Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988

Chokri: “We willen van Pukkelpop de veiligste plek van het land maken”​

Festival
Gisteren om 20:04doorChristof Rutten







HASSELT -
Pukkelpop heeft 164 namen bekendgemaakt, zo’n 90 procent van de affiche. Chokri Mahassine mikt meer dan ooit op een heel jong publiek zegt hij. In zijn stem klinkt een pak meer overtuiging in de slaagkansen dan een maand geleden.
LEES OOK. Pukkelpop lost eerste namen: Editors, Liam Gallagher, dEUS, Netsky en meer
Jullie hebben de affiche bekendgemaakt. Was het een moeilijke bevalling?
Chokri Mahassine: “Het is een verhaal verspreid over twee jaar. Een aantal acts hebben we over kunnen zetten naar 2021, maar uiteraard zijn er ook namen weggevallen. Veel Amerikaanse artiesten vooral. We hebben die gaten proberen op te vullen met een aanbod gericht op een heel jong publiek. Een maand of twee geleden had ik niet durven dromen om deze lading, zo’n 90 procent van de affiche, te kunnen communiceren. Ik hoop de komende twee weken nog acts aan te kondigen. Als iedereen nog gaat bevestigen waar we mee aan het praten zijn, zit de affiche overvol.”
Belgische acts worden meestal later aangekondigd, nu al heel vroeg.
“Als je de affiche bekijkt is die toch erg internationaal. Het is wel zo dat we de crème de la crème van de Belgische muziek naar ons toe hebben kunnen trekken omdat ze niet op andere festivals spelen. Het concert van dEUS bijvoorbeeld, is exclusief voor Pukkelpop.”
Zijn er minder podia dit jaar?
“De Castello en de Club hebben we samengevoegd tot één podium. De rest blijft gewoon staan: Mainstage, Marquee, Boiler, Dancehall, Booth en Lift.”
Een aantal namen zien we op Lowlands staan, maar niet op Pukkelpop. Met name Stormzy en Chemical Brothers.
“Niet al onze namen lopen gelijk met Lowlands. Over Stormzy kan ik niks zeggen. Maar de Chemical Brothers zullen niet op Pukkelpop staan. Wij hebben Underworld.”
Wat zijn de voorwaarden om binnen te geraken?
“Naast je gewone festivalbandje zal je aan de ingang nog een bandje krijgen dat aantoont dat je veilig bent voor anderen. Met een certificaat moet je kunnen bewijzen dat je volledig gevaccineerd bent, of als dat niet het geval is, dat je een negatieve test hebt afgelegd. Dat extra bandje moet duidelijk zichtbaar worden gedragen. Nu, dat is het plan op dit moment. We werken constant samen met twee taskforces om alle nieuwigheden op te volgen. In principe moet je door zo’n certificaat of green card te scannen aan de ingang, even snel als anders de wei op kunnen. Op het terrein zijn er mogelijkheden voor een hertesting. Mocht iemand positief testen, dan begeleiden we die persoon van het terrein om in quarantaine te gaan. Maar over de exacte werkwijze zijn we nog in overleg. Als dat plan helemaal klaar is, zullen we daarover meer communiceren.”
Voor de eerste keer tickets verkopen zonder affiche: zenuwslopend?
“Het was fijn om te zien dat zoveel mensen een ticket kochten op dag één. 70 procent van de combi’s gingen de deur uit, nu zitten we aan 85 procent. Dagtickets verkochten uiteraard minder omdat je niet wist wie op welke dag speelde, maar dat zal nu in stijgende lijn gaan.”
Vlak na de persconferentie van premier De Croo waarin gezegd werd dat massa-evenementen vanaf half augustus weer konden, stond je Studio Brussel te woord. Je hoorde de twijfel in je stem.
“Klopt, ik heb me toen moeten forceren om te zeggen dat we door zouden gaan. Dat kwam omdat er na die persconferentie nog ontzettend veel vragen waren. Maar nu staan we enorm veel verder dan toen. We geloven dat we een veilig evenement op poten kunnen zetten. We willen van Pukkelpop de veiligste plek in Vlaanderen maken.”
We overlopen de affiche. Wie zijn de headliners?
DONDERDAG

Op de aanloop dag staan onder andere Eefje De Visser en Zwangere Guy op de Bühne en enkele bronsgroene acts: The Sore Losers, Dikke en Timmerman.
VRIJDAG
Chokri: “Netsky zal afsluiten. Hij deed dat al eerder bij ons en dat werkt. Voor hem spelen Liam Gallagher, Anne-Marie en Skepta op de Main stage. In de Marquee is dEUS de afsluiter. Ook Lianne La Havas speelt er die dag. In de Dancehall staan Jamie XX en Modeselector.”
ZATERDAG
“Editors is headliner, voor hen speelt Balthazar. Ook The Opposites en Lil Kleine staan op de Main stage. Er lopen nog gesprekken om één hoge plek in te vullen. In de Marquee hebben we Idles, Slowthai en een thuismatch van Whispering Sons.”
ZONDAG
“Op de Main, van hoog naar laag: Marshmello, Future, Burna Boy, Bazart, De Jeugd van Tegenwoordig en Joost. In de Marquee sluiten 2manydj’s af. Live. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen, ze wilden die uitdaging aangaan. Ook Sam Fender en Inhaler (de band van de zoon van Bono van U2, nvdr.) spelen er die dag. In de Dancehall hebben we Pendulum, Boys Noize en Tyga. De Boiler kleurt erg Limburgs met Cellini, Joyhauser en Klaps.”
Bekijk alle namen per dag op www.pukkelpop.be
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is wel zo dat we de crème de la crème van de Belgische muziek naar ons toe hebben kunnen trekken omdat ze niet op andere festivals spelen. Het concert van dEUS bijvoorbeeld, is exclusief voor Pukkelpop.
Dat is wel vrij overdreven lol. Crème de la crème in een jaar waar je 1) het enige festival bent dat effectief door gaat en 2) waar de restricties het evenwel niet toelaten om veel anders te boeken en dus de focus wel Belgisch moét zijn lol. Bedoel oké, je hebt dEUS, maar het enige festival dat hen effectief een podium had kunnen aanbieden deze zomer was Werchter Parklife lmao.

bronsgroene acts: The Sore Losers
Nou. Als The Sore Losers na al die jaren nu nog broensgroen zijn, wordt 't wel eens tijd om er aan te werken.

Er lopen nog gesprekken om één hoge plek in te vullen.
Foals?

Op de Main, van hoog naar laag: Marshmello, Future, Burna Boy, Bazart, De Jeugd van Tegenwoordig en Joost.
Die vond ik dus ook opvallend; Bazart staat hier niet als sub, maar zal ergens rond een uur of vijf op de main staan. Burna Boy heeft overigens denk ik een straffe agent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Die vond ik dus ook opvallend; Bazart staat hier niet als sub, maar zal ergens rond een uur of vijf op de main staan. Burna Boy heeft overigens denk ik een straffe agent.

Stages op de site staan in volgorde.

Club zondag is voorlopig wel vrijwel leeg.

Chokri zegt nergens dat er op zondag een grote naam bijkomt, iets wat wel nog is imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Stages op de site staan in volgorde.
Weet ik. Geloof ook niet dat daar nog iets bijkomt. Moesten Burna Boy en Future kun je natuurlijk Bazart nog steeds doorschuiven en Oscar & The Wolf als back-up tot headliner promoveren. Op basis van wat nu bekend is geloof ik dat we nog één relatief grote naam moeten krijgen op zaterdag (Foals, denk ik?), nog een aantal middelgrote in de Dancehall en wat Club-namen op zondag. Voor de rest is deze line-up vrijwel rond.

Bazart (17-18) > Burna Boy (19-20) > Future (21-22) > Marshmello (23-00)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
In hoeverre zouden 2 many dj's live en Pendulum TRINITYoverlappen? Marquee en dance hall headliners. Hoe was het andere jaren? Zondag feestdag :)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Volgens mij gaan die volledig overlappen.

RIP Pauly Robin.
Edit: schandalig shokri. 2 van de 4 grootste dansbare acts tegelijk programmeren. (Netsky en underworld clashen niet.)
Pendulum dan maar. Heb ze altijd moeten missen. Of wat raden jullie aan als je voor een gestoord elektronisch genre bent? Petitie iemand? :D haha
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Moeten pendulum en boys noise niet van plaats verwisseld worden op de clashfinder? Ze zijn verwisseld op de pkp site.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken