Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
64
22
Gommers gaat er vanuit dat er geen festivals meer komen dit zomer seizoen.

Maar dat moment verwacht Gommers pas in september. 'Als je het netjes wil doen, dan wacht je nog twee weken tot na het moment van vaccinatie. Dan pas wil je het vrijgeven. Dat is pas ergens in de eerste of tweede week van september.' Hierdoor zou in de redenatie van Gommers onder andere Lowlands niet kunnen doorgaan, dat in het weekend van 20 augustus valt. 'Ik ga er niet over, maar het is een moeilijk besluit. Er moet ergens besloten worden of er dan al een hoog genoeg percentage van de mensen gevaccineerd is en het dan veilig is om met een groot aantal mensen samen te komen.'

Een veiligheidsmaatregel die genomen kan worden, is het laten testen van alle bezoekers, ook de gevaccineerden, zegt Gommers. 'Nu is het idee dat het veiliger is om iedereen te testen, ook de mensen die gevaccineerd zijn. Je ziet namelijk dat ongeveer 15 procent van de gevaccineerden ook het virus van de deltavariant kan verspreiden. Dan wil je eigenlijk ook dat de mensen die gevaccineerd zijn, getest worden.' Festivals die meerdere dagen duren, moeten dan ook mensen meerdere keren testen, zegt de ic-arts. 'Dat betekent dat je iedere dag iedereen moet testen. Het is te organiseren. Voor alles is een oplossing', stelt Gommers. Voor Lowlands ziet hij echter liever dat het opgeschoven gaat worden. 'Als je zou zeggen dat Lowlands een maand later kan, dan heb ik een beter gevoel dat het kan lukken.'
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Je bent echt volledig uit de hoogte als je zegt dat Lowlands gewoon makkelijk even een maandje opgeschoven kan worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tsja dat is het probleem. Iedereen heeft verstand van het virus, en alle virologen hebben nu plots verstand van alles.

Als we nu eens allemaal doen waar we goed in zijn…. Toch apart om te zien dat sommige hier nog goede hoop hebben. Moet zeggen dat dat hier wel totaal weg is.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Je bent echt volledig uit de hoogte als je zegt dat Lowlands gewoon makkelijk even een maandje opgeschoven kan worden.
Dat zeg 'ie ook niet. Hij zegt dat er meer kans op succes is _als_ het zou kunnen. Letterlijk: "Ik weet helemaal niet of dat kan, maar als je zou zeggen, Lowlands kan een maand later, dan heb ik een veel beter gevoel, dat ik denk dat het dan zou gaan lukken."
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MisterIks

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Er is vandaag ook een nieuwsbericht dat alle jongeren hun tweede afspraak mogen verplaatsen naar begin augustus.

als ze nou iedereen met een lowlands kaartje voorrang geven!
 
  • Haha
Waarderingen: Pompompidom

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.538
10.990
Er is vandaag ook een nieuwsbericht dat alle jongeren hun tweede afspraak mogen verplaatsen naar begin augustus.

als ze nou iedereen met een lowlands kaartje voorrang geven!
Alleen 12-17, hè. Daar hebben veel jongeren nog niks aan.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Alle beetjes helpen, ik was ook 16 toen ik voor het eerst naar LL ging.
Gelukkig was dat in de tijd dat je toen nog wel bier kreeg ?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
930
442

‘Kabinet zet definitief streep door festivalseizoen’​

Meerdaagse festivals zoals Lowlands mogen deze zomer niet doorgaan. Nu al zijn dergelijke festivals verboden tot begin augustus, maar het kabinet trekt het verbod door voor festivals met een camping tot in september, zo zeggen ingewijden.

Als het waar is weer een verloren jaar.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Anthony Anderson Reaction GIF
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Niet helemaal duidelijk dit artikeltje, wants meerdaags is niet hetzelfde als met een camping. Maar voor Lowlands wel duidelijk.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
Dit gaat dan toch ook nooit meer doorgaan? Zo blijven we bezig, leuk forum zo.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken