Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Lowlands is een jaarlijkse traditie. Dat ruil je niet even om voor een over ander festival!
Niet alleen dat, Lowlands is gek genoeg niet eens afhankelijk van de line-up om het naar je zin te hebben. De beleving van Lowlands is wat mij betreft niet in te ruilen met ieder ander festival. Er zijn soms echt wel betere line-ups hoor, maar de sfeer, beleving en publiek heb ik nog op geen enkel ander festival gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en roluf

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.514
10.560
Welk gelijkwaardig alternatief zie jij dan?
Ik heb het niet over gelijkwaardig, ik heb het alleen over alternatieven. Er zijn tig festivals in een zomer. Om dan te gaan 'zeuren' over het wel of niet behouden van een ticket op basis van knaldrang, vind ik een beetje vreemd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Nja, lijkt me wel duidelijk dat het argument is dat je twee jaar je tickets voor niks bewaart en dan niet kan gaan omdat ticketmaster je ongunstig is gezind.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Die refund is helemaal kut, ik hoop dat Lowlands voor 2022 voorrang geeft aan ticketkopers van 2020 en 2021, zou fair zijn van ze.
Zou de enige optie zijn als ze vanwege schadeloosstelling dit moeten doen, maar dit zou echt belachelijk zijn. Wat een ondankbare actie. Inderdaad dan maar voorrang. Kan je niet maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Ik heb het niet over gelijkwaardig, ik heb het alleen over alternatieven. Er zijn tig festivals in een zomer. Om dan te gaan 'zeuren' over het wel of niet behouden van een ticket op basis van knaldrang, vind ik een beetje vreemd.
Ik wil mijn ticket niet behouden Ivm knaldrang. Ik wil mijn ticket behouden omdat ik nu al bijna twee jaar uitkijk naar lowlands!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
De kaarten zijn al een jaar verlengd. Ik snap enigszins ook wel dat er nu voor een refund wordt gekozen. Op een gegeven moment wil je in 2022, mits het dan doorgaat, iedereen een eerlijke kans geven om een kaartje te kunnen bemachtigen. Juist omdat iedereen dan wel snakt naar een festival. Of er speelt een andere zorgwekkendere kwestie en dat is dat er nu zoveel financiële schade is geleden, dat de organisatie zich gaat beraden over hoe nu verder.
Hoezo eerlijker? Wat is eerlijk aan een refund voor mensen die al vanaf dag 1 dat de vvk hun geld hebben betaald voor een ticket. Dit geld uit hebben laten staan bij Mojo/LL en dan nu een refund krijgen zodat iedereen de kans krijgt om een kaartje te bemachtigen? Voor mensen die via Swap iets meer betaald hebben? Ben heel benieuwd naar jouw interpretatie van eerlijk ??‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt en Eemster

Eemster

Nieuw lid
26 jul 2021
3
1
Grasnapolsky heeft ook gebruik gemaakt van het garantiefonds en geeft wèl de mogelijkhed om je kaartje om te zetten naar volgend jaar.
Dit begrijp ik dus ook niet? Als dit niet anders kan, is voorrang voor loyale kaarthouders wel minstens op z’n plaats.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Grasnapolsky heeft ook gebruik gemaakt van het garantiefonds en geeft wèl de mogelijkhed om je kaartje om te zetten naar volgend jaar.
Als dat het niet is, dan is het een hogere ticket prijs kunnen vragen. Kan je ook additioneel laten bijbetalen of dus een voorrangscode geven voor dezelfde hoeveelheid tickets die je had. Is het meest eerlijk in mijn ogen.

Wat er al geschreven is, het cancelen is voor mij minder teleurstellend nieuws dan het nieuws over een fucking refund. PJ en Faith No More ook al 2 x verplaatst. Wie zegt dat die bands dan nog überhaupt bestaan / de leden nog leven. Nogmaals echt een belachelijke actie dit. Minachting van je trouwe publiek ?
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Wildeburg heeft (naast restitutie) een voucher met voorrang uitgegeven; wie een kaartje had kan volgend jaar met voorrang een nieuwe kopen, met de mogelijkheid dat je moet bijbetalen als de prijs hoger wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Laten we LL ook even tijd geven, ik zie hier veel kritiek over. Misschien dat ze nog wat bedenken.

ik vind het een beetje overtrokken persoonlijk. Je kan gewoon een nieuw kaartje kopen volgend jaar. Is me tot nu toe altijd gelukt.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Ze reageren op mijn bericht over eventuele meename van tickets naar 2022:

"Hi, oorspronkelijke kaartkopers die hun ticket bij Ticketmaster hebben gekocht, ontvangen automatisch een refund. Hierover wordt binnenkort een mail verstuurd. Het is niet mogelijk je ticket door te schuiven naar volgend jaar."

We zien het volgend jaar wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Laten we LL ook even tijd geven, ik zie hier veel kritiek over. Misschien dat ze nog wat bedenken.

ik vind het een beetje overtrokken persoonlijk. Je kan gewoon een nieuw kaartje kopen volgend jaar. Is me tot nu toe altijd gelukt.
Maar mocht het je dan niet lukken? Omdat ik denk dat de animo wel groot zal zijn als we echt weer los mogen. Baal je daar toch echt wel van.
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Maar mocht het je dan niet lukken? Omdat ik denk dat de animo wel groot zal zijn als we echt weer los mogen. Baal je daar toch echt wel van.
Wilde net zeggen, wat als het niet lukt?

Ik hoop / ga er vanuit dat ze een passende oplossing bieden en niet zomaar het geld terugstorten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ze reageren op mijn bericht over eventuele meename van tickets naar 2022:

"Hi, oorspronkelijke kaartkopers die hun ticket bij Ticketmaster hebben gekocht, ontvangen automatisch een refund. Hierover wordt binnenkort een mail verstuurd. Het is niet mogelijk je ticket door te schuiven naar volgend jaar."

We zien het volgend jaar wel
Heb je ook gevraagd wat de reden is waarom dat niet mogelijk is?
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Hoezo eerlijker? Wat is eerlijk aan een refund voor mensen die al vanaf dag 1 dat de vvk hun geld hebben betaald voor een ticket. Dit geld uit hebben laten staan bij Mojo/LL en dan nu een refund krijgen zodat iedereen de kans krijgt om een kaartje te bemachtigen? Voor mensen die via Swap iets meer betaald hebben? Ben heel benieuwd naar jouw interpretatie van eerlijk ??‍♂️
Ik snap je wel hoor. Zelf had ik, naast festivalkaartjes, ook een aantal losse concertkaartjes. Sommige waren al twee keer verplaatst en uiteindelijk afgelast. Heel zuur. Ik kan me alleen ook voorstellen dat een organisatie niet aan het verplaatsen blijft. Lowlands is in 2020 uitverkocht, dat betekent dat er twee jaar lang niemand meer een kaartje kan kopen als de volgende editie in 2022 is. Plus dat de organisatie nu aan het beraden is hoe verder te gaan. Hoe staan ze er financieel voor? blijven ze dezelfde capaciteit hanteren? Hoe zit het nu met Corona in 2022 incl evt nieuwe varianten? Er is veel onzeker. Dan is alles terug betalen en met een met een schone lei verder gaan. Ik vrees ook voor een stijging van de ticketprijs, vandaar het terugbetalen en niet doorschuiven van je huidige kaartje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Wilde net zeggen, wat als het niet lukt?

Ik hoop / ga er vanuit dat ze een passende oplossing bieden en niet zomaar het geld terugstorten.
Dan is het balen, zeker weten. Maar voor dat euvel hebben we toch vaak gestaan rond Lowlands toen het 2010 binnen een paar seconde steeds uitverkocht?
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
EvE is vanmiddag te horen op 3FM. Wellicht heeft hij nog iets te melden over de kaarten voor 2022
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken