Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Inderdaad, als we maar geen 'domino-effect' ofzo gaan krijgen, waarbij een hele reeks grote namen en festivals gaat afzeggen...
Dat risico heb je nu wel echt. De spoeling aan festivals wordt hiermee aanzienlijk dunner. Zullen mogelijk nog wel wat grotere namen de stekker eruit gaan trekken, ik denk dan op plek 1 aan Testament en Exodus.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Even uit de categorie hoopvol. Lees dat de festivals in Oostenrijk weer door mogen gaan waaronder FM4 Frequency. Daar staat bijvoorbeeld Fever333 op de bill, laat die doorkomen! Verder staat daar eigenlijk alleen nog Sum41 die een kansje maken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Lokerse Feesten gaat ook 'gewoon' door (alle 10 dagen), zij het in een 'coronaveilige' editie.
Nog niet bekend echter of ze ook weer met een metaldag komen. Normaal gesproken altijd op de 1e zondag (nu 1-8), maar daar staat nu Arsenal aangekondigd, dus die dag zal het in ieder geval niet worden. Verder ook nog geen metalnaam op het affiche.
Benieuwd waar ze mee aankomen, met name de headliner(s). Toch weer beetje concurrentie voor Alcatraz..

1623165556815.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Ik heb toch de indruk dat het lang stil blijft.
Ja ik ook. Ik zou een nieuw berichtje op dit moment echt niet erg vinden om ons gerust te stellen dat het nog echt wel doorgaat. Dat is voor mij ook veruit het belangrijkste, dát het doorgaat. Ik ga echt niet kritisch zijn op de line-up en accepteer dat deze wat minder gevuld zal zijn met grote namen en meer regionale bands. Maar geef die namen gewoon eens door!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Ja ik ook. Ik zou een nieuw berichtje op dit moment echt niet erg vinden om ons gerust te stellen dat het nog echt wel doorgaat. Dat is voor mij ook veruit het belangrijkste, dát het doorgaat. Ik ga echt niet kritisch zijn op de line-up en accepteer dat deze wat minder gevuld zal zijn met grote namen en meer regionale bands. Maar geef die namen gewoon eens door!
Het lijkt me stug dat ze het alsnog zouden cancellen, nu ze het al bevestigd hebben.
Aan de andere kant ben ik ook pas gerust zodra ik met beide benen op de festivalweide sta... ?

Ik begrijp dat ze wel heel zeker willen zijn over de affiche voordat ze die naar buiten gaan brengen.
Dat ze dat nog niet hebben gedaan, lijkt erop te wijzen dat er nog niet voldoende zekerheid is.
Toch zou het mooi zijn als we alvast wat namen zouden krijgen, al is het maar een groepje van de undercard.
Maar gewoon een teken van leven en een geruststelling zou ook al fijn zijn inderdaad..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Het lijkt me stug dat ze het alsnog zouden cancellen, nu ze het al bevestigd hebben.
Aan de andere kant ben ik ook pas gerust zodra ik met beide benen op de festivalweide sta... ?

Ik begrijp dat ze wel heel zeker willen zijn over de affiche voordat ze die naar buiten gaan brengen.
Dat ze dat nog niet hebben gedaan, lijkt erop te wijzen dat er nog niet voldoende zekerheid is.
Toch zou het mooi zijn als we alvast wat namen zouden krijgen, al is het maar een groepje van de undercard.
Maar gewoon een teken van leven en een geruststelling zou ook al fijn zijn inderdaad..
Summer Breeze en Wacken hebben het ook alsnog geannuleerd, dus het zou me niks verbazen als dat ook bij Alcatraz alsnog gebeurt. En voor de rest eens met het teken van leven om te zien welke bands ik allemaal moet missen :(
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Summer Breeze en Wacken hebben het ook alsnog geannuleerd, dus het zou me niks verbazen als dat ook bij Alcatraz alsnog gebeurt. En voor de rest eens met het teken van leven om te zien welke bands ik allemaal moet missen :(
Mja, groot verschil is dat Summer Breeze nooit officieel bevestigd is (Wacken weet ik niet zeker).
Die hadden een coronaproof plan naar de overheid gestuurd en waren in afwachting van goedkeuring, die dus blijkbaar nooit gekomen is.
Dat is toch een heel ander verhaal dan bij Alcatraz, die al hebben bevestigd dat het doorgaat:
Jawel, er komt op 13, 14 & 15 augustus dan toch een Alcatraz, eentje zonder afstandsregels en mondmaskers.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Mja, groot verschil is dat Summer Breeze nooit officieel bevestigd is (Wacken weet ik niet zeker).
Die hadden een coronaproof plan naar de overheid gestuurd en waren in afwachting van goedkeuring, die dus blijkbaar nooit gekomen is.
Dat is toch een heel ander verhaal dan bij Alcatraz, die al hebben bevestigd dat het doorgaat:
Staat alleen niet of dat vanuit de Belgische overheid komt of dat het ijdele hoop is. Neem aan dat de goedkeuring ook uitgaat van een eventueel garantiefonds, alleen dat moet op EU-niveau goedgekeurd worden en dat laat belachelijk lang op zich wachten, waardoor veel festivals de stekker er alsnog uittrekken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Staat alleen niet of dat vanuit de Belgische overheid komt of dat het ijdele hoop is. Neem aan dat de goedkeuring ook uitgaat van een eventueel garantiefonds, alleen dat moet op EU-niveau goedgekeurd worden en dat laat belachelijk lang op zich wachten, waardoor veel festivals de stekker er alsnog uittrekken.
De bevestiging van Alcatraz volgde direct op de bevestiging van de Belgische overheid dat festivals vanaf 13-8 mogen plaatsvinden (garantiefonds was al eerder bevestigd in België als ik het goed heb), dus ik ga ervanuit dat ze de garanties hebben gekregen die ze nodig hadden, en het zeker geen ijdele hoop is.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Inderdaad, Alcatraz heeft gezegd dat het met zekerheid door zou gaan. Wacken en Summer Breeze hadden allebei nog geen bevestiging gegeven dit jaar. Dus ik heb ook zeker hoop dat het door gaat, alleen misschien wel met een iets mindere line-up!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
En toch blijft het opvallend dat zowel Alcatraz als Pukkelpop er vooralsnog het zwijgen toe doen.
Ik denk toch dat er nog veel onzekerheid is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Hoogstwaarschijnlijk ook... Wat kan er nog tussen komen? Wel heel erg top dat je gewoon zo'n reactie krijgt (of zuig je dit gewoon uit je duim? Haha). Meeste klantenservices zeggen gewoon dat er binnenkort nieuws komt. Kan niet wachten!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Hoogstwaarschijnlijk ook... Wat kan er nog tussen komen? Wel heel erg top dat je gewoon zo'n reactie krijgt (of zuig je dit gewoon uit je duim? Haha). Meeste klantenservices zeggen gewoon dat er binnenkort nieuws komt. Kan niet wachten!
Dat weten we morgen! Ben ik de nieuwe Ken of Kaoss vol twijfel over de betrouwbaarheid of een wel betrouwbare bron? Nog even geduld.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Jongens, morgen gaan we los! Betere connecties dan Dave haha


Dag Jos

Bedankt voor jouw geduldig wachten … bij ons hetzelfde momenteel …
Hoogstwaarschijnlijk zal het geduld morgen beloond worden …
Yes, dat wordt hopelijk een mooie start van het weekend! ?
Ben benieuwd hoeveel ze bekend gaan maken.
Het hele affiche? Inclusief alle headliners?
Of toch maar een (klein) deel van namen die 100% zeker zijn, en headliners pas later?

Dat laatste lijkt me toch niet erg handig. We zitten inmiddels bijna 2 maanden voor aftrap van het festival, dus lijkt me nu zaak om volledig open kaart te spelen en zoveel mogelijk kaarten te verkopen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Yes, dat wordt hopelijk een mooie start van het weekend! ?
Ben benieuwd hoeveel ze bekend gaan maken.
Het hele affiche? Inclusief alle headliners?
Of toch maar een (klein) deel van namen die 100% zeker zijn, en headliners pas later?

Dat laatste lijkt me toch niet erg handig. We zitten inmiddels bijna 2 maanden voor aftrap van het festival, dus lijkt me nu zaak om volledig open kaart te spelen en zoveel mogelijk kaarten te verkopen.
Lijkt mij ook dat we het volledige affiche krijgen met eventueel een voorbehoud dat er nog wat kan schuiven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
197838199_3706807092878725_2625879995070993240_n.jpg


Kreator vervangt Amon Amarth bij Dynamo.

Het zal wel aan mij liggen, maar hier wordt ik toch een stuk minder enthousiast van (en ik was al niet super-enthousiast over het programma).
Buiten een paar leuke kleine(re) namen is het vooral een hoop trash, voor mij niet echt het meest spannende subgenre.
Zeker niet slecht natuurlijk, maar ik heb er persoonlijk minder mee.
Voor mij dus liever geen Kreator bovenaan het affiche van Alcatraz..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
197838199_3706807092878725_2625879995070993240_n.jpg


Kreator vervangt Amon Amarth bij Dynamo.

Het zal wel aan mij liggen, maar hier wordt ik toch een stuk minder enthousiast van (en ik was al niet super-enthousiast over het programma).
Buiten een paar leuke kleine(re) namen is het vooral een hoop trash, voor mij niet echt het meest spannende subgenre.
Zeker niet slecht natuurlijk, maar ik heb er persoonlijk minder mee.
Voor mij dus liever geen Kreator bovenaan het affiche van Alcatraz..
He jammer. Lag natuurlijk in de lijn der verwachting maar hier word ik niet super blij van. Al blijft wel overheersen dat ik blij ben om weer naar een festival te kunnen. Jinjer, Orange Goblin en Candlemass zijn allemaal namen die ik wel super vind, dan is Kreator een mooi afsluiter achter in het veld met het laatste biertje en misschien wat eerder weg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken