Albums van 2022

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Eens kijken (luisteren) wat Arcade Fire ervan gemaakt heeft.
Valt me eigenlijk toch tegen. Had met The Lightning I, II nog een beetje de hoop dat ze terug zouden gaan naar de sound van hun eerste drie albums. Maar de meeste andere nummers klinken een beetje als Reflektor-light. En hoe goed ik Reflektor ook vind, het komt hier niet echt uit de verf.

Naast The Lightning ook wel genoten van Age of Anxiety I (vooruit, II ook) en Unconditional I, maar de rest is echt sleep-core. Niet meteen slecht, maar gewoon erg saai.

Wie weet groeit het album nog voor mij maar eerste indruk dus een paar hoogtepunten en verder vooral saai.

6,5/10 zeg maar

Funeral >>> Reflektor > Suburbs > Neon Bible > WE >>> Everything Now
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Hmm ik ben er nog niet helemaal uit qua Arcade Fire. Vind het eigenlijk voor het overgrote deel wel prima klinken. Slechter dan Everything Now was lastig geweest natuurlijk. En misschien lagen mijn verwachtingen daardoor wel heel erg laag. Maar best een goed album, al werd ik er bij de eerste luisterbeurt niet door overdonderd zoals de eerste 4 albums. Eens kijken wat dit album doet na een flink aantal luisterbeurten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik had ook gehoopt dat het album beter zou zijn. Bewust niets van de live beelden van sommige nummers meegekregen en gewacht tot het album uit was. Heb het album nu twee keer volledig geluisterd. Sluit me wel aan bij wat @Black Lies zegt. The Lightning I II beloofde heel erg veel en vond ik meteen een weergaloos nummer. Lookout Kid vond ik al niet echt bijzonder, had zo een Vampire Weekend nummer kunnen zijn. End of the Empire vind ik in z'n geheel echt erg saai, haalt volledig de vaart uit het album. WE is ook maar zo zo. Van Age of Anxiety I ben ik dan wel weer heel erg fan, deel II ook wel. Zelfde geldt voor Race and Religion.
Conclusie: Hoge verwachtingen niet helemaal ingelost, maar zeker wat leuke nummers tussen die live goed zullen werken. Een 7.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Conclusie: Hoge verwachtingen niet helemaal ingelost, maar zeker wat leuke nummers tussen die live goed zullen werken. Een 7.
Sluit me hier deels bij aan. Blijft één van mijn favoriete bands, ook live, maar zo hoeven deze niet in zijn geheel te spelen tijdens hun festivalshows volgend jaar. Lookout Kid is trouwens wel gegroeid hier, past ook mooi binnen de context van het album. En Race & Religion is een feest voor het oor. Niet evident want Regine zingt.

Blij dat ze het zo gefocust hielden. 7,5 hoppa.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Dit is helemaal geen leuke dag zo. Veel te veel albums en ik loop al achter :(
Halestorm - Back from the Dead
Three Days Grace - Explosions
Astodan - Évora
Alexis Ffrench - Truth
Pure Reason Revolution - Above Circus
The Waterboys - All Souls Hill
Jo Quail - The Cartographer
OU - one
Arcade Fire - We
Kikagaku Moyo - Kumoyo Island
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Wacht maar tot volgende week vrijdag...
Van wat ik van Wikipedia haal, is dat voor mij (gelukkig) alleen The Black Keys en The Smile en verwacht niet dat m'n release radar met veel zal komen, dus ik denk dat het volgende week lekker rustig wordt :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Van wat ik van Wikipedia haal, is dat voor mij (gelukkig) alleen The Black Keys en The Smile en verwacht niet dat m'n release radar met veel zal komen, dus ik denk dat het volgende week lekker rustig wordt :)
Laat ons zeggen dat ik dan weer een half dagje vrijaf heb genomen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe Warpaint luistert ook weer ouderwets lekker weg. Wat een fijne band blijft dat toch.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Arcade Fire, Warpaint, Sigrid, Rolling Blackouts Coastal Fever en Sharon Van Etten, tof dagje weer!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Vanavond laat vriendin van schiphol halen, ritje van bijna 2 uur; The Smile, Florence, Black Keys, Moderat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Nieuw Alanis Morisette werk op 17 juni as. en een 11 minuut durende nummer al te beluisteren.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Poeh, dat nieuwe album van Harry Styles is echt heerlijk zeg. Ik hoop echt dat hij volgend jaar op de festivals te vinden is. Zou een prachtige headliner zijn voor Pinkpop imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Liam Gallagher valt toch wel tegen, jammer genoeg. Had er veel van verwacht na Everything's Electric, maar het is het niet helemaal. Beetje saai eigenlijk.
Just Mustard daarentegen, wat me eigenlijk op CD niet kon overtuigen (maar na ze live gezien te hebben wel), levert met Heart Under echt een fantastische CD af.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Wilco - Cruel Country, voorlopig mijn AOTY. Sluit precies aan op wat ik hoopte en verwachtte.
Just Mustard - Heart Under, inderdaad fantastisch album, waren als voorprogramma Fontaines DC al goed.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Nu pas tijd gehad voor Angel Olsen - Big Time, maar deze valt goed in de smaak!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken