Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik word hier wel heel weemoedig van. Kan er ook moeilijk nog positief bij blijven.

Vooropgesteld dat ik het virus absoluut serieus neem en niets onderschat, voor welke leeftijdsgroep dan ook, ik distantieer mij dan ook van elke "wappie" zo ver als mogelijk. Dat gezegd hebbende (en het risico accepterend dat de discussie misschien weer op de verkeerde plek wordt opgerakeld), zie ik ons hier gewoon niet zo gauw uit komen. De grenzen om maatregelen door te voeren vervagen meer en meer en (ik chargeer, maar) we moeten volgens mij ook waken voor dystopische uitzichten.

Anderhalf jaar gelden werd iedere, per definitie beperkende, maatregel met heel veel terughoudendheid doorgevoerd. Dat verwaterde geleidelijk. Mondkapjes, waarvan de meerwaarde niet geheel duidelijk was, horeca rucksichtslos volledig sluiten zonder dat bleek dat zij de grote haarden waren, het m.i. absolute dieptepunt van een avondklok zonder dat ook maar een onderzoek uitwees dat hier iets mee werd opgeschoten. De tijdelijkheid van noodwetgeving blijkt slechts tijdelijk voor de bühne, want bij de minste aanleiding verlengen we die. Vanuit staatrechtelijk oogpunt maak ik mij wel grote zorgen hierover. In het buitenland (en dat dreigt hier ook) zie ik meer en meer het vrijwillige karakter van vaccineren verdwijnen op het moment dat er niet genoeg vrijwilligers zijn,

Ik denk, net als anderen hier volgens mij, dat we de situatie heel snel niet alleen meer uit een medisch of virologisch oogpunt moeten bekijken. Zonder nog meer discussies te starten omtrent de redenen daarvoor, is het wel zo dat je geluk moet hebben in een rijk land te zijn geboren om een prik te krijgen op korte termijn. Het lijkt mij aannemelijk dat er varianten blijven opduiken die wellicht besmettelijker ernstiger of wat dan ook zijn.

En straks wordt het weer kouder, komt ook het griepseizoen, nemen besmettingen weer toe, de maatregelen (waarvoor de drempel straks niet meer bestaat) ook en zo blijft de carrousel doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Christiaan

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Kutkabinet. Veel te vroeg versoepelen om het beeld over het kabinet positief bij te stellen. Zie ons eens aan de mensen denken. Nou we hebben het geweten.

DE JONGE OUT
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Alle kaartkopers ontvangen automatisch een refund voor hun tickets die in 2020 en 2021 zijn gekocht. Hierover wordt binnenkort een mail met alle details verstuurd. Deze mail ontvang je op het mailadres waarmee je je Ticketmasteraccount hebt aangemaakt. Hou ook je spambox goed in de gaten. De refund wordt uitbetaald aan de oorspronkelijke kaartkoper die bij Ticketmaster bekend is en op het IBAN-nummer waarmee je bestelling is geplaatst. Indien je een ticket van iemand hebt overgekocht, moet je een en ander zelf met de verkopende partij af te stemmen.

Ik wil helemaal geen refund!! En dat laatste gaat ook een tering bende opleveren
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nee, eens.

Vraag me nog steeds af of die festivals ook gecanceld zouden zijn als die eerdere versoepelingen er niet zo waren geweest en de besmettingen niet zo op hadden gelopen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
En of er nog enige verantwoording moet worden afgelegd voor de absurde hoeveelheden weggegooid geld aan testevenementen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Dit is wel echt de druppel, een automatische refund en dan volgend jaar naast kaarten grijpen. Sowieso triest om dat nu zo snel te communiceren zonder te peilen wat de behoefte van je publiek is.
 
  • Grrr
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en sjoeske

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Waarom geeft Lowlands eigenlijk automatische refunds? Ik heb 2 jaar loyaal mijn kaartje behouden en wil niet ineens LL 2022 moeten missen!!!!!
Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat Garantiefonds. Nu wordt het gewoon door de overheid betaald, anders moet LL dit betalen (of niet incasseren komend jaar).
 
  • Grrr
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc en Eemster

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Nee, eens.

Vraag me nog steeds af of die festivals ook gecanceld zouden zijn als die eerdere versoepelingen er niet zo waren geweest en de besmettingen niet zo op hadden gelopen.
Als per 1 augustus alles was opengegaan was er waarschijnlijk ook van alles misgegaan en was er ook een behoorlijke stijging in de besmettingen geweest, maar dan was men niet zo bang geweest voor de vakanties.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat Garantiefonds. Nu wordt het gewoon door de overheid betaald, anders moet LL dit betalen (of niet incasseren komend jaar).
Kan ook nog eens met de artiesten te maken hebben, die bijvoorbeeld niet voor zoveel jaar op rij per se op één festival willen staan. Mensen blijven toch rekening houden met een soortgelijke line-up.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat Garantiefonds. Nu wordt het gewoon door de overheid betaald, anders moet LL dit betalen (of niet incasseren komend jaar).
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar Pinkpop viel ook onder het fonds en gaf volgens mij wel de optie om tickets te behouden toch?
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Denk wellicht ook dat ticketruilsysteem dat Ticketmaster wil invoeren als het even kan. Als tegenhanger van Ticketswap als het ware.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken