gelijk ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken