Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Let op: test uitslag is 40 uur geldig dus hoe ze dit op meerdaagse festivals willen doen is onduidelijk.

Om die reden geldt vooralsnog dan ook dat iedere 40 uur een herhaaltest gedaan moet worden op meerdaagse evenementen. Als dat zo blijft, gaat dat voor sommige festivals (zeker die ver van een testen voor toegang locatie zitten) nog wel een reden zijn om alsnog te cancellen. Van wat ik opving is Lowlands(/DTRH) bezig met het creëeren van eigen infrastructuur (eigen testlocatie) daarvoor.
 
Laatst bewerkt:

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
243
291
Ik mis gotu Jim nog tussen de artiesten, die verwacht ik wel. Voor de rest echt geen idee.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Om die reden geldt vooralsnog dan ook dat iedere 40 uur een herhaaltest gedaan moet worden op meerdaagse evenementen. Als dat zo blijft, gaat dat voor sommige festivals (zeker die ver van een testen voor toegang locatie zitten) nog wel een reden zijn om alsnog te cancellen. Van wat ik opving is Lowlands(/DTRH) bezig met het creëeren van eigen infrastructuur (eigen testlocatie) daarvoor.
Dat is misschien wel het beste, maar hoe je het ook doet, je kan niet iedereen tegelijk testen…. Dat gaat het probleem worden.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Dit is wat ik kon vinden...Niet iedereen zal bij de start van LL volledig gevaccinerd zijn verwacht ik. Zeker voor degene onder 30 kan het nog wel eens krap worden op tjd twee prikken te krijgen

Coronacheck app maakt de toegangsbewijs aan inderdaad en dat kan op 3 manieren. Let op, Digi id is wel handig, heb je die nog niet, aanvraag duurt enkele werkdagen!

1. Vaccinatiebewijs is inderdaad voldoende na volledige vaccinatie en ook direct nadat het op je Digi-id staat dus geen inwerkperiode zover ik kan zien. Hangt dus wel even af van welk vaccin je hebt of er 1 of 2 prikken nodig zijn. Let wel:

Uw vaccinatiegegevens worden automatisch opgehaald bij het RIVM (als u daar toestemming voor hebt gegeven), GGD of het ziekenhuis. De gegevens worden daarna automatisch geüpload in de CoronaCheck-app of de website CoronaCheck.nl. Heeft u geen toestemming gegeven om uw gegevens te registreren bij het RIVM? Dan kunt u dit alsnog doen door contact op te nemen met de persoon die u geprikt heeft. Dit kan de huisarts, GGD of zorginstelling zijn. Met uw toestemming kunnen zij de vaccinatiegegevens alsnog delen met het RIVM. Bent u geprikt door de huisarts en heeft u uw prik niet laten registreren bij het RIVM? Dan kan de huisarts vanaf 1 juli een coronabewijs voor u maken. Dit kunt u vanaf 1 juli aan uw huisarts vragen

2. Upload herstelbewijs

Heeft u een positieve PCR-coronatest gehad bij de GGD die niet ouder is dan 180 dagen? En niet korter dan 12 dagen? Dan geeft de GGD vanaf 1 juli 2021 een digitaal herstelbewijs af. Bij een positieve corona-sneltest van de GGD niet. De gegevens van uw herstelbewijs worden automatisch opgehaald bij de GGD. De gegevens worden daarna automatisch geüpload in de CoronaCheck-app of op de website CoronaCheck.nl.

Heeft u corona gehad maar zich toen niet door de GGD laten testen? Met 1 coronaprik bent u dan volledig gevaccineerd. Upload daarna het vaccinatiebewijs in de CoronaCheck-app.

3. Upload testbewijs

Maak een afspraak voor een coronatest bij 1 van de aangesloten testlocaties op Testenvoortoegang.nl. Zorg ervoor dat u maximaal 40 uur voor uw bezoek bent getest. Kinderen onder de 13 jaar hoeven zich niet te laten testen.
Laat u testen op het coronavirus. U krijgt binnen 1 uur de uitslag.
Test u positief op corona? Dan kunt u niet naar het evenement en gaat u in quarantaine.
Bent u negatief getest? Vul de ophaalcode van uw negatieve testuitslag in op de CoronaCheck-app of op CoronaCheck.nl.


Let op: test uitslag is 40 uur geldig dus hoe ze dit op meerdaagse festivals willen doen is onduidelijk.
Ik geloof dat er per 31 julij ook nog het eea veranderd qua regels als het goed blijft gaan met vaccinaties etc. Kan het alleen even zo gauw niet vinden.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Om die reden geldt vooralsnog dan ook dat iedere 40 uur een herhaaltest gedaan moet worden op meerdaagse evenementen. Als dat zo blijft, gaat dat voor sommige festivals (zeker die ver van een testen voor toegang locatie zitten) nog wel een reden zijn om alsnog te cancellen. Van wat ik opving is Lowlands(/DTRH) bezig met het creëeren van eigen infrastructuur (eigen testlocatie) daarvoor.
Op zich moet dat best mogelijk zijn op het terrein daar. Je dekt in ieder geval de kosten als je het een week lang mag laten staatn ipv op moet bouwen voor een weekend. Loopt die verplaatsing van DTRH toch uit op een gouden zet voor MOJO (ondanks dat ik het festivalterrein van DTRH wel heel erg ga missen)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Paar aardige acts op Pukkelpop die nog niet op LL of DTRH staan. Editors en Underworld als grotere namen. dEUS en Modeselektor. Anne Marie.

Verder zou ik Paula Temple, Cool Greenhouse en Chibi Ichigo nog wel graag willen zien op de NL festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575

Geen hele grote verrassingen, maar stuur sowieso Underworld maar door hoor! Editors zie ik ook nog wel aangekondigd worden voor LL
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Editors verwacht ik misschien nog wel op LL. Hoeft niet voor mij, maar ik zou dat wel snappen.

Underworld heeft natuurlijk vrij recent op zowel LL als DTRH gestaan. Mag van mij natuurlijk wel. Maar of het gaat gebeuren?

Eigenlijk zijn dEUS, Paula Temple en Modeselektor de namen van Pukkelpop waarvan ik het meest hoop dat ze ook naar LL komen.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Editors verwacht ik misschien nog wel op LL. Hoeft niet voor mij, maar ik zou dat wel snappen.

Underworld heeft natuurlijk vrij recent op zowel LL als DTRH gestaan. Mag van mij natuurlijk wel. Maar of het gaat gebeuren?

Eigenlijk zijn dEUS, Paula Temple en Modeselektor de namen van Pukkelpop waarvan ik het meest hoop dat ze ook naar LL komen.

Laatste keer op Lowlands was 2015, dus na 6 jaar mag opzich wel wat mij betreft! dEUs zou ook wel vet zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken