Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Ze mogen wel weer eens met namen komen. Merk bij mij en de groep dat de hype toch weer redelijk weg is. Paar namen er bij kan wonderen doen, zeker als er nog een wat grotere tussen zou zitten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ze mogen wel weer eens met namen komen. Merk bij mij en de groep dat de hype toch weer redelijk weg is. Paar namen er bij kan wonderen doen, zeker als er nog een wat grotere tussen zou zitten.
Wanneer was de laatste keer?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Hoog tijd voor nieuwe namen idd deze week, ik heb weer even een voorpret boost nodig merk ik.
Ben ondertussen erg benieuwd hoe Lowlands het tussentijds testen gaat regelen. Bij de ingang een QR code checken gaat geen probleem worden, maar 60.000 man tussentijds testen is echt een logistieke megaklus.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Hoog tijd voor nieuwe namen idd deze week, ik heb weer even een voorpret boost nodig merk ik.
Ben ondertussen erg benieuwd hoe Lowlands het tussentijds testen gaat regelen. Bij de ingang een QR code checken gaat geen probleem worden, maar 60.000 man tussentijds testen is echt een logistieke megaklus.
Moet je je eigenlijk ook tussentijds laten testen als je gevaccineerd bent? Dan wordt 60.000 echt best lastig, ja.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Moet je je eigenlijk ook tussentijds laten testen als je gevaccineerd bent? Dan wordt 60.000 echt best lastig, ja.

Ik hoop van niet haha. Ik heb eind juli mijn 2e prik en op 8 augustus heb ik dan officieel een vaccinatiebewijs. Op Lowlands ben ik 29 jaar, het zou dan voor Lowlands een flinke slok op de borrel schelen als ze iedereen boven de pak 'm beet 26 jaar niet hoeven te testen. (wel heel lullig voor de jongere bezoekers die dan nog geen vaccinatiebewijs hebben btw)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Lijkt me niet. Aan de voordeur is je vaccinatiebewijs ook voldoende.
Vaccinatiebewijs of test lijkt voldoende te zijn via die Coronacheck App. Codes worden volgens mij vanaf 1 juli actief en idd (gek genoeg) vrijwel gelijk als je de tweede hebt gehad. Dit terwijl er ook een 'inwerkperiode' nodig is van 7-14 dagen afhankelijk van welke je hebt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Er moeten toch nog wel bijzonder veel muzieknamen bij komen. Zitten nu op bijna 90; tijdens een normale editie staan er zeker 150 muziekacts.

En normaal gesproken komt in de derde week van juli ongeveer het blokkenschema al. Dus je zou verwachten dat er nu nog twee flinke worpen bij komen.

Misschien ook morgen, als Pukkelpop met het programma komt.

Of zouden ze dit jaar minder namen programmeren?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Er moeten toch nog wel bijzonder veel muzieknamen bij komen. Zitten nu op bijna 90; tijdens een normale editie staan er zeker 150 muziekacts.

En normaal gesproken komt in de derde week van juli ongeveer het blokkenschema al. Dus je zou verwachten dat er nu nog twee flinke worpen bij komen.

Misschien ook morgen, als Pukkelpop met het programma komt.

Of zouden ze dit jaar minder namen programmeren?

Of juist meer acts en podia om de mensen wat meer te spreiden #ComebackCharlie ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Pompompidom

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Misschien ook morgen, als Pukkelpop met het programma komt.
Ik verwacht eigenlijk dat LL en PKP dit jaar flink samen gewerkt hebben om een zo interessant programma neer te kunnen zetten. Ik vermoed dus ook dat ze morgen tegelijkertijd eea aan namen zullen droppen. We'll see.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Vaccinatiebewijs of test lijkt voldoende te zijn via die Coronacheck App. Codes worden volgens mij vanaf 1 juli actief en idd (gek genoeg) vrijwel gelijk als je de tweede hebt gehad. Dit terwijl er ook een 'inwerkperiode' nodig is van 7-14 dagen afhankelijk van welke je hebt.

Dit is wat ik kon vinden...Niet iedereen zal bij de start van LL volledig gevaccinerd zijn verwacht ik. Zeker voor degene onder 30 kan het nog wel eens krap worden op tjd twee prikken te krijgen

Coronacheck app maakt de toegangsbewijs aan inderdaad en dat kan op 3 manieren. Let op, Digi id is wel handig, heb je die nog niet, aanvraag duurt enkele werkdagen!

1. Vaccinatiebewijs is inderdaad voldoende na volledige vaccinatie en ook direct nadat het op je Digi-id staat dus geen inwerkperiode zover ik kan zien. Hangt dus wel even af van welk vaccin je hebt of er 1 of 2 prikken nodig zijn. Let wel:

Uw vaccinatiegegevens worden automatisch opgehaald bij het RIVM (als u daar toestemming voor hebt gegeven), GGD of het ziekenhuis. De gegevens worden daarna automatisch geüpload in de CoronaCheck-app of de website CoronaCheck.nl. Heeft u geen toestemming gegeven om uw gegevens te registreren bij het RIVM? Dan kunt u dit alsnog doen door contact op te nemen met de persoon die u geprikt heeft. Dit kan de huisarts, GGD of zorginstelling zijn. Met uw toestemming kunnen zij de vaccinatiegegevens alsnog delen met het RIVM. Bent u geprikt door de huisarts en heeft u uw prik niet laten registreren bij het RIVM? Dan kan de huisarts vanaf 1 juli een coronabewijs voor u maken. Dit kunt u vanaf 1 juli aan uw huisarts vragen

2. Upload herstelbewijs

Heeft u een positieve PCR-coronatest gehad bij de GGD die niet ouder is dan 180 dagen? En niet korter dan 12 dagen? Dan geeft de GGD vanaf 1 juli 2021 een digitaal herstelbewijs af. Bij een positieve corona-sneltest van de GGD niet. De gegevens van uw herstelbewijs worden automatisch opgehaald bij de GGD. De gegevens worden daarna automatisch geüpload in de CoronaCheck-app of op de website CoronaCheck.nl.

Heeft u corona gehad maar zich toen niet door de GGD laten testen? Met 1 coronaprik bent u dan volledig gevaccineerd. Upload daarna het vaccinatiebewijs in de CoronaCheck-app.

3. Upload testbewijs

Maak een afspraak voor een coronatest bij 1 van de aangesloten testlocaties op Testenvoortoegang.nl. Zorg ervoor dat u maximaal 40 uur voor uw bezoek bent getest. Kinderen onder de 13 jaar hoeven zich niet te laten testen.
Laat u testen op het coronavirus. U krijgt binnen 1 uur de uitslag.
Test u positief op corona? Dan kunt u niet naar het evenement en gaat u in quarantaine.
Bent u negatief getest? Vul de ophaalcode van uw negatieve testuitslag in op de CoronaCheck-app of op CoronaCheck.nl.


Let op: test uitslag is 40 uur geldig dus hoe ze dit op meerdaagse festivals willen doen is onduidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Er moeten toch nog wel bijzonder veel muzieknamen bij komen. Zitten nu op bijna 90; tijdens een normale editie staan er zeker 150 muziekacts.

En normaal gesproken komt in de derde week van juli ongeveer het blokkenschema al. Dus je zou verwachten dat er nu nog twee flinke worpen bij komen.

Misschien ook morgen, als Pukkelpop met het programma komt.

Of zouden ze dit jaar minder namen programmeren?
Tof dat je het even nageteld hebt. Dat zou mooi zijn. Minder US acts kan ik me nog in vinden, maar waarom zou je minder spots vullen? Ik ga er vanuit dat ze dezelfde aantallen zullen houden.

Als het meestal 3e week juli is, dan zou nu een nieuw pakketje namen wel logisch zijn, alleen denk ik dat ze deze week PKP laten shinen. Ik gok op volgende week en misschien de laatste namen tegelijk met het blokkenschema.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken