Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik ben woest. Niet omdat het niet doorgaat, daar had ik me mentaal op voorbereid. Ik ben woest doordat we een automatiache refund krijgen. Ik heb 2 tickets via ticketswap gekocht, en moet nu bidden dat diegene van wie ze oorspronkelijk waren eerlijk zal zijn. Dit gaat duizenden mensen bakken met geld kosten. Minachting ook naar je trouwe bezoekers.

Als je dan als EvE zo hard jankt in de media en vervolgens min of meer veroorzaakt dat mensen honderden euro's aan schade oplopen dan zet je jezelf buiten iedere discussie. Gadverdamme wat valt dit me tegen van ze.
 
  • Grrr
Waarderingen: @Marc

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Heel stiekem ben ik wel blij met dit besluit: laat ze maar een betere line-up brengen voor die hoofdprijs van een bedrag. Blijft beschamend namelijk dat DTRH veel meer betere namen had terwijl die tickets bijna 40 euro goedkoper waren. ?

Wel behoorlijk kut dat ze geen optionele refunds aanbieden ipv automatische refunds. Door de groeiende hype wordt het nu al helemaal onmogelijk nieuwe tickets te krijgen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.228
4.500
Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar heel Nederland was toe aan versoepelingen. Je bent als kabinet en overheid vertegenwoordiger van het volk. Daar kan je moeilijk niet naar luisteren.
Van een representatieve volksvertegenwoordiging is nauwelijks sprake in NL. Daarbij zijn de mensen die er toen aan toe waren nu niet minder aan toe,
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Ik ben woest. Niet omdat het niet doorgaat, daar had ik me mentaal op voorbereid. Ik ben woest doordat we een automatiache refund krijgen. Ik heb 2 tickets via ticketswap gekocht, en moet nu bidden dat diegene van wie ze oorspronkelijk waren eerlijk zal zijn. Dit gaat duizenden mensen bakken met geld kosten. Minachting ook naar je trouwe bezoekers.
Ticketswap zelf zal hierin wel wat gaan betekenen door ervoor te zorgen dat de verkoper de koper moet gaan terugbetalen toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Ik ben woest. Niet omdat het niet doorgaat, daar had ik me mentaal op voorbereid. Ik ben woest doordat we een automatiache refund krijgen. Ik heb 2 tickets via ticketswap gekocht, en moet nu bidden dat diegene van wie ze oorspronkelijk waren eerlijk zal zijn. Dit gaat duizenden mensen bakken met geld kosten. Minachting ook naar je trouwe bezoekers.

Als je dan als EvE zo hard jankt in de media en vervolgens min of meer veroorzaakt dat mensen honderden euro's aan schade oplopen dan zet je jezelf buiten iedere discussie. Gadverdamme wat valt dit me tegen van ze.
Dat weet je toch van te voren als je via Ticketswap iets koopt? Daar kan LL vrij weinig iets aan doen.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Please geen refund. Kunnen wij als trouwe LL gangers maar weer hopen of het volgend jaar lukt. Dus nee. Voor een ieder die dat wil zijn kaart behouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Dat weet je toch van te voren als je via Ticketswap iets koopt? Daar kan LL vrij weinig iets aan doen.
Is voor mij exact de reden waarom ik Ticketswap links laat liggen voor concerten die verplaatst zijn. Ben ergens toch bang voor dit soort consequenties bij cancels of verplaatsingen.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
681
617
Die refund is helemaal kut, ik hoop dat Lowlands voor 2022 voorrang geeft aan ticketkopers van 2020 en 2021, zou fair zijn van ze.
 

Eemster

Nieuw lid
26 jul 2021
3
1
Kan ook nog eens met de artiesten te maken hebben, die bijvoorbeeld niet voor zoveel jaar op rij per se op één festival willen staan. Mensen blijven toch rekening houden met een soortgelijke line-up.
In dat geval verwacht je dan toch dat mensen inderdaad een keus moeten krijgen? Geld terug of kaartje behouden?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.228
4.500
Is voor mij exact de reden waarom ik Ticketswap links laat liggen voor concerten die verplaatst zijn. Ben ergens toch bang voor dit soort consequenties bij cancels of verplaatsingen.
Ticketswap gaf volgens mij wel aan te faciliteren in het contact tussen koper en verkoper in dit soort gevallen. Neemt niet weg dat je overgeleverd blijft aan de gratie van die ander. Je hebt in ieder geval de gegevens van de verkoper en zou dan eventueel nog kunnen beraden over nadere stappen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Oasiss heeft gelijk:

Mijn evenement is geannuleerd vanwege het coronavirus, wat nu?

Als het evenement waar je tickets voor hebt gekocht op TicketSwap is geannuleerd vanwege corona, zijn er drie opties:

Non-Secure Swap tickets die door de organisatie worden gerefund

Als je een ticket via TicketSwap hebt gekocht dat niet Secure Swap is, sturen wij je een mail via welke je in contact kan komen met de verkoper van jouw ticket. Deze persoon ontvangt als oorspronkelijke koper van het ticket een terugbetaling van de organisatie. Via een privé gesprek op ons platform kunnen jullie gezamenlijk tot een overeenkomst komen. In verband met het hoge aantal annuleringen kunnen wij niet aan deze gesprekken deelnemen. Mocht de verkoper niet reageren, krijg je de mogelijkheid om deze persoon notificaties te sturen en ons te verzoeken om hem/haar te bellen. Indien er hierna nog steeds geen gehoor wordt gegeven, krijg je de optie om een melding te maken. De verkoper wordt dan van ons platform geblokkeerd totdat het verschuldigde bedrag aan jou is terugbetaald.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
De kaarten zijn al een jaar verlengd. Ik snap enigszins ook wel dat er nu voor een refund wordt gekozen. Op een gegeven moment wil je in 2022, mits het dan doorgaat, iedereen een eerlijke kans geven om een kaartje te kunnen bemachtigen. Juist omdat iedereen dan wel snakt naar een festival. Of er speelt een andere zorgwekkendere kwestie en dat is dat er nu zoveel financiële schade is geleden, dat de organisatie zich gaat beraden over hoe nu verder.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.228
4.500
Ah oké, het zit dan toch wat lastiger met de gegevens van de verkoper te krijgen..
Ik hoop voor hen die via Ticketswap gekocht hebben op de goedheid van de mens!

Overigens regent het op Social Media alleen maar klachten over de automatische refund, misschien wordt daar nog wel iets mee gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar Pinkpop viel ook onder het fonds en gaf volgens mij wel de optie om tickets te behouden toch?
Reeds gekochte tickets voor Pinkpop 2020 en 2021 blijven geldig voor Pinkpop in 2022. De reguliere kaartverkoop voor de 51e editie van Pinkpop wordt hervat op zaterdag 2 oktober 2021 aanstaande om 10.00 uur, via www.ticketmaster.nl.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar heel Nederland was toe aan versoepelingen. Je bent als kabinet en overheid vertegenwoordiger van het volk. Daar kan je moeilijk niet naar luisteren.
Die waren er toch allang? Cafés, theater, concertzalen, musea waren weer open. De bezetting zou omhoog gaan. Kabinet heeft op een te vroeg moment, terwijl de Deltavariant opkwam, 2 stappen ineens genomen terwijl er 1 was gepland in het openingsplan. NL had nog een van t hoogste aantal besmettingen in Europa op dat moment en ging het verst in de versoepelingen tot dat moment. Onnagedacht en voor 2 weken 'plezier' (ik vond het te onveilig, ben niet naar clubs gegaan). Dansen met jansen terwijl je weet dat vaccin nog niet werkzaam is dan. Lage vaccinatiegraad onder jongeren. Weten dat besmettingen gaan toenemen en ipv sturen op ziekenhuiszorg ineens paniekbesluiten gaan nemen op basis van besmettingen. Dus als ze al luisteren naar het volk is er ook naar een heel deel van het volk niet geluisterd. En je ziet wat er van komt. Een mooie festivalzomer opgeven voor 2 weken plezier. Ik kan er geen enkel respect voor opbrengen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Dat weet je toch van te voren als je via Ticketswap iets koopt? Daar kan LL vrij weinig iets aan doen.
Alle concerten en festivals worden verplaatst of je kan je ticket doorschuiven, mijn Foals concert is al 4 keer verplaatst. Vorig jaar deden ze nog de oproep: 'Kunnen jullie pls pls je ticket houden we hebben jullie nodig'. Tuurlijk neem ik een risicootje, maar dit had niemand kunnen zien aankomen. Bovendien wéét Lowlands dat duizenden mensen op deze manier aan hun ticket zijn gekomen. Dus nee, Lowlands kan hier zeker wél wat aan doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Alle concerten en festivals worden verplaatst of je kan je ticket doorschuiven, mijn Foals concert is al 4 keer verplaatst. Vorig jaar deden ze nog de oproep: 'Kunnen jullie pls pls je ticket houden we hebben jullie nodig'. Tuurlijk neem ik een risicootje, maar dit had niemand kunnen zien aankomen. Bovendien wéét Lowlands dat duizenden mensen op deze manier aan hun ticket zijn gekomen. Dus nee, Lowlands kan hier zeker wél wat aan doen.
Zou me niets verbazen als één van de voorwaarden van het garantiefonds gewoon volledige terugbetaling was.

Daarbij: Ik snap dat het ontzettend zuur is maar Lowlands heeft natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheid naar mensen die hun tickets via onofficiële kanalen hebben gekocht. En dat niemand het kon zien aankomen is ook niet helemaal waar: BKS b.v. betaalde in juni ook al alle tickets terug.

Het is echt ontzettend klote en zuur en ik snap de teleurstelling maar dit kun je Lowlands niet kwalijk nemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
T
Alle concerten en festivals worden verplaatst of je kan je ticket doorschuiven, mijn Foals concert is al 4 keer verplaatst. Vorig jaar deden ze nog de oproep: 'Kunnen jullie pls pls je ticket houden we hebben jullie nodig'. Tuurlijk neem ik een risicootje, maar dit had niemand kunnen zien aankomen. Bovendien wéét Lowlands dat duizenden mensen op deze manier aan hun ticket zijn gekomen. Dus nee, Lowlands kan hier zeker wél wat aan doen.
Dan had je je kaartje maar rechtstreeks bij een LL partner moeten kopen. Ticketswap is dat niet, dus als je boos wil zijn moet je maar bij TS zijn. Niemand heeft je gedwongen om bij TS te kopen.

Ticketswap is heel mooi als het mee zit. Maar zit het tegen is het gewoon een kutplatform en ben je idd aan je lot overgeleverd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken