Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Leuk om even van de hele dag terug te lezen ?

Ik vroeg me al eerder af voor wie ik me moest laten testen, geen reactie op gehad, maar wat ik begrijp is dat ik dit dan moet doen voor de mensen die nog niet de tijd hebben gehad voor een tweede prik of de twee weken periode na de tweede prik. Om hoeveel bezoekers hebben we het dan? Want je kan zoiets wel roepen, maar om welke aantallen gaat dit?

Dan het punt over wel testen, volledig gevaccineerd zijn en positief getest worden…. ik mag niet naar binnen mijn vrouw en de rest van mijn vrienden wel. Nu wil mijn vrouw ook niet meer omdat ik niet kan, maar zij is negatief. Mag zij dan ook weigeren? Krijg ik mijn geld als positief geteste terug of een ticket voor volgend jaar? En mijn vrouw ook, of heeft zij daar dan geen recht op? Is dit iets wat Lowlands zou willen aan de poort? Waarom ben ik dan de sjaak als volledig gevaccineerde? Waar heb ik dat voor gedaan dan?
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
AD.nl: Festivals onderzoeken nieuwe testregels, vaccinatie onvoldoende | Binnenland.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Lijkt mij ook onhaalbaar inderdaad. En ook eens dat het inderdaad veel gezeik gaat opleveren. Erg teleurstellend dat het gesprek vanmiddag nog niets heeft opgeleverd.

Tamelijk bizar scenario dat Alcatraz en Pukkelpop straks gewoon doorgang vinden en DTRH en Lowlands misschien wel niet. Heel erg jammer.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Niet fijn nee, maar dit komt volledig door de Nederlandse beleidsmakers. Hopelijk wordt dat onthouden bij de eerstvolgende verkiezingen.
Mee eens, maar vergeet ook niet de bezoekers die de boel geflest hebben en de horeca / evenementen die het niet zo nauw namen met de regels. Je hebt met mensen te maken, daar kan je niet alleen het beleid de schuld van geven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Mee eens, maar vergeet ook niet de bezoekers die de boel geflest hebben en de horeca / evenementen die het niet zo nauw namen met de regels. Je hebt met mensen te maken, daar kan je niet alleen het beleid de schuld van geven.
Het was wel iets te optimistisch hoor. Mja het is ook niet zo dat andere politieke leiders bol staan van de goede ideeën wat dit betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Timmetje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Ik weet niet zozeer of Pukkelpop doorgaat hoor... Er heerst in België nu ook al een sfeer van "Pukkelpop moet worden gecanceld"
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Het was wel iets te optimistisch hoor. Mja het is ook niet zo dat andere politieke leiders bol staan van de goede ideeën wat dit betreft.
Laat dat iets maar weg. In combinatie met die Delta variant heb je je hele “voorsprong” weggegooid en loop je weer achter de feiten aan. Maar braaf burgerschap aangaande de regels en je verantwoordelijkheid nemen en snappen dat QR codes kopiëren, mensen over hekken kunnen klimmen en bezoekers toch maar binnen laten zijn toch wel de simpelste dingen waarvan je weet dat dit niet gaat meewerken.

Ben zelf tot nu toe ook altijd vrij braaf geweest, maar nu ik 2 x geprikt ben voor meer “vrijheid” en om dan nu te horen, je moet alsnog testen en niemand mij kan uitleggen voor wie ik dat dan moet doen, dan ben ik er ook wel klaar mee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ben zelf tot nu toe ook altijd vrij braaf geweest, maar nu ik 2 x geprikt ben voor meer “vrijheid” en om dan nu te horen, je moet alsnog testen en niemand mij kan uitleggen voor wie ik dat dan moet doen, dan ben ik er ook wel klaar mee.
Op dit moment zijn er 19,2 miljoen prikken gezet. Volgens de Volkskrant is van de Nederlanders onder de 50 jaar minder dan de helft volledig gevaccineerd. Dit betekent dat er een grote kans bestaat dat nog niet alle bezoekers van Lowlands die een prik zijn wezen halen volledig gevaccineerd zijn. (je vraagt eerder om aantallen maar dat weet niemand natuurlijk.)

We zitten dus nu nog in een transitiefase. Tegen september/oktober zal iedereen die zijn prik is komen halen twee keer gevaccineerd zijn (en de 14 dagen tijd na de prik zijn doorlopen).

Je laat je dus in augustus / deze transitiefase testen voor de mensen die nog niet helemaal gevaccineerd zijn en/of die 14 dagen nog niet hebben gehad.

Da's iig volgens mij hoe het zit, maar pin me er niet op vast. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Op dit moment zijn er 19,2 miljoen prikken gezet. Volgens de Volkskrant is van de Nederlanders onder de 50 jaar minder dan de helft volledig gevaccineerd. Dit betekent dat er een grote kans bestaat dat nog niet alle bezoekers van Lowlands die een prik zijn wezen halen volledig gevaccineerd zijn. (je vraagt eerder om aantallen maar dat weet niemand natuurlijk.)

We zitten dus nu nog in een transitiefase. Tegen september/oktober zal iedereen die zijn prik is komen halen twee keer gevaccineerd zijn (en de 14 dagen tijd na de prik zijn doorlopen).

Je laat je dus in augustus / deze transitiefase testen voor de mensen die nog niet helemaal gevaccineerd zijn en/of die 14 dagen nog niet hebben gehad.

Da's iig volgens mij hoe het zit, maar pin me er niet op vast. :p
Oke, je lijkt mijn schoonmoeder wel, als het in de Volkskrant staat, dan is het waar ;-)

Gaat mij ook niet om hoeveel in NL, maar hoeveel van die mensen naar Lowlands gaan, want daar zou ik dan voor doen toch?

Ik snap de transitiefase, maar ik vraag me af waarom veel mensen nog niet hun tweede prik hebben gehaald en of ze dat wel van plan zijn om dat te doen. Want ze hebben toch al wel de kans gehad? En als je toch moet blijven testen, waarom dan nog een tweede prik halen?

Dat zijn toch wel mijn bedenkingen los van alle commotie die positieve testen gaan geven en de gevolgen daarvan? En beloofd, ik pin je nergens op vast. @gesp kom er in ;-)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ik snap de transitiefase, maar ik vraag me af waarom veel mensen nog niet hun tweede prik hebben gehaald en of ze dat wel van plan zijn om dat te doen.
Er zitten behoorlijk wat weken tussen prik één en prik twee toch? Volgens mij kon pas vanaf mei/juni kon het grootste gedeelte van de mensen onder de 50 zich laten vaccineren / een afspraak maken. Grote kans dat die prik twee pas eind juli / begin augustus kunnen halen. Met die 14 dagen daarna zit je dan krap aan Lowlands.
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Niet per se representatief, maar op mijn werk lopen veel studenten, dus tussen 20-25. De meesten van hen hebben net pas de eerste prik gehad. En dat heeft er niets mee te maken dat ze te laat waren met het maken van een afspraak.

Het vaccinatietempo ligt hoog, maar niet dusdanig hoog dat alle twintigplussers voor 6 augustus hun tweede prik hebben gehad. Dus iedereen gevaccineerd en beschermd tijdens Lowlands is denk ik niet haalbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken