Compact hebben zichzelf bevestigd via StubruCompact Disk Dummies, Clutch
Compact hebben zichzelf bevestigd via StubruCompact Disk Dummies, Clutch
Alsof er geen lokaal/Belgische topnamen bestaan die gewoon sowieso verdienen om op majors een hoge plek te krijgen?Ik zou het echt wel lame vinden als we de lijn van "we kiezen voor lokaal/Belgisch" ook bij pukkelpop doortrekken + ook nog eens goed doorrekenen aan de festivalganger - enkel jammer dat er nu iets overheerst van "we zijn al blij dat er iets op deze schaal doorgaat" i.p.v. "zet eens ne line up die een line up is" - just sayin #amigettingold?
Hoe jij een plaatsje vrij op de eerste rij bij heilung op alcatraz? Staan trouwens ook op lowlands. Beginnen echt wel door te breken in korte tijd.Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft dat het een aangepast affiche wordt, maar een focus op vooral Belgische artiesten voor 215 euro zou erg lam zijn. Natuurlijk is het weer tof om daar op de wei te lopen maar voor die prijs mag je best wat verwachten. Een Alcatraz heeft dit ook voor elkaar gekregen met kwaliteitsboekingen buiten de Benelux zoals Heilung, Emporer, Cradle of Filth en Kreator.
Nochtans logisch dat dit weg is gevallen aangezien er geen kat meer kwam.naar concerten in Shelter.The Shelter!
Sinds het verdwijnen daarvan is het voor mij afgenomen daar bij Pukkelpop. Juist die breedte was de kracht. Met het wegvallen van de metal is de keuze toch wat smaller geworden.
Ja. Dat komt voornamelijk omdat het nu nog maar om een handjevol artiesten per weekend gaat. Daar staat dan iedereen ook.Nochtans logisch dat dit weg is gevallen aangezien er geen kat meer kwam.naar concerten in Shelter.
Skatestage was lang wel een publiekstrekker.
Daarna heeft Groezrock, na sterke groei, dit wat over genomen.
ik vind het eigenlijk wel goed hoe het nus is: de metal, punk, hardcore,... gewoon tussen de rest En vaak in kleinere tenten. Veel meer volk op die concerten sinds ze dat doen.
Het was voor velen niet aantrekkelijk volgens mij om twee redenen. Er waren weinig grote namen.Ja. Dat komt voornamelijk omdat het nu nog maar om een handjevol artiesten per weekend gaat. Daar staat dan iedereen ook.
Nah, want nu heeft Marquee / Club dat zowat over genomen en als je geluk hebt, zie je nog eens een metalcore-band op de middag. Zo had het altijd moeten zijn + de Shelter.ik vind het eigenlijk wel goed hoe het nus is: de metal, punk, hardcore,... gewoon tussen de rest En vaak in kleinere tenten. Veel meer volk op die concerten sinds ze dat doen.
Ook nee. Het is toch geen publiek geheim dat Pukkelpop het 1) financieel niet gemakkelijk heeft gehad door enkele bijzonder tegenvallende jaren en 2) dat ze (daardoor) een soort less-is-more principe hanteren waarbij kosten zo goed mogelijk gedrukt (moeten?) worden en er vaak de voorkeur gegeven lijkt te worden aan goedkopere alternatieven dan echt uit te pakken. Het wegvallen van de Shelter en Wablief?, de afsluitende dj's in de Castello die nu vervangen worden door Stijn Van De Voorde, Bram Willems, Eppo Janssen etc. in de Club, de steeds verder tegenvallende en weinig spectaculaire line-ups van de Boiler Room, het toevoegen van de Booth zonder verdere meerwaarde...Minder tenten is meer geld voor grotere acts ook?
Ik snap je punt. Pukkelpop is minder op vele vlakken. Maar als ik me niet vergis is dour iets minder mijn ding van line-up. Ze hebben objectief gezien wel sterkere namen. Kwalitatief ook beter denk ik. Maar ik ken te weinig van dour om er gedetailleerd over te oordelen. Kdacht me te herinneren dat er nog minder gitaren waren. Op pukkelpop zijn mss geen grotere namen, maar wel klassiek, jazz, schlager, hip-hop, metal, punk, rock, indie, minimal, pop, dromerige muziek, singer-songwriter en alles ertussen.Nah, want nu heeft Marquee / Club dat zowat over genomen en als je geluk hebt, zie je nog eens een metalcore-band op de middag. Zo had het altijd moeten zijn + de Shelter.
Ook nee. Het is toch geen publiek geheim dat Pukkelpop het 1) financieel niet gemakkelijk heeft gehad door enkele bijzonder tegenvallende jaren en 2) dat ze (daardoor) een soort less-is-more principe hanteren waarbij kosten zo goed mogelijk gedrukt (moeten?) worden en er vaak de voorkeur gegeven lijkt te worden aan goedkopere alternatieven dan echt uit te pakken. Het wegvallen van de Shelter en Wablief?, de afsluitende dj's in de Castello die nu vervangen worden door Stijn Van De Voorde, Bram Willems, Eppo Janssen etc. in de Club, de steeds verder tegenvallende en weinig spectaculaire line-ups van de Boiler Room, het toevoegen van de Booth zonder verdere meerwaarde...
Ik gun het ze van harte hoor, maar men is de laatste jaren (eigenlijk sinds 2014/15) daar wat de pedalen kwijt. Als je dat vergelijkt met hoe Dour is uitgegroeid en geëvolueerd terwijl ze pakweg tien jaar geleden vergelijkbare line-ups hadden..
Ik bedoel maar dat het alternatieve, nu een pak meer hiphop-getinte concept van Dour de laatste jaren zeer sterk is aangeslagen bij de jeugd (toch ook vooral het doelpubliek van PKP) en als je dan kijkt naar wat er op een mainstage of Marquee line-up allemaal kan staan; Matt Berninger kan zowaar een podium delen met Willy Sommers, bedoel. Het alternatieve festival dat Pukkelpop ooit was, blijft de laatste jaren eigenlijk maar weinig meer van over - en dit staat los van de line-up van dit jaar. Het is een sentiment van de laatste jaren.Ik snap je punt. Pukkelpop is minder op vele vlakken. Maar als ik me niet vergis is dour iets minder mijn ding van line-up. Ze hebben objectief gezien wel sterkere namen. Kwalitatief ook beter denk ik. Maar ik ken te weinig van dour om er gedetailleerd over te oordelen. Kdacht me te herinneren dat er nog minder gitaren waren. Op pukkelpop zijn mss geen grotere namen, maar wel klassiek, jazz, schlager, hip-hop, metal, punk, rock, indie, minimal, pop, dromerige muziek, singer-songwriter en alles ertussen.
Alsof er geen lokaal/Belgische topnamen bestaan die gewoon sowieso verdienen om op majors een hoge plek te krijgen?
Denk maar aan een O&TW, Netsky, Angele,…
Het feit dat ze die nu voorrang zouden geven is maar meer hun volste recht.
Ik denk vooral dat de hogere namen vooral Europees zullen zijn (en dus ook Nederlands, Frans, Duits,..)
Ha, en met je kleinerend gedoe toon je al direct waar het probleem ligt dat je niet kan inzien dat dit in BE en daarbuiten grote namen zijn; je eigen smaak.Geen idee wat jij gegeten hebt, maar Angele en Oscartje did what to be a big name? Sorry, maar slaat echt nergens op.
Sebiet zegde nog dag QOTSA het voorprogramma is van the fixkes.
Nuff said tho
Ha, en met je kleinerend gedoe toon je al direct waar het probleem ligt dat je niet kan inzien dat dit in BE en daarbuiten grote namen zijn; je eigen smaak.
Soms moet je dat opzij kunnen zetten en op basis van feiten je kunnen neerleggen dat dat gewoon goede Belgische boekingen zouden zijn die een hoge plek verdienen. Als je dat niet kan vrees ik dat PKP voor jou dit jaar geen goede line-up zal worden...