Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
While She Sleeps heeft ook een forse sprong gemaakt ten opzichte van vorig jaar. Zelfs boven een act als My Dying Bride. Beide topboekingen trouwens!
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Gelukkig wel meteen even de optelsom gemaakt met de namen per dag:
Donderdag 26
Vrijdag 34
Zaterdag 30
Zondag 31

Waarbij de vijf afvallers van de poster op onderstaande dagen zijn weggevallen.
Donderdag -2
Zaterdag -2
Zondag -1

En nog de -3 namen van die wedstrijd of iets dergelijk op de dondag.

De donderdag heeft in ieder geval al meer namen dan in 2018 de XL editie met een halve donderdag. En dan die 9 namen nog even netjes verdelen over de dagen, we houden nog even hoop haha
Als je nou nog even de namen erbij zet dan kan ik mijn Spotify playlist aanpassen zonder er zelf tijd mee en opzoekwerk in te steken ;)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Wat een affiche tot nu toe. Ik voel hier een paar heel vervelende overlappingen komen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
five finger death punch ook wel, zijn ineens gebombardeerd tot headliner. Had ik niet verwacht.
Zeer populaire band de laatste jaren. Verkopen zeer veel platen en Megadeth is hun voorprogramma. Van waar het succes van deze band komt is mij een gigantisch raadsel, maar goed, een mens moeten eten en drinken en een metal market bezoeken ook dus zeker blij met deze boeking.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Hoop wel op een deftig alternatief tijdens FFDP, desnoods wordt het rock café.
Die dag heeft voor mij op de mainstage een heel blok waar ik niet zal zijn met Judas Priest, Ffdp, Saxon, Europe en Foreigner (die laatste misschirn wel, vond ik op Bospop vermakelijk). Kijken naar de poster ga ik me echter uitstekend vermaken in de tussentijd met Opeth, Devin Townsend, Myles Kennedy en Ihsahn. Eerlijk gezegd wel blij met die flauwe mainstage line-up. Scheelt hoofdpijn van de clashes.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
wat voor de één een flauwe mainstage is dat is voor de ander een sterke mainstage, ik vermoed dat ik weer 4 dagen ga camperen aan de mainstages
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ja ik denk dat ik ook veel op de main stage te vinden ben hoor! Af en toe een uitstapje voor wat progbands of misschien Down, Red Fang en Mercyful Fate.
wat voor de één een flauwe mainstage is dat is voor de ander een sterke mainstage, ik vermoed dat ik weer 4 dagen ga camperen aan de mainstages

Wat me trouwens wel opviel is dat (voor zover ik de bands op het affiche ken) er toch weinig symfonische rock en metal geprogrammeerd is. Aangezien Epica volgend jaar nog niks in de agenda lijkt te hebben en zij in 2021 op Alcatraz hebben gestaan lijken zij mij wel geschikt voor een van de laatste 9 acts
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ja ik denk dat ik ook veel op de main stage te vinden ben hoor! Af en toe een uitstapje voor wat progbands of misschien Down, Red Fang en Mercyful Fate.


Wat me trouwens wel opviel is dat (voor zover ik de bands op het affiche ken) er toch weinig symfonische rock en metal geprogrammeerd is. Aangezien Epica volgend jaar nog niks in de agenda lijkt te hebben en zij in 2021 op Alcatraz hebben gestaan lijken zij mij wel geschikt voor een van de laatste 9 acts
ik vrees wel een beetje dat dit ook gewoon een resultaat kan zijn van de erfenis die ze meenemen van 2020 2021, de kop van de affiche is buiten enkele bands gelijk gebleven, Als je dan nog eens een epica wil zetten die waarschijnlijk ook wel zijn eisen heeft kan dat wel botsen met promotors. Die tijdslots zijn al ingevuld, en ik vermoed dat Epica dan past bij de gedachte om op een vroeger tijdstip te spelen dan ze gewoon zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
wat voor de één een flauwe mainstage is dat is voor de ander een sterke mainstage, ik vermoed dat ik weer 4 dagen ga camperen aan de mainstages
Ja ik heb hetzelfde, ik zal waarschijnlijk veel bij de mainstages te vinden zijn. Alleen op de zaterdag wat minder.
Vooral de zondag verwacht ik gewoon de hele dag bij de mainstage te vinden te zijn. wil namelijk alle logo bands wel zien op deze dag.
Ben vooral benieuwd waar Bury Tomorrow gaat eindigen want met deze band zie ik al een vervelende clash aan komen.

Het gemis aan symfonische metal valt mij ook op. Beyond the black is zo ongeveer de enige denk ik?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ja ik heb hetzelfde, ik zal waarschijnlijk veel bij de mainstages te vinden zijn. Alleen op de zaterdag wat minder.
Vooral de zondag verwacht ik gewoon de hele dag bij de mainstage te vinden te zijn. wil namelijk alle logo bands wel zien op deze dag.
Ben vooral benieuwd waar Bury Tomorrow gaat eindigen want met deze band zie ik al een vervelende clash aan komen.

Het gemis aan symfonische metal valt mij ook op. Beyond the black is zo ongeveer de enige denk ik?
ik vraag me af wat bury tomorrow gaat doen, die hebben nu een keyboard speler erbij. de bring me the horizon kant op ?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ja ik heb hetzelfde, ik zal waarschijnlijk veel bij de mainstages te vinden zijn. Alleen op de zaterdag wat minder.
Vooral de zondag verwacht ik gewoon de hele dag bij de mainstage te vinden te zijn. wil namelijk alle logo bands wel zien op deze dag.
Ben vooral benieuwd waar Bury Tomorrow gaat eindigen want met deze band zie ik al een vervelende clash aan komen.

Het gemis aan symfonische metal valt mij ook op. Beyond the black is zo ongeveer de enige denk ik?
Op Beyond the Black na zou ik het ook niet weten, maar ik ken ongeveer 15% van de line up niet, misschien zitten daar ook enkele symfonische bands tussen. Maar dat zijn allemaal wat kleinere bands. Evanescence, Within Temptation en Nightwish touren allemaal wel volgende zomer, maar die lijken me te groot en niet meer passen op het affiche.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Er valt mij trouwens wel iets grappigs op zojuist! Ik ben niet bekend met de band Joyous Wolf, maar ze staan zowel op de poster van Graspop als die van Hellfest op zaterdag 18 juni, dat kan niet helemaal kloppen ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
ik vraag me af wat bury tomorrow gaat doen, die hebben nu een keyboard speler erbij. de bring me the horizon kant op ?
Ah dat wist ik niet, ik hoop niet dat hun stijl te veel veranderd. Bury Tomorrow staat wel in mijn top 3 van bands waar ik het meest naar uitkijk denk ik.
Heb ze ontdekt voor 2020 dus ben blij dat ze nog steeds op de line up staan. Heb nu al 2 jaar de tijd gehad om ze te luisteren

Op Beyond the Black na zou ik het ook niet weten, maar ik ken ongeveer 15% van de line up niet, misschien zitten daar ook enkele symfonische bands tussen. Maar dat zijn allemaal wat kleinere bands. Evanescence, Within Temptation en Nightwish touren allemaal wel volgende zomer, maar die lijken me te groot en niet meer passen op het affiche.
Ben even snel door de rest van de line up heen gegaan maar volgens mij is Beyond the Black echt de enige. Wel apart bij 121 bands
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken